FreeCinema

Follow us

ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (2017)

(SECURITY)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλέν Ντεροσέ
  • ΚΑΣΤ: Αντόνιο Μπαντέρας, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Λίαμ ΜακΙντάιρ, Τσαντ Λίντμπεργκ, Γκαμπριέλα Ράιτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ένας πρώην λοχαγός του αμερικανικού στρατού θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια συμμορία πληρωμένων δολοφόνων, στην προσπάθειά του να προστατέψει ένα κορίτσι το οποίο βρέθηκε στο λάθος σημείο τη λάθος στιγμή.

Ο Λίαμ Νίσον μας «τελείωσε» (προσωρινά, τουλάχιστον) και κάποιος πρέπει να γεμίσει άμεσα το κενό τού bad-ass hero, διότι αν δεν δούμε μια ακόμη θερινή μπι-μουβιά στις ελληνικές αίθουσες, τότε ειλικρινά δεν ξέρω πώς θα επιβιώσουμε τούτον τον καυτό Αύγουστο στην πόλη (#sarcasm).

Αν μη τι άλλο, το «Σε Απόσταση Ασφαλείας» είναι μια τίμια ταινία ως προς αυτό που σου προσφέρει και αυτό το σέβομαι, καθότι είτε τσεκάρεις τον τίτλο είτε το ποστεράκι της, αντιλαμβάνεσαι πως θα δεις Μπαντέρας και πιστολίδι, απλά πράγματα. Βέβαια, αν ανήκεις σε αυτούς που την έχουν ήδη… τσεκάρει (σφυρίζουμε ανέμελα…), δεν μπορούμε και να σε αδικήσουμε, αφού η ταινία διατίθεται στο home entertainment άλλων χωρών της αλλοδαπής από τον Ιούλιο, γεγονός που τουλάχιστον σημαίνει πως τα αντανακλαστικά της ελληνικής διανομής είναι σαφώς βελτιωμένα, αρκεί να αναλογιστούμε την πληθώρα ταινιών που φτάνουν στη χώρα μας με καθυστέρηση… χρόνων! Και εις ανώτερα, θα πω εγώ.

Έχοντας περιέλθει σε επαγγελματικό τέλμα, ένας βετεράνος του στρατού θα επιδιώξει να βρει για πολλοστή φορά μια θέση εργασίας, προκειμένου να συντηρήσει την οικογένειά του που βρίσκεται μακριά. Κάποια στιγμή, και με τη βοήθεια μιας υπαλλήλου της κοινωνικής πρόνοιας, ο Έντι (Μπαντέρας) θα βρει δουλειά ως νυχτερινός φύλακας εμπορικού κέντρου. Κακοπληρωμένη μεν, δουλειά δε. Το πρώτο βράδυ στο εμπορικό και αφού έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες συστάσεις με το λοιπό προσωπικό, ο Έντι θα ξεκινήσει τη βάρδιά του σίγουρος πως πρόκειται για μια ακόμη βραδιά ρουτίνας. Όπως είναι αναμενόμενο, τα πράγματα θα εξελιχθούν πολύ διαφορετικά, όταν ένα κορίτσι αρχίσει να χτυπάει κλαίγοντας τις κλειδαμπαρωμένες πόρτες του κτηρίου ζητώντας βοήθεια. Την ίδια ακριβώς στιγμή που ο Έντι θα σπεύσει προς το μέρος της, δίχως να το γνωρίζει, θα θέσει υπό θανατηφόρο κίνδυνο τον εαυτό του και όλους όσοι βρίσκονται εντός του εμπορικού, αφού η μικρή γνωρίζει πληροφορίες για μια συμμορία μαφιόζων εκτελεστών που τη θέλει νεκρή. Προφανώς, η συμμορία έρχεται προς τα εκεί και είναι πολύ τσαντισμένη.

Ταινία «σειράς» το νέο πόνημα του Αλέν Ντεροσέ, ο οποίος μεταξύ μας δεν έχει και τίποτα το αξιομνημόνευτο να επιδείξει, συνεπώς λόγω ονομάτων (Μπαντέρας και Κίνγκσλεϊ) ποντάρω πως το «Σε Απόσταση Ασφαλείας» θα αποτελέσει συνοπτικά και τον κολοφώνα της φιλμογραφίας του. Το story το έχεις ξαναδεί (μια και δυο μόνο;): καλός πρώην στρατιωτικός εναντίον βαριά οπλισμένων συμμοριτών, εδώ υπό την καθοδήγηση του αρχι-συμμορίτη Μπεν Κίνγκσλεϊ, ο οποίος εξαργυρώνει επιτέλους το facial hair τού Γκάντι σε… goatee κακοποιού, μπαίνοντας για τα καλά στην ψυχοσύνθεση του πολύ κακού εκτελεστή με άθλια αίσθηση του στυλ. Για ένα action μεσημέρι Κυριακής, στημένος μπροστά από την τηλεόραση, το φιλμ βλέπεται μάλλον ευχάριστα, αν και θα νοσταλγήσεις τις χαρές του… zapping. Γενικά, υπάρχει μια αδιόρατη ατμόσφαιρα ντεκαντάνς που διαπνέει αυτό εδώ το φιλμ, από την αρχή του κιόλας, λες και γυρίστηκε κάπου στα μέσα του ‘90 και με ένα πρόχειρο «rectifier» έφτασε να κυκλοφορεί στις αίθουσες μια εικοσαετία μετά. Το πιο ηχηρό παράδειγμα εδώ αφορά το σκηνογραφικό κομμάτι της ταινίας, που μοιάζει να είναι τόσο προκάτ, καμωμένο σχεδόν από χαρτόνι, ιδιαίτερα στη σεκάνς όπου ο υπεύθυνος ασφαλείας του εμπορικού (ο μόνος πραγματικά συμπαθής χαρακτήρας) ξεναγεί τον Μπαντέρας στα διαφορετικά τμήματα των εγκαταστάσεων με τις ηλεκτρικές συσκευές, τους χώρους ένδυσης και τα εργαλεία, με ένα υβριδικό αποτέλεσμα που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε «Μεγάλο Παζάρι» και «Home Alone» σε έκδοση εμπορικού κέντρου.

Αντιλαμβάνομαι το γεγονός ότι το χαμηλό budget κατέστησε απαγορευτική οποιαδήποτε παραπάνω ενασχόληση με το σκηνογραφικό κομμάτι της ταινίας, αδυνατώ όμως να καταλάβω τους λόγους για τους οποίους το σενάριο των Τόνι Μόζερ και Τζον Σάλιβαν βρήκε τον δρόμο για την κινηματογραφική του πραγμάτωση, αφού είναι το λιγότερο προχειρογραμμένο και λειψό, είτε μιλάμε για την υπόθεση καθαυτή, είτε για τους αναλώσιμους χαρακτήρες. Στη βάση της, η πλοκή αποτελεί μια κλασική περίπτωση περιπέτειας δωματίου, παρ’ όλα αυτά το ελλιπέστατο σενάριο δύσκολα σε αφήνει να παρακολουθήσεις ανενόχλητος τα τεκταινόμενα, αφού από ένα σημείο και μετά απλά δεν σε ενδιαφέρει τι πρόκειται να συμβεί. Υπάρχουν κάποιες (ελάχιστες) στιγμές καλής δράσης, που όμως συνιστούν περισσότερο σεναριακές εκλάμψεις, παρά ένα «στρωτό» και δουλεμένο σενάριο, συνεπώς προβλέπω πως θα υπάρξει κόσμος που θα βρει την ταινία «ΟΚ» – αν και δεν ξέρω για ποιον λόγο συνεχίζουμε να φέρνουμε αυτά τα «ΟΚ» έργα στα μέρη μας. Ούτε ερμηνευτικά να περιμένεις πολλά, φυσικά, με τον Μπαντέρας να δυσκολεύεται αρκετά στο action κομμάτι το οποίο περιορίζεται σε ξώφαλτσα εφετζίδικα πιστολίδια και κάνα δυο «ψιλές», την ίδια στιγμή που ο Κίνγκσλεϊ δίνει βαριεστημένος εντολές στο crew του για επίθεση. Δε βαριέσαι, το μεροκάματο να βγαίνει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ξεθυμασμένος Μπαντέρας, αδιάφορες ερμηνείες, ένα σενάριο που «μπάζει» από παντού και το όνομα του Μπεν Κίνγκσλεϊ που δεν αρκεί για να φέρει την άνοιξη. «Σε Απόσταση Ασφαλείας», τον λες και τίτλο ενδεικτικό του τι θα πρέπει να κάνεις αν δεις αυτή την ταινία να παίζεται σε ένα σινεμά δίπλα σου.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.