FreeCinema

Follow us

POLISSE (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαϊγουέν
  • ΚΑΣΤ: Καρίν Βιάρ, Μαρίνα Φόις, Τζοϊστάρ, Μαϊγουέν, Σαντρίν Κιμπερλέν, Ρικάρντο Σκαμάρτσο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Μια φωτογράφος παρακολουθεί την καθημερινότητα του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων και εμπλέκεται συναισθηματικά με έναν από τους αστυνομικούς του.

Ανάμεσα σε τρομερά ελαττώματα αλλά και στιγμές ειλικρινούς ευαισθησίας προσπαθεί να ισορροπήσει ένα δύσκολο θέμα η Μαϊγουέν (είναι τόσο star που υπογράφει με μόνο ένα όνομα). Παιδική κακοποίηση κάθε είδους, παραμέληση και εκμετάλλευση, είναι οι περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι αστυνομικοί του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων. Η ταινία υποστηρίζει, το δηλώνει από την έναρξη, ότι το σενάριο βασίζεται σε αληθινά περιστατικά. Δεν έχει κανείς λόγο να το αμφισβητήσει. Η λίστα των αδικημάτων που περνούν από τις σκηνές του φιλμ είναι ό,τι περιμένει κανείς να συναντήσει σε αυτό το Τμήμα της Αστυνομίας.

Και πρόκειται και για το πιο δυνατό κομμάτι του «Polisse», της Αστυνομίας όπως θα την έγραφε ανορθόγραφα ένα παιδί. Καταγεγραμμένες με σχεδόν ντοκιμαντερίστικο τρόπο, οι περιπτώσεις κακοποίησης και οι πρωταγωνιστές τους, έχουν μια αμεσότητα συχνά σοκαριστική. Μόνο που η Μαϊγουέν δεν ενδιαφέρεται να τις παρακολουθήσει μέχρι τέλους σα να είναι επεισόδιο του «Νόμος και Τάξη». Παρουσιάζει αμέτρητες περιπτώσεις, από μια μάνα – τζάνκι που δεν καταλαβαίνει ότι το μωρό τής φεύγει από τα χέρια, μέχρι έναν πατέρα που δε διστάζει να παραδεχτεί κυνικά ότι «κάνει έρωτα» στη νηπιακής ηλικίας κόρη του και επικαλείται – με επιτυχία – τις διασυνδέσεις του για να μην τον ζορίσουν στην ανάκριση ή από μια έφηβη που το κάνει για ένα κινητό («μα ήταν smartphone!») μέχρι την παράξενη σχέση αγάπης ενός αγοριού με το γυμναστή του.

Οι περισσότερες από αυτές τις σκηνές είναι συναρπαστικές και εξαιρετικά καλά παιγμένες, συχνά με σπαρακτικές κορυφώσεις, όπως εκείνη που μια μητέρα αναγκάζεται να εγκαταλείψει το παιδί της επειδή δεν μπορεί να το φροντίσει όπως θα ήθελε. Το πρόβλημα είναι ότι η Μαϊγουέν τις αντιμετωπίζει σα σκηνικό, σαν ένα περιβάλλον στο οποίο κινούνται οι αστυνομικοί. Και το άλλο πρόβλημα είναι η εξιδανικευμένη εικόνα τους. Ακόμη και στα πιο τετριμμένα χολιγουντιανά αστυνομικά δράματα, δε βλέπεις τόσο αφοσιωμένους αστυνομικούς, έτοιμους να τα σπάσουν με την πρώτη προκειμένου να υπερασπιστούν τα θύματα και να βάλουν τα κλάματα μπροστά σε ένα κακοποιημένο παιδί. Ακόμη και η ίδια η Μαϊγουέν, που υποδύεται τη φωτογράφο, παίζει τον πιο άχαρο και άχρηστο δραματουργικά ρόλο. Περιφέρεται με τη φωτογραφική μηχανή και η όποια συμμετοχή της στην ιστορία είναι εντελώς δευτερεύουσα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σε συγκινούν οι ανθρώπινες ιστορίες θυμάτων, η ταινία διαθέτει ένα πλήθος από αυτές και μάλιστα δυνατές και συγκινητικές. Κάτι σα «Νόμος και Τάξη» με arthouse ένδυμα. Δυστυχώς, όλες μισές, αφού η σκηνοθέτρια πετάει από τη μια στην άλλη χωρίς να τις ολοκληρώσει.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.