FreeCinema

Follow us

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΚΑΡΤΩΝ (2021)

(THE CARD COUNTER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πολ Σρέιντερ
  • ΚΑΣΤ: Όσκαρ Άιζαακ, Τίφανι Χάντις, Τάι Σέρινταν, Γουίλεμ Νταφόου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Γουίλιαμ Τελ, πρώην στρατιωτικός με σκοτεινό παρελθόν ως ανακριτής που συμμετείχε σε βασανιστήρια, έχει βρει τη «λύτρωσή» του στην τσόχα, μετρώντας τα φύλλα των χαρτιών που περνούν από μπροστά του στο poker. Πάντοτε, όμως, θα βρίσκονται στο δρόμο του και οι άνθρωποι που θα του θυμίζουν τα όσα τον στοιχειώνουν απ’ τα παλιά. Όπως ο νεαρός Κερκ, ο οποίος έχει ορκιστεί να εκδικηθεί έναν κοινό εχθρό τους. Και του ζητά συμπαράσταση.

Δεν το βάζει κάτω ο Πολ Σρέιντερ. Και (ειδικά) σκηνοθετικά, ο «Μετρητής Καρτών» του βγάζει κάτι πραγματικά φρέσκο. Ακόμα. Κάνει το λάθος, όμως, να γίνεται υπερβολικός στο σενάριό του, προσπαθώντας να κάνει παιχνίδι με δύο αταίριαστες ιστορίες που ζορίζονται να δέσουν μεταξύ τους, πόσω μάλλον και να φανερώσουν ένα επιπλέον επίπεδο ανάγνωσης με πολιτική χροιά, σχετικά με τα εγκλήματα των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών και του στρατού κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Ιράκ.

Στο ένα μέρος, έχουμε τον κεντρικό ήρωα και τον τζογαδόρικο εθισμό του. Ο Γουίλιαμ Τελ (χαριτωμένη η «βάπτιση» του χαρακτήρα) έχει ένα σκοτεινό στρατιωτικό παρελθόν, το οποίο τον οδήγησε σε μια αντίστοιχη φυλακή με οκταετή ποινή. Η «ασκητική» ζωή αυτού του περιβάλλοντος τον άλλαξε αρκετά, τον έφερε σε μια αρμονική ισορροπία με το μέσα του και, για να περνά την ώρα του, του έδωσε τη δυνατότητα να εξερευνήσει τη μεθοδολογία της χαρτοπαιξίας. Ο Γουίλιαμ έγινε, λοιπόν, ένας εξαιρετικός μετρητής των χαρτιών της τράπουλας και, πλέον, βγάζει τα προς το ζην επισκεπτόμενος casino σε διάφορες Πολιτείες της Αμερικής, στα οποία πάντοτε διατηρεί low profile. Ποντάρει λίγα χρήματα στην τσόχα, φεύγει με ικανοποιητικά κέρδη και πορεύεται έτσι δίχως να ρισκάρει να μπαίνει σε επικίνδυνους μπελάδες.

Στο δεύτερο μέρος της πλοκής, ο Κερκ, ένας μυστηριώδης νεαρός δείχνει να γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα από το παρελθόν, τον προσκαλεί να μιλήσουν και του προτείνει ένα σχέδιο φονικής εκδίκησης που αφορά σε άτομο από το κοινό στρατιωτικό παρελθόν του πατέρα του και του Γουίλιαμ. Ο τελευταίος θα ανατρέψει τη ρουτίνα της καθημερινότητάς του, θα ζητήσει από τον Κερκ να τον ακολουθεί και να μαθαίνει από τα όσα βλέπει στα casino που πηγαίνουν μαζί, αναλαμβάνοντας σχεδόν το ρόλο ενός μέντορα.

Αυτή η εξέλιξη προκαλεί μία αίσθηση σεναριακής «εκτροπής» από την κεντρική ιδέα της ιστορίας, που έτσι κι αλλιώς ήταν ισχνή και είχε την ανάγκη του «ντυσίματος» με επιπλέον υποπλοκές. Αν δεχτούμε τη συνύπαρξη του Γουίλιαμ και του Κερκ, έχουμε ξαφνικά ένα είδος «buddy movie», ένα «εναλλακτικό», μικρού βεληνεκούς φιλμ που στο βάθος του μυαλού σου σε πηγαίνει προς τον «Άνθρωπο της Βροχής» (1988). Η πρόσθεση της Λα Λίντα, η οποία χρηματοδοτεί τη συμμετοχή του Γουίλιαμ σ’ ένα μεγάλο tournoi poker, μπερδεύει ακόμα περισσότερο το καταστασιακό του σεναρίου, καθώς η ηθική στάση του κεντρικού ήρωα αποχαιρετά κάθε ίχνος συνέπειας.

Ο Γουίλιαμ, διαγράφει ανεξήγητα το ζωτικής σημασίας για εκείνον χαρακτηριστικό της μοναχικής και απόλυτα αντικοινωνικής ζωής (μ’ ένα εξαιρετικό εύρημα «νοσηρής» ιεροτελεστίας στο πως διαμορφώνει τους χώρους των δωματίων στα motel όπου διαμένει), «αγκαζάροντας» σαν κηδεμόνας τον Κερκ, καταπατά τον κανόνα του να μη δουλεύει με «σπόνσορες» και να ποντάρει για μεγάλα κέρδη, κι όλα αυτά συμβαίνουν μάλλον αψυχολόγητα, στερώντας πόντους από τη σκιαγράφηση του ήρωα, αλλά και τη συνοχή του σεναρίου. Μένει κυρίως το στυλ της αφήγησης, ένα «υπνωτιστικό» tempo δράσης που κάνει καλή παρέα με την ηχητική μπάντα και τα electro μουσικά ηχοχρώματα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι φανατικοί followers του σινεμά του Πολ Σρέιντερ δεν θ’ απογοητευτούν. Το mainstream κοινό θα δει μια χαμένη ευκαιρία με καλά συστατικά, που χάνει το μπούσουλα σεναριακά, δίχως να ξέρει τι ακριβώς θέλει να πει ουσιαστικά και να υποστηρίξει θεματικά. Οι τζογαδόροι ας μην κάνουν όρεξη, δεν εστιάζει εκεί το έργο (στην τελική).


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.