FreeCinema

Follow us

ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ (2017)

(LE SENS DE LA FÊTE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ερίκ Τολεντανό, Ολιβιέ Νακάς
  • ΚΑΣΤ: Ζαν-Πιερ Μπακρί, Ζιλ Λελούς, Ζαν-Πολ Ρουβ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο νεόπλουτος και ξιπασμένος Πιερ ονειρεύεται έναν γάμο χλιδάτης extravaganza με τη μέλλουσα γυναίκα του. Έτσι, εμπιστεύεται τον πεπειραμένο Μαξ και την ομάδα του, με την τελετή να λαμβάνει χώρα σε ένα πανέμορφο château στην εξοχή. Τα προβλήματα, όμως, ξεκινούν όταν γίνεται ξεκάθαρο πως η ομάδα του Μαξ δεν είναι ακριβώς αυτό που είχε στο μυαλό του ο Πιερ.

Μετά το über hit των «Άθικτων» το 2011, οι Ερίκ Τολεντανό και Ολιβιέ Νακάς ήταν δεδομένο πως θα αποκτούσαν carte blanche για το υπόλοιπο της καριέρας τους. Ειδικά από τη στιγμή που ξέφυγαν από το δίπολο του «ή auteur ή κωμωδία για τα σκουπίδια» (σας θυμίζει κάποια χώρα;) και αναδείχτηκαν χάρη σε μια απλή, λαϊκή δημιουργία. Η συνέχεια, δυστυχώς (ίσως και αναμενόμενα), θα έλεγε κανείς πως δεν ήταν ανάλογη, με το «Samba» (2014) να είναι επιεικώς μέτριο, παρότι προσπάθησε να πουλήσει το χαρτί του περιζήτητου πλέον Ομάρ Σι. Πέρσι επέστρεψαν με μία καθαρόαιμη κωμωδία που προσπαθεί να στηριχθεί στο καστ και το (ομολογουμένως εντυπωσιακό) production design του.

Όσο κι αν προσπαθούμε πολλές φορές να διυλίσουμε τον κώνωπα ψάχνοντας για αλληγορίες, κρυμμένα νοήματα και «τι πραγματικά ήθελε να αναδείξει ο δημιουργός», η αλήθεια είναι πως στην κωμωδία όλα πρέπει να ξεκινάνε από μια εξαιρετικά απλή, μα καίρια ερώτηση: βγάζει γέλιο; Η απάντηση εδώ είναι ένα πανηγυρικό «όχι». Παρότι καταφανώς ένα σκαλί πάνω από κάθε ανθυποτριτοτέταρτη κομεντί που ξεμυτίζει στα μέρη μας με τις πρώτες ζέστες, εν έτει 2018 το γκαγκ των δυσανάγνωστων ινδικών ονομάτων και της γκαφατζίδικης φάτσας του Ζιλ Λελούς δεν προκαλεί γέλιο (ελπίζουμε).

Το φιλμ ξεκινά με ιδιαίτερα ευνοϊκές προϋποθέσεις. Το setting της έπαυλης αποτελεί ένα textbook παράδειγμα για την ανάπτυξη κωμωδίας με ensemble καστ. Διαχρονικά, το πρόβλημα σε αυτού του είδους τις ταινίες έγκειται στο κατά πόσο ο σκηνοθέτης και ο σεναριογράφος μπορούν να διαχειριστούν τους διαφορετικούς χαρακτήρες και το screen time του καθενός, αλλά και τη δυναμική των ηθοποιών που ερμηνεύουν τον εκάστοτε ρόλο. Στην προκειμένη περίπτωση, το ζητούμενο είναι κυρίως το θέμα της δυναμικής. Όσο κι αν το «…μέλος της Comédie-Française» είναι η μανιέρα των Γάλλων πλάι σε κάθε ηθοποιό εν είδει «…και ο βραβευμένος με Όσκαρ», η ελληνική αγορά είναι καταραμένη σε μια τέτοια υπερ-έκθεση σε Ζιλ Λελούς, Κριστιάν Κλαβιέ, Ντανί Μπουν & Σία που, ειλικρινά, πλέον δεν μπορούν να μας κρατήσουν ή να πάρουν άφεση αμαρτιών ούτε για δέκα λεπτά. Το να βασίζεις ολόκληρο τον κωμικό σου μηχανισμό πάνω σε oddball ή slapstick καταστάσεις, δεν μπορεί να λειτουργήσει με πρόσωπα που δεν μπορούν να το υποστηρίξουν (όπως θα έλεγαν και στο «Shopping STAR»). Στην τελική, ας σταματήσει επιτέλους η (γαλλο)ξενομανία. Δεν γίνεται να λοιδορούμε τις ελληνικές κωμωδίες του σωρού (για τη χρήση του όρου «αμερικανιά» στην Ελλάδα, καλύτερα να μη μιλήσουμε καθόλου) και να καταπίνουμε αμάσητες τις γαλλικές αντίστοιχες. Τουλάχιστον, με τις εγχώριες βοηθάμε να γίνει και καμία ταινία παραπάνω! Και πού ξέρεις, μετά από κάμποσες προσπάθειες, μπορεί να μάθουν να κάνουν και σινεμά μερικοί…

Σε τελική ανάλυση, το «Έτσι Είναι η Ζωή» έχει πραγματικά αγνές προθέσεις, με κάποιες καλές βάσεις από την πολύ προσεγμένη παραγωγή στο background του. Στον κινηματογράφο, όμως, δεν υπάρχει… «στους τυφλούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος». Οι κωμωδίες κρίνονται κυρίως βάσει του γέλιου και, δυστυχώς, αυτό είναι το νούμερο ένα σημείο αποτυχίας του φιλμ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σκέψου τις τελευταίες εκατό γαλλικές κωμωδίες που σου έχουν σερβίρει ελαφρά τη καρδία σε θερινά σινεμά (κυρίως). Μπορείς να θυμηθείς κάποια που σε είχε κάνει να γελάσεις πραγματικά; Αν έχεις πάνω από δύο-τρεις απαντήσεις εύκαιρες, τότε, ναι, μάλλον θα σε ικανοποιήσει.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Αυτό που λέει ο τίτλος. Γαλλική «κωμωδία» κάθε εβδομάδα. Μέχρι να αναβιώσουμε εμείς τη Γαλλική Επανάσταση και να βγούμε με γκιλοτίνες στα θερινά!