FreeCinema

Follow us

ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ (1956)

(ET DIEU... CREA LA FEMME)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ροζέ Βαντίμ
  • ΚΑΣΤ: Μπριζίτ Μπαρντό, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, Κουρντ Γιούργκενς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ο μικρός αδελφός την ποθεί, ο μεγάλος θέλει να μπει ανάμεσα στα πόδια της και να την πετάξει ύστερα κι ένας πάμπλουτος «ευεργέτης» καιροφυλακτεί για να της προσφέρει τον εύκολο δρόμο. Ποιον θα παντρευτεί; Και πόσους θα προδώσει;

Πριν ο Θεός πλάσει τη… nouvelle vague, ο Ροζέ Βαντίμ έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τα πόδια, τις… γραμώσεις (sic) και τα λικνίσματα της συζύγου του, Μπριζίτ Μπαρντό, η οποία, στα 21 της έτη, γέννησε έναν φιλμικό μύθο πατώντας επί… ανδρών και χορεύοντας το cha-cha-cha με τρόπο που σήμερα θα έβαζε στα σινεμά μέχρι και Εισαγγελέα!

Δίχως ίχνος καλλιτεχνικής αξίας, πλέον, το «Και ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα» αποτελεί ένα στερεοτυπικό μελό δεύτερης διαλογής, για λαϊκή κατανάλωση, διαθέτοντας την εκρηκτική παρουσία της Μπαρντό σε σκανδαλιστικό CinemaScope, με φούστες σχεδόν μόνιμα ξεκούμπωτες, δίχως την παραμικρή διάθεση σεμνοτυφίας, ξυπόλυτη και με ένα ένστικτο ερωτισμού πρωτόγονο, να προκαλεί κάθε άνδρα που όχι απλά την φλερτάρει ή την ποθεί αλλά και τυγχάνει να ρίχνει ένα μόλις βλέμμα πάνω της.

Το φιλμ παραδίδει μαθήματα αμοραλισμού δίπλα στους κοινότυπους ρόλους των ανδρών – θυμάτων, η ηρωίδα πετάει μερικές εξυπνακίστικα γραμμένες αράδες όποτε το σενάριο θυμάται να την προβάλλει και ως έξυπνη, όμως, τα πάντα προδίδονται καθώς η πλοκή εξελίσσεται προς την κατεύθυνση της ικανοποίησης του λαϊκισμού και της συντήρησης, που θέλει το αρσενικό να υποδουλώνει το θηλυκό και να το στέλνει πίσω στην οικογενειακή στέγη με ένα υποτιμητικό… χαστούκι (και χαιρέτα τη νυμφομανή σουφραζέτα που ήξερες…)!

Χωρίς τα κάλλη της Μπαρντό και τα νοσταλγικά locations του Σεν Τροπέ, δεν θα μπαίναμε στον κόπο να μιλάμε για τούτη την ταινία σήμερα. Αλλά, λίγα λεπτά πριν το φινάλε, ένας χορός θα σε πείσει για το ορθόν του τίτλου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το sex appeal της Μπαρντό είναι ένα δέλεαρ, σε περίπτωση που δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία, ειδικά στη μεγάλη οθόνη. Οι fans των τουρκικών serials θα βρουν στοιχεία ταύτισης με την πλοκή, οι υπόλοιποι μείνετε με την ανάμνηση της πρωταγωνίστριας από διάσημες πόζες…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Καλό το τσουλάκι, αλλά ας έδειχνε και κάτι παραπάνω, στο μπούτι μείναμε. Τις φάπες αν τις έτρωγε νωρίτερα, θα είχαμε ξεμπερδέψει…