FreeCinema

Follow us

Η ΚΟΡΗ (2021)

(LA HIJA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα
  • ΚΑΣΤ: Χαβιέρ Γκουτιέρεθ, Πατρίθια Λόπεθ Αρνάιθ, Ιρένε Βίργκεθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η 15χρονη Ιρένε βρίσκεται σε αναμορφωτήριο ανηλίκων, όταν διαπιστώνει πως έμεινε έγκυος. Με τη βοήθεια του Χαβιέρ, ενός από τους εκπαιδευτές της εκεί, θα βρει καταφύγιο στο ερημικό σπίτι εκείνου και της γυναίκας του σ’ ένα βουνό, υπό συνθήκες άκρας μυστικότητας. Υπάρχει μόνο ένας όρος: πως θα πρέπει να τους παραδώσει το παιδί, μόλις γεννήσει. Κι εκεί είναι που τα πράγματα αρχίζουν να περιπλέκονται.

Έχοντας στις αποσκευές του το αρκετά επιτυχημένο «El Autor», πέντε χρόνια πριν, το οποίο απέσπασε και τα βραβεία Goya πρώτου ανδρικού ρόλου (για τον Χαβιέρ Γκουτιέρεθ, επίσης πρωταγωνιστή εδώ) και δεύτερου γυναικείου ρόλου του 2018, ο Μανουέλ Μαρτίν Κούενκα επιστρέφει με μία ταινία που πραγματοποίησε δυνατή φεστιβαλική πορεία, ενώ δέχτηκε και ιδιαίτερα καλές κριτικές στο Φεστιβάλ του Τορόντο.

Το «Η Κόρη» ασχολείται μ’ ένα θέμα που έχουμε δει ουκ ολίγες φορές στη μεγάλη οθόνη, μιας εγκυμοσύνης, με τη συμφωνία το παιδί να δοθεί σε άλλη οικογένεια άμα τη γενέσει του, και την προβληματική του φιλμ να ξεκινά από τη στιγμή που η έγκυος κοπέλα αντιλαμβάνεται τον άρρηκτο δεσμό μεταξύ εκείνης και του βρέφους που κυοφορεί. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά δυνατό συναίσθημα, που δίνει πρόσφορο έδαφος για το απαραίτητο conflict μίας ταινίας, πολλώ δε μάλλον όταν αντιπαραβάλλεται με το τι νιώθει το ζευγάρι με το οποίο έγινε η συμφωνία.

Τα πρώτα λεπτά του έργου ξεκινούν με το ραντεβού μεταξύ της Ιρένε και του ζευγαριού των Χαβιέρ και Αντέλα, έξω από το σπίτι που διατηρούν σ’ ένα παντελώς ερημικό σημείο της ορεινής Χαέν. Αρχικά, ο θεατής δεν γνωρίζει το υπόβαθρο της ιστορίας και τα κίνητρα αυτής της συνάντησης, αλλά σύντομα μαθαίνουμε πως η Ιρένε το ‘σκασε από το κέντρο ανηλίκων παραβατών στο οποίο διέμενε, με τη βοήθεια του εκπαιδευτή της, Χαβιέρ, ώστε να μπορέσει να περάσει την εγκυμοσύνη της στο σπίτι μαζί τους, υπό την προϋπόθεση να μεγαλώσουν εκείνοι το παιδί. Προφανώς, αυτό δεν πρόκειται να πάει καλά, οπότε το ζήτημα είναι που ακριβώς θα οδηγηθεί το στόρι, το οποίο διαθέτει ατμόσφαιρα, σασπένς και ιδανικά για το είδος locatıons, όπως και τη σταδιακή προσθήκη κλασικών δεύτερων χαρακτήρων που χρειάζονται ως μηχανισμοί ανάπτυξης της αφήγησης: ο αστυνομικός ο οποίος έχει αναλάβει την υπόθεση της εξαφάνισης της νεαρής, αλλά και ο πατέρας του παιδιού, που παίρνει εξιτήριο από το αναμορφωτήριο.

Με τόσους χαρακτήρες, έχοντες (ισχυρά) αντικρουόμενα συμφέροντα, «Η Κόρη» λειτουργεί και υπόσχεται ένα αρκετά ψυχαγωγικό δίωρο στο σινεμά, ιδίως στους θιασώτες του ισπανόφωνου, που αποτελούν κραταιό κοινό πλέον. Αποτελεί ένα ξεκάθαρο παράδειγμα του «style over substance», με τον σκηνοθέτη να δείχνει πως ενδιαφέρεται περισσότερο να μείνει πιστός στο στυλιζάρισμα και τις περγαμηνές «ενόχλησης» που συνοδεύουν τις ταινίες του, παρά στην εξερεύνηση του συναισθηματικού κόσμου των ηρώων του. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δε δείχνει ικανό να προσδώσει αρνητικό πρόσημο στο φιλμ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι ισπανο-lovers θα περάσουν χάρμα και κατόπιν θα ‘χουν να το συζητάνε με ομοϊδεάτες τους σε facebook groups. Εάν είστε του πιο heavy μυστηρίου και θεάματος, όμως, περισσότερες είναι οι πιθανότητες να φύγετε ανικανοποίητοι.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.