FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΜΗΤΕΡΑ ΕΚΔΙΚΕΙΤΑΙ (2023)

(THE GOOD MOTHER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Εγκλήματος
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάιλς Τζόρις-Πέιραφιτ
  • ΚΑΣΤ: Χίλαρι Σουάνκ, Ολίβια Κουκ, Τζακ Ρέινορ, Ντιλόν, Χόπερ Πεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Όταν ο μπλεγμένος με ναρκωτικά γιος της χάνει υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες τη ζωή του, η παραιτημένη από επάγγελμα και ζωή δημοσιογράφος μάνα του, με τη χήρα νύφη της στο πλευρό της, αρχίζει δειλές έρευνες για ν’ ανακαλύψει τι ακριβώς του συνέβη.

Η προηγούμενη ταινία του Μάιλς-Τζόρις Πέιραφιτ «Επικηρυγμένος Έρωτας» (2020), αν και κάλυπτε ένα minimum (έστω) κινηματογραφικών απαιτήσεων, συνέπεσε με την πανδημία του κορονοϊού, κάνοντας πρεμιέρα στη χώρα μας μέσω υπηρεσίας Video on Demand (στην αντίστοιχη πλατφόρμα της COSMOTE TV). Η νέα του σκηνοθετική απόπειρα (και τρίτη στη καριέρα του, συνολικά) από την άλλη, είναι λες και φοράει ταμπέλα που με μεγάλα γράμματα αναγράφει… straight to DVD. Αδικία ως προς το προηγούμενο φιλμ για τον νεαρό Αμερικανό auteur, αμφιβολία για το συγκεκριμένο. Άδικη και γεμάτη αμφιβολίες, όμως, είναι η ζωή γενικά. Και αυτό είναι κάτι που η ηρωίδα της ταινίας του, Μαρίσα Μπένινγκς, έχει διαπιστώσει από πρώτο χέρι.

Κορυφαία κάποτε δημοσιογράφος σε τοπική εφημερίδα στο Όλμπανι της Νέας Υόρκης, πλέον πνίγει στο αλκοόλ τη δυστυχία της για τον πρόωρο θάνατο του συζύγου της και την αποξένωσή της από τον ναρκομανή γιο της. Η είδηση του θανάτου του δεν τη φέρνει σε θέση να δει τα πράγματα αλλιώς σε ό,τι αφορά το δικό της κατήφορο, αλλά σε πρώτη φάση της δημιουργεί αισθήματα οργής για την (επίσης χρήστη ουσιών) νύφη της, την οποία θεωρεί υπεύθυνη για το λάθος δρόμο που πήρε ο γιος της. Χάρη στην καταλυτική παρέμβαση του άλλου της γιου, ο οποίος υπηρετεί στο Αστυνομικό Σώμα της περιοχής, σταδιακά καλμάρει σε ό,τι έχει να κάνει με τη συμπεριφορά της απέναντι στην έγκυο Πέιτζ. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει το γεγονός πως ο Τόμπι, ερευνώντας με αστυνομικά μέσα τις συνθήκες δολοφονίας του αδελφού του, την καθησυχάζει πως έχει βρει άκρη με ύποπτο του εγκλήματος. Οι τρεις τους, λοιπόν, αναλαμβάνουν να σκαλίσουν την υπόθεση (όχι απαραίτητα σε πνεύμα συνεννόησης), ευρισκόμενοι μπροστά σε κάτι που ίσως δεν περίμεναν.

Ο αρχικός τίτλος της ταινίας ήταν «Mother’s Milk», από το όνομα που στην πιάτσα του Όλμπανι φέρει το ναρκωτικό μείγμα ηρωίνης και του σκληρού οπιοειδούς φαιντανύλη, το οποίο θεωρείται υπεύθυνο για εκατοντάδες θανάτους εξαρτημένων χρηστών. Φαίνεται σαν να θέλει το φιλμ να ρίξει φως στην απαρχή της κρίσης των οπιοειδών (διόλου τυχαία, η ιστορία διαδραματίζεται στο 2016), συνδυάζοντάς την με ερευνητική δημοσιογραφία και το εγκληματικό θρίλερ μυστηρίου. Καταλήγει να λειτουργεί ως καθαρόαιμο δράμα οικογενειακών σχέσεων, μετά προσωπικών απολογισμών παρελθόντων βίων, πιάνοντας θέματα ηθικής και μετάνοιας με τρόπο άκρως εσωτερικό, αλλά (τελικά) επιφανειακό. Η δε παντοτινή μουντάδα του Όλμπανι δίνει έναν αμετάβλητο πένθιμο τόνο σε οτιδήποτε και να συμβαίνει στην οθόνη.

Περιστρεφόμενο μ’ έναν λανθάνοντα τρόπο γύρω από το θέμα της μητρότητας, καθώς τόσο η Μελίσα, όσο η εγκυμονούσα χήρα Πέιτζ, αλλά και η ευρισκόμενη σε διαδικασία εξωσωματικής γονιμοποίησης σύζυγος του Τόμπι «ταλαιπωρούνται» με τον έναν ή τον άλλο τρόπο από τέκνα, έμβρυα και συζύγους, το στόρι χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη σημειολογία με τρόπο που… δεν έχει καμία απολύτως σημασία στην πλοκή. Δημιουργείται μία ασάφεια για το ποια είναι η πραγματική «Καλή Μητέρα» του αυθεντικού τίτλου, εν τούτοις, μοιάζει η συνθήκη αυτή να πλανάται στον αέρα κατά λάθος και όχι διότι έχει δουλευτεί σεναριακά. Καθώς η πλοκή κλιμακώνεται, το αίσθημα που κυριαρχεί είναι αυτό της αμφιθυμίας, με το σενάριο να εισάγει ερωτήματα περί δικαιοσύνης, συγχώρεσης και διάκρισης του σωστού από το λάθος. Δύσκολο πράγμα η μητρική αγάπη και ακόμα πιο δύσκολη η εκδίκηση. Πόσω μάλλον όταν η τελευταία είναι σχεδόν… ανύπαρκτη!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η παρουσία της Χίλαρι Σουάνκ (έχει δύο βραβεία Όσκαρ στην κατοχή της, μην το ξεχνάμε) πασχίζει να δώσει κύρος σ’ ένα παντελώς αδιάφορο δράμα, που στους άψυχους κοινωνικούς προβληματισμούς του παρεμβάλει ένα καθόλα σχηματικό, αστυνομικού τύπου μυστήριο. Στη βραδινή τηλεοπτική ζώνη ίσως και να το έκανες χάζι. Στην κινηματογραφική αίθουσα, αγκομαχάει σε βαθμό επικίνδυνο.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.