FreeCinema

Follow us

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ (2024)

(GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκιλ Κέναν
  • ΚΑΣΤ: Φιν Γούλφχαρντ, ΜακΚένα Γκρέις, Πολ Ραντ, Κάρι Κουν, Κουμάλ Ναντζιάνι, Πάτον Όσβαλτ, Σελέστ Ο’Κόνορ, Λόγκαν Κιμ, Έμιλι Άλιν Λιντ, Τζέιμς Ακάστερ, Νταν Άκροϊντ, Μπιλ Μάρεϊ, Έρνι Χάντσον, Άννι Ποτς, Γουίλιαμ Άθερτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

Υπάρχουν δύο βασικά προβλήματα στην «Αυτοκρατορία του Πάγου», ακόμη ένα sequel του franchise του «Ghostbusters» (με πιο πρόσφατο προηγούμενο παράδειγμα εκείνο το φιάσκο «ανανέωσης» του 2021): α) η παντελής απουσία του χιούμορ (μία ουσιαστική κινητήρια δύναμη στο original του 1984) και β) το κατάντημα της μετατροπής του σε… εφηβική περιπετειούλα φαντασίας για τη γενιά του τηλεοπτικού «Stranger Things». Παραφράζοντας την κλασική ατάκα / ερώτημα από το παρελθόν, λοιπόν, θα έλεγα πως εδώ όλοι μαζί οφείλουμε να βροντοφωνάξουμε… «Ποιος μαλάκας σας κάλεσε πάλι;»!

Εξαιρώντας το περιπετειώδες opening (διάρκειας σχεδόν εννέα λεπτών) με δύο σεκάνς δράσης (την αρχική απόπειρα του δαιμονικού Garraka να παγώσει τη Νέα Υόρκη του 1904 και την οδική καταδίωξη ενός πελώριου φαντασμοδράκοντα από την «οικογένεια» της Κάλι και του Γκάρι), η «Αυτοκρατορία του Πάγου» σέρνεται (κυριολεκτικά) σε πελάγη αδράνειας και ακατάσχετης φλυαρίας, με «επιστημονικά» facts τα οποία δεν βγάζουν απολύτως κανένα νόημα, όπως και η πλοκή, άλλωστε! Μοναδικό στοιχείο ενδιαφέροντος στο σενάριο αποτελεί η φιλική σχέση της Φίμπι με το φάντασμα ενός νεαρού κοριτσιού, κάτι που… ξεπαστρεύεται σταδιακά με ένα ανόητο «twist».

Η ιστορία μοιάζει με κακέκτυπο κοπιαρίσματος εκείνης από τα ‘80s, υποχρεώνοντας τον Νταν Άκροϊντ και τον Μπιλ Μάρεϊ να επιστρέψουν στους παλιούς τους ρόλους μονάχα για λόγους εκμετάλλευσης του παράγοντα «πουλάμε memorabilia» (μάντεψα με διαφορά δευτερολέπτων πότε ακριβώς θα εμφανιζόταν ο δεύτερος!), ουδείς μπορεί να εξηγήσει γιατί υπάρχει ακόμα ο «σαλιάρης» Slimer ή οι baby versions του Marshmallow Man (που, τουλάχιστον, χαρίζουν την ίσως μοναδική αστεία στιγμή του φιλμ στην… after credits σκηνή!) και το θέαμα παίρνει κάπως μπροστά στο… τελευταίο ημίωρο της ταινίας, το οποίο σημαίνει πως μπορεί και να το χάσετε διότι… θα σας έχει πάρει ο ύπνος από πολύ νωρίτερα!

Η «Αυτοκρατορία του Πάγου» ενδέχεται να αφορά κάποια… σεμινάρια και labs σεναριακής γραφής στο μέλλον, ως ιδανική περίπτωση… ανεξήγητου προς αποφυγήν! Δεν μπορώ να φανταστώ τίποτα καλύτερο. Βασανίστηκα. Ειλικρινά. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να συμβαίνει στο σινεμά ψυχαγωγίας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ίσως πρέπει να καλέσουμε έναν εξορκιστή, πλέον. Δεν παλεύεται με τίποτα!


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.