FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΩΝ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ (2024)

(BIRTHDAY GIRL)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μίκαελ Νούερ
  • ΚΑΣΤ: Τρίνε Ντίρχολμ, Φλόρα Οφίλια Χόφμαν Λίνταλ, Χέρμαν Τόμεραας, Μάγια Ίντα Θίλε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Σε μία απόπειρα να συμφιλιωθεί με την κόρη της, χρόνια μετά το διαζύγιο με τον σύζυγό της, η Νάνα κάνει δώρο στα 18α γενέθλια της Σίλε μια κρουαζιέρα στην Καραϊβική. Η νεαρή κοπέλα, συνοδευόμενη από την καλύτερή της φίλη, σ’ ένα βράδυ μέθης, θα πέσει θύμα βιασμού και οι διακοπές όλων τους θα μετατραπούν σε οδυνηρή εμπειρία.

Πλασάρεται σαν δραματικό «θρίλερ» το «Κορίτσι των Γενεθλίων» του Δανού Μίκαελ Νούερ, όμως, το μόνο πράγμα που μπορεί να προκαλέσει μια (κάποια) ένταση εδώ είναι… το πόσες φορές θα κοιτάξεις το ρολόι σου, περιμένοντας στωικά να ολοκληρωθεί τούτο το φιλμ, το οποίο θυμίζει λιγάκι το περσινό «How to Have Sex», αν το έβαζες σε κρουαζιερόπλοιο με… parental guidance!

Η ιστορία είναι απολύτως ισχνή και ίσως γι’ αυτό αργεί να πάρει μπρος και το «twist» του βιασμού, με την ιδιαιτερότητα των ερευνών γύρω από το συμβάν να σκαλώνουν λόγω… διεθνών υδάτων και απουσία αστυνομικών Αρχών. Μάνα, κόρη και φίλη βρίσκονται σε ένα είδος «καραντίνας» (ώστε να μην «ενοχλήσουν» τις διακοπές των υπόλοιπων επιβατών), το θύμα δεν δείχνει καθόλου συνεργάσιμο και ένας ύποπτος θύτης στοχοποιείται δίχως αποδεικτικά στοιχεία, με ενδεχόμενο κίνδυνο παρεξήγησης που μπορεί να οδηγήσει σε δικαστικούς μπελάδες.

Στο πρώτο μισό της ταινίας ο Νούερ βασίζει την αφήγησή του στις διαπροσωπικές σχέσεις μάνας και κόρης, με τη δεύτερη να αισθάνεται πως ο χωρισμός της πρώτης με τον σύζυγό της την μετέτρεψε σε μια «ξένη» που απείχε από το μεγαλύτερο μέρος της ενηλικίωσής της, κάτι που δεν «ξεπληρώνεται» με μια κρουαζιέρα. Ταυτόχρονα, το φιλμ παρουσιάζει μια μητέρα ανεύθυνη, η οποία εφευρίσκει κόλπα για να μπορούν να πίνουν αλκοόλ τα κορίτσια ή αναζητά φάσεις περιστασιακού σεξ στο καράβι, δίχως να εστιάζει την προσοχή της στην ασφάλεια της κόρης της. Είναι ένα αμφιλεγόμενο σεναριακό «εύρημα», το οποίο μπορεί να έχει και μια πλέον συντηρητική ανάγνωση…

Μετά την αποκάλυψη του βιασμού, το «Κορίτσι των Γενεθλίων» παλεύει ν’ αποκτήσει ενδιαφέρον σε εξέλιξη, όμως, δίχως χαρακτήρες ή μια παράλληλη σκοπιά ιστορικού του ύποπτου θύτη, το έργο δεν καταφέρνει να χτίσει τίποτα το συναρπαστικό ή το άξιο σπατάλης μιάμισης ώρας από τη ζωή του θεατή. Λίγο πριν το φινάλε επιχειρείται μία ακραία «ανατροπή» που σε κάνει να σαστίζεις σε σχέση με το πρότυπο της κεντρικής ηρωίδας η οποία χάνει κάθε υπόσταση θετικότητας και ελπίζεις μονάχα τα… credits τέλους να πιάσουν λιμάνι, ώστε να εγκαταλείψεις αυτή την αστοχία ταινίας τρέχοντας!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πέραν του καραβιού ως location γυρισμάτων, τίποτα το καλοκαιρινό ή ψυχαγωγικό δεν θα βρει κανείς σ’ αυτό το δράμα (#diplhs).


MORE REVIEWS

ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

Τα γυρίσματα ενός φιλόδοξου δράματος, εμπνευσμένου από τον αγώνα εργατών για την αυτοδιαχείριση του απειλούμενου με λουκέτο εργοστασίου όπου εργάζονται, μετατρέπονται σε εφιάλτη για τον έμπειρο σκηνοθέτη Σιμόν: οι παραγωγοί του τον εγκαταλείπουν, ο προϋπολογισμός δεν φτάνει, το συνεργείο οδηγείται στα όριά του. Ίσως το… «Making Of» της παραγωγής, το οποίο αναθέτει σε φιλόδοξο βοηθό του, να έχει μεγαλύτερο λόγο ύπαρξης από την κανονική ταινία!

Η ΖΑΡΙΑ

Κολλητοί φίλοι και επιτυχημένοι businessmen του real estate της Γαλλικής Ριβιέρας απολαμβάνουν μία άνετη ζωή με τις συζύγους τους, ώσπου ο ένας εξ αυτών αποκτήσει ερωμένη. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν το αυτό πράττει και ο δεύτερος. Με… την ίδια γυναίκα!

Ο ΔΙΑΔΟΧΟΣ

Μόδιστρος εκ Παρισίων, ο οποίος βαδίζει ολοταχώς προς τον δρόμο της δόξας, πληροφορείται τον θάνατο του επί σειρά ετών αποξενωμένου πατέρα του. Μεταβαίνει εσπευσμένα στο Μόντρεαλ για τα διαδικαστικά της κηδείας, όμως, η πατρική κληρονομιά που του αναλογεί δεν είναι σε καμία περίπτωση κάτι που θα μπορούσε να φανταστεί.

ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗ

Εντεκάχρονος απόγονος του Δον Κιχώτη, που κουβαλά στο κεφάλι την ίδια αχαλίνωτη φαντασία με τον προπάππου του, βάζει στόχο να σώσει τη Λα Μάντσα από τα σχέδια αδίστακτου επιχειρηματία, ο οποίος χάριν της… ανάπτυξης επιβουλεύεται τα σπίτια των κατοίκων της.

ΚΑΙ ΟΙ 4 ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΕΣ

«Τρεις φίλες ταξιδεύουν για να γίνουν παράνυφες στον γάμο της κολλητής τους από το κολέγιο. Η επανένωσή τους θα ξυπνήσει πολλά απωθημένα κατά τη διάρκεια ενός τρελού σαββατοκύριακου που θα τις κάνει να καταλάβουν ότι αυτά που τις ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που τις χωρίζουν», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.