FreeCinema

Follow us

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ (2012)

(HOPE SPRINGS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Φράνκελ
  • ΚΑΣΤ: Μέριλ Στριπ, Τόμι Λι Τζόουνς, Στιβ Καρέλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ώριμο ζευγάρι σε παρηκμασμένο γάμο προσπαθεί να διορθώσει τα πράγματα με μια σειρά ραντεβού σε ψυχοθεραπευτή, που συνδυάζονται με σύντομες διακοπές. Οι δυο τους, όμως, βλέπουν διαφορετικά και το γάμο και την κατάσταση.

Το «Ποτέ Δεν Είναι Αργά» ανήκει σε μια κατηγορία ταινιών που είναι πλέον σπάνια, ανεξάρτητα από το πόσο επιτυχημένη ή όχι είναι. Είναι οι ταινίες για ώριμο κοινό, που αφήνουν χώρο στους χαρακτήρες – και στους ηθοποιούς – και δεν αγχώνονται από την πίεση για αυστηρή κατηγοριοποίηση σε κωμωδία ή δράμα. Η ιστορία της Κέι και του Αρνολντ έχει λίγο κι απ΄ τα δύο – γιατί έτσι είναι η ζωή.

Έπειτα από τριαντακάτι χρόνια γάμου και εκεί που περιμένει κανείς ότι όλα είναι στη θέση τους και τίποτα δε χρειάζεται πια προσπάθεια, η Κέι εκτονώνει την απογοήτευσή της. Δεν αντέχει πια να ανέχεται την ψυχρότητα και την αδιαφορία του Άρνολντ, το ότι δεν ασχολείται μαζί της, ότι πέφτει ξερός κάθε βράδυ στην πολυθρόνα παρακολουθώντας γκολφ στην τηλεόραση, ότι κοιμάται σε ξεχωριστό δωμάτιο επειδή δεν αισθάνεται άνετα με τη σωματική επαφή.

Έτσι θα πάρει την πρωτοβουλία να κλείσει ραντεβού με έναν σύμβουλο γάμου και θα πάει – έστω και μόνη – προσπαθώντας να σώσει ή να διορθώσει ό,τι γίνεται. Αν και με βαριά καρδιά, ο Άρνολντ θα ακολουθήσει. Από εκεί και πέρα, θα υπάρξουν τα αναμενόμενα σκαμπανεβάσματα στη διάθεση, οι εκρήξεις, οι τσακωμοί, οι αποκαλύψεις, η συμφιλίωση, η κατανόηση και η διαπίστωση ότι για να λειτουργήσει μια σχέση χρειάζεται προσπάθεια. Και από τους δύο.

Η ταινία βασίζεται πολύ στους δύο πρωταγωνιστές της. Η Μέριλ Στριπ παίζει με τρομακτική ευκολία την Κέι και στις δραματικές της σκηνές και στις κωμικές στιγμές, που με μια άλλη ηθοποιό ίσως να φαίνονταν αμήχανες και ντροπιαστικές. Την ίδια ευκολία έχει και ο Τόμι Λι Τζόουνς, όμως, στην περίπτωσή του, το πιο σκληρό του πρόσωπο κάνει το χαρακτήρα του πιο μονοδιάστατο και λιγότερο πειστικό όταν τελικά μαλακώσει. Απρόσμενα ουδέτερος είναι στο ρόλο του ψυχοθεραπευτή ο Στιβ Καρέλ, ενώ μικρά – σχεδόν ανύπαρκτα – περάσματα κάνουν η Ελίζαμπεθ Σου και η Μίμι Ρότζερς (περασμένα μεγαλεία).

Η ουδετερότητα είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα της ταινίας και του πώς τη διαχειρίζεται ο Φράνκελ. Όταν είναι κωμωδία, είναι λίγο κωμωδία, και στο δράμα δεν τολμάει να πάει ακόμη πιο βαθιά. Το μόνο που τονίζει τις στιγμές εκτός από τις ερμηνείες, είναι το υπερβολικό soundtrack (κυρίως στα τραγούδια), το οποίο σου υπογραμμίζει με το ζόρι τι πρέπει να νιώσεις ανά περίπτωση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν κάποια στιγμή στη ζωή σου θέλησες να σπάσεις το κεφάλι του άνδρα σου, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ταυτιστείς σε κάποια σκηνή. Αν ανήκεις στο ηλικιακό γκρουπ 14 – 25, δεν υπάρχει λόγος να περάσεις ούτε απ’ έξω!


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι καραπατημένοι στα -ήντα τους και πάνε σε σύμβουλο γάμου, γιατί εκείνος κοιμάται χωριστά από εκείνη. Αφού ροχαλίζει, ρε μάνα μου!