FreeCinema

Follow us

ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡΣ (2023)

(DUMB MONEY)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφική Κοινωνική Δραμεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρεγκ Γκιλέσπι
  • ΚΑΣΤ: Πολ Ντέινο, Σεθ Ρόγκεν, Αμέρικα Φερέρα, Μαϊχάλα Χέρολντ, Τάλια Ράιντερ, Πιτ Ντέιβιντσον, Σεϊλίν Γούντλεϊ, Νικ Όφερμαν, Άντονι Ράμος, Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο, Σεμπάστιαν Σταν, Κλάνσι Μπράουν, Κέιτ Μπέρτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Το χρονικό της ιστορίας του χρηματιστηριακού σκανδάλου της μετοχής της GameStop, που ταρακούνησε τη Wall Street στις αρχές του 2021.

Προφανώς, όταν έχεις υλικό που παραπέμπει στο «Μεγάλο Σορτάρισμα» (2015), αποφεύγεις να διατηρήσεις παρόμοιες μεθόδους κινηματογραφικής αφήγησης και ύφους… για να μη φας τα μούτρα σου. Όταν, όμως, με τέτοιο υλικό που δίνει «τροφή» για κοινωνικό κανιβαλισμό, εσύ προτιμάς ν’ ακολουθήσεις τη μέθοδο… «The Social Network» (2010), παίρνοντας τον εαυτό σου τόσο πολύ στα σοβαρά, δεν έχεις κανένα ένστικτο προστασίας και… την πατάς ακόμη χειρότερα. Με λίγα λόγια, ο Κρεγκ Γκιλέσπι «αντέγραψε» το λάθος έργο.

Αρχικά, ο ελληνικός τίτλος αδικεί το έργο και μάλλον απομακρύνει το κοινό από την ουσιαστική σημασία του original, ο οποίος υπονοεί τους μεμονωμένους και αρχάριους μικροεπενδυτές που μπαίνουν… βλακωδώς στο χρηματιστηριακό «παιχνίδι», επιδιώκοντας τον εύκολο και γρήγορο πλούτο, για να βγουν (συχνότερα) χαμένοι από τους «μεγαλοκαρχαρίες» – θεσμικούς επενδυτές του stock market (υπό κάποια μορφή, τα έχουμε ζήσει και στην Ελλάδα αυτά, με την περίφημη «φούσκα» της περιόδου Σημίτη και το χρηματιστηριακό κραχ του 1999). Η συγκεκριμένη περίπτωση δεν ξεκίνησε ακριβώς… ανήθικα! Ένας νεαρός οικονομικός αναλυτής και YouTuber δημιούργησε ένα μικρό group από followers / επενδυτές οι οποίοι έριξαν μικροποσά στις μετοχές της αμερικανικής εταιρείας GameStop (με retail stores και ειδίκευση στα video games και τα ηλεκτρονικά), προκαλώντας έναν μικρό πανικό σε hedgefunds τα οποία είχαν στοιχηματίσει στην πτώση της τιμής της μετοχής της. Η κατάσταση εξελίχθηκε σε «κίνημα» του απλού πολίτη, όμως, το σύστημα απάντησε με «αντίποινα»…

Η ιστορία των «Αουτσάιντερς» είναι σαφώς ενδιαφέρουσα, όμως, η εκτέλεσή της δεν αντιλαμβάνεται ποτέ τους κανόνες της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας. Ο Κρεγκ Γκιλέσπι, αν και γνώριμος στο είδος (και πολύ πιο αποτελεσματικός στο «Εγώ, η Τόνια» του 2017), σκηνοθετεί «αμέτοχα» και άνευρα, δίχως βοήθεια από ένα σενάριο το οποίο περιστοιχίζεται από μικρές «υποπλοκές» χαρακτήρων που αγωνιούν για τα χρήματά τους, μα δεν καταφέρνουν να μεταδώσουν το παραμικρό συναίσθημα συμπόνοιας ή νοιαξίματος στον θεατή, που (επιπλέον) σε περίπτωση ελάχιστης επαφής με τα χρηματοοικονομικά, δεν θα αισθανθεί ότι παρακολουθεί (και) κάτι που τον αφορά (σε αντίθεση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα», το οποίο περιλάμβανε και κανονικές σεκάνς – «λυσάρι», με θαυμάσιες δόσεις κυνικού χιούμορ).

Τελικά, αν και με ένα εξαιρετικά πλούσιο καστ στη διάθεσή του, μερίδα του οποίου γνωρίζει πολύ καλά το είδος της κωμωδίας, ο Γκιλέσπι δεν έρχεται ποτέ σε επαφή με την (σαρκαστικά) αστεία πλευρά του καταστασιακού, αλλά ούτε και αρέσκεται στο να τονίσει ένα δράμα ανθρωπιάς και κατανόησης, το οποίο ενδεχομένως θα δίδασκε κάτι τον κόσμο που πάντοτε θα ονειρεύεται να ζήσει σαν εκατομμυριούχος (χάνει κιόλας την ευκαιρία να θέσει ισχυρότερα διλήμματα στους χαρακτήρες του που σκέφτονται να πουλήσουν τις μετοχές τους με υψηλότατο κέρδος, αλλά συνεχίζουν με την αβεβαιότητα του ρίσκου που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στη χασούρα). Κρίμα την επένδυση των… 105 λεπτών.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα γι’ αυτή την ιστορία… Google-άροντας. Μη σας πω ότι μπορεί και να ψυχαγωγηθείτε καλύτερα έτσι!


MORE REVIEWS

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

BOY KILLS WORLD

Μετά την εκτέλεση της μητέρας του και της αδελφής του μπροστά στα μάτια του, ο κωφάλαλος Boy μεγαλώνει κρυφά στη ζούγκλα υπό την επίβλεψη ενός μυστηριώδους ταυτότητας σαμάνου που τον εκπαιδεύει στις πολεμικές τέχνες. Μοναδικός σκοπός της ζωής του, να πάρει μια αιματοβαμμένη εκδίκηση.

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.