FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ (2013)

(IL FUTURO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλίσια Σέρσον
  • ΚΑΣΤ: Μανουέλα Μαρτέλι, Λουίτζι Τσάρντο, Ρούτγκερ Χάουερ, Νικόλας Βαπορίντις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Δυο αδέλφια, η Μπιάνκα και ο Τομάς, χάνουν τους γονείς τους σε τροχαίο δυστύχημα. Θα μείνουν μόνοι τους στο οικογενειακό διαμέρισμα και σύντομα θα αρχίσει μια πορεία αποπροσανατολισμού, με την εγκατάσταση στο σπίτι δυο τύπων από το γειτονικό γυμναστήριο.

Σχεδόν τα πάντα είναι ερειπωμένα και σε παρακμή στην τρίτη ταινία της Χιλιανής Αλίσια Σέρσον, που μεταφέρει στην Ιταλία ένα μυθιστόρημα του συμπατριώτη της Ρομπέρτο Μπολάνιο. Ο τίτλος του, «Μια Μικρή Λούμπεν Νουβέλα», ίσως περιγράφει καλύτερα το περιεχόμενο και το κλίμα της ταινίας, που παρακολουθεί την εξέλιξη της ζωής δυο αδελφιών μετά τον θάνατο των γονιών τους. Το κεντρικό πρόσωπο εδώ είναι η Μπιάνκα, που όπως μαθαίνουμε από την αρχή της ταινίας, είναι πια παντρεμένη και με παιδιά, αλλά «έχει υπάρξει εγκληματίας». Έχει βρει τον δρόμο της και το υπόλοιπο της ταινίας είναι ένα τεράστιο flashback από μια περίοδο μπερδεμένη και θολή.

Έπειτα από το τροχαίο δυστύχημα που σκότωσε τους γονείς τους, η Μπιάνκα και ο Τομάς μένουν μόνοι. Εκείνη, που είναι μεγαλύτερη, δέχεται να αναλάβει την ευθύνη ώστε ο μικρότερος Τομάς να μην καταλήξει σε ανάδοχη οικογένεια. Βρίσκει και μια δουλειά σε κομμωτήριο, αλλά η σύνταξη των γονιών είναι μικρή και ίσα ίσα τα βγάζουν πέρα. Ο Τομάς έχει τα δικά του που τον απασχολούν. Βλέπει τσόντες συνέχεια, παρατάει τα μαθήματα και πηγαίνει στο γυμναστήριο όπου γνωρίζει δυο τύπους, οι οποίοι σύντομα μετακομίζουν στο σπίτι. Απ’ τη μια, καθαρίζουν και μαγειρεύουν και βάζουν λίγη τάξη στο χάος που έχουν δημιουργήσει τα δυο αδέλφια. Απ’ την άλλη, έχουν ένα σχέδιο που δεν είναι και τόσο νόμιμο.

Από το γυμναστήριο ξέρουν έναν πρώην Μίστερ Υφήλιος που στη δεκαετία του ’60 ήταν αστέρι σε b-movies. Αμερικανός, αλλά με καριέρα στην Ιταλία, ο Μασίστας (όπως του έμεινε το ψευδώνυμο) ζει πλέον στη Ρώμη, τυφλός και μόνος σε ένα μεγάλο σπίτι που αγόρασε την εποχή που έβγαζε πολλά λεφτά. Η ιδέα που έχουν, λοιπόν, είναι να του πλασάρουν την Μπιάνκα ως «παρέα», προκειμένου εκείνη να εντοπίσει πού ο Μασίστας μπορεί να έχει κρυμμένο το χρηματοκιβώτιο όπου φυλάει την περιουσία του.

Μουδιασμένη στην αρχή, η Μπιάνκα δέχεται, αφού σκοπεύει σε τρία χρόνια να ανοίξει το δικό της κομμωτήριο (έστω κι αν κανείς δεν την αφήνει να του κόψει τα μαλλιά) και πηγαίνει στον Μασίστα. Με τις επανειλημμένες συναντήσεις τους, ωστόσο, αναπτύσσεται μεταξύ τους μια τρυφερότητα και ένα ενδιαφέρον από την πλευρά της Μπιάνκα, που ξανασκέφτεται το σχέδιο εξαπάτησης. Η Σέρσον έχει μεταφέρει την ιστορία με ένα καλό καστ, στο οποίο ξεχωρίζει το κεντρικό ζευγάρι. Η νεαρή Μανουέλα Μαρτέλι είναι εξαιρετική στον ρόλο τής νεαρής ηρωίδας που άγεται και φέρεται αδιάφορη μέχρι να αποφασίσει τι ακριβώς θέλει να κάνει η ίδια, ενώ ο Ρούτγκερ Χάουερ, σωστή επιλογή για τον ρόλο τού παλιού b-movie star, χωρίς υπερβολές ή θεατρινισμούς παίζει ήπια τον ρόλο τού ηλικιωμένου διάσημου, που ζει μέσα στις αναμνήσεις. Η κινηματογράφηση της Ρώμης, αλλά και των σπιτιών των ηρώων, χαρακτηρίζεται από την ίδια παρακμή. Αδύναμο σημείο της ταινίας είναι κυρίως η – λογοτεχνική – αφήγηση σε ένα μεγάλο μέρος, που δίνει την εντύπωση ότι έρχεται απ’ ευθείας από σελίδες του βιβλίου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ιστορία ενηλικίωσης και αναζήτησης προσανατολισμού, με ευρωπαϊκή παραγωγή και λατινοαμερικάνικη σκηνοθετική ματιά. Είναι ένας συνδυασμός που ενδιαφέρει ένα σημαντικό μέρος του κοινού, ειδικά όταν το αποτέλεσμα είναι καλοφτιαγμένο. Αν, πάντως, ακούς arthouse και τρέχεις μακριά, «Το Μέλλον» δε θα σε φέρει πιο κοντά στην αίθουσα.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.