FreeCinema

Follow us

POLISSE (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαϊγουέν
  • ΚΑΣΤ: Καρίν Βιάρ, Μαρίνα Φόις, Τζοϊστάρ, Μαϊγουέν, Σαντρίν Κιμπερλέν, Ρικάρντο Σκαμάρτσο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Μια φωτογράφος παρακολουθεί την καθημερινότητα του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων και εμπλέκεται συναισθηματικά με έναν από τους αστυνομικούς του.

Ανάμεσα σε τρομερά ελαττώματα αλλά και στιγμές ειλικρινούς ευαισθησίας προσπαθεί να ισορροπήσει ένα δύσκολο θέμα η Μαϊγουέν (είναι τόσο star που υπογράφει με μόνο ένα όνομα). Παιδική κακοποίηση κάθε είδους, παραμέληση και εκμετάλλευση, είναι οι περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι αστυνομικοί του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων. Η ταινία υποστηρίζει, το δηλώνει από την έναρξη, ότι το σενάριο βασίζεται σε αληθινά περιστατικά. Δεν έχει κανείς λόγο να το αμφισβητήσει. Η λίστα των αδικημάτων που περνούν από τις σκηνές του φιλμ είναι ό,τι περιμένει κανείς να συναντήσει σε αυτό το Τμήμα της Αστυνομίας.

Και πρόκειται και για το πιο δυνατό κομμάτι του «Polisse», της Αστυνομίας όπως θα την έγραφε ανορθόγραφα ένα παιδί. Καταγεγραμμένες με σχεδόν ντοκιμαντερίστικο τρόπο, οι περιπτώσεις κακοποίησης και οι πρωταγωνιστές τους, έχουν μια αμεσότητα συχνά σοκαριστική. Μόνο που η Μαϊγουέν δεν ενδιαφέρεται να τις παρακολουθήσει μέχρι τέλους σα να είναι επεισόδιο του «Νόμος και Τάξη». Παρουσιάζει αμέτρητες περιπτώσεις, από μια μάνα – τζάνκι που δεν καταλαβαίνει ότι το μωρό τής φεύγει από τα χέρια, μέχρι έναν πατέρα που δε διστάζει να παραδεχτεί κυνικά ότι «κάνει έρωτα» στη νηπιακής ηλικίας κόρη του και επικαλείται – με επιτυχία – τις διασυνδέσεις του για να μην τον ζορίσουν στην ανάκριση ή από μια έφηβη που το κάνει για ένα κινητό («μα ήταν smartphone!») μέχρι την παράξενη σχέση αγάπης ενός αγοριού με το γυμναστή του.

Οι περισσότερες από αυτές τις σκηνές είναι συναρπαστικές και εξαιρετικά καλά παιγμένες, συχνά με σπαρακτικές κορυφώσεις, όπως εκείνη που μια μητέρα αναγκάζεται να εγκαταλείψει το παιδί της επειδή δεν μπορεί να το φροντίσει όπως θα ήθελε. Το πρόβλημα είναι ότι η Μαϊγουέν τις αντιμετωπίζει σα σκηνικό, σαν ένα περιβάλλον στο οποίο κινούνται οι αστυνομικοί. Και το άλλο πρόβλημα είναι η εξιδανικευμένη εικόνα τους. Ακόμη και στα πιο τετριμμένα χολιγουντιανά αστυνομικά δράματα, δε βλέπεις τόσο αφοσιωμένους αστυνομικούς, έτοιμους να τα σπάσουν με την πρώτη προκειμένου να υπερασπιστούν τα θύματα και να βάλουν τα κλάματα μπροστά σε ένα κακοποιημένο παιδί. Ακόμη και η ίδια η Μαϊγουέν, που υποδύεται τη φωτογράφο, παίζει τον πιο άχαρο και άχρηστο δραματουργικά ρόλο. Περιφέρεται με τη φωτογραφική μηχανή και η όποια συμμετοχή της στην ιστορία είναι εντελώς δευτερεύουσα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σε συγκινούν οι ανθρώπινες ιστορίες θυμάτων, η ταινία διαθέτει ένα πλήθος από αυτές και μάλιστα δυνατές και συγκινητικές. Κάτι σα «Νόμος και Τάξη» με arthouse ένδυμα. Δυστυχώς, όλες μισές, αφού η σκηνοθέτρια πετάει από τη μια στην άλλη χωρίς να τις ολοκληρώσει.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Γάλλοι μπάτσοι στο Ανηλίκων. Περιπέτεια λες την ώρα που θα περάσει μέχρι να τελειώσει…