FreeCinema

Follow us

ΨΑΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΟΛΟΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΕΜΕΝΗ (2012)

(SALMON FISHING IN THE YEMEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λάσε Χάλστρεμ
  • ΚΑΣΤ: Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Έμιλι Μπλαντ, Κριστίν Σκοτ Τόμας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ένας ιχθυολόγος, μια φιλόδοξη επιχειρηματίας, η βρετανική Κυβέρνηση, η γραφειοκρατία και κάποιοι «κακοί» Άραβες μουσουλμάνοι εμπλέκονται στο ουτοπικό σχέδιο ενός πάμπλουτου σεΐχη να μεταφέρει… σολομούς σε ένα ποτάμι στην Υεμένη.

Δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο, να συνοψίσει κανείς σε λίγες γραμμές το σεναριακό αχταρμά του διακεκριμένου Σάιμον Μποφόι («The Slumdog Millionaire»), ο οποίος αναλαμβάνει εδώ να καρατομήσει το εξόχως σατιρικό και βρετανικού φλέγματος μυθιστόρημα του Πολ Ταρντέι – αφήνοντας ολομόναχη την εξαιρετική ιδιαιτέρα του πρωθυπουργού (Κριστίν Σκοτ Τόμας) να σηκώσει το κωμικό βάρος – και να το μετατρέψει σε ένα άνευρο feelgood ρομάντζο (μάντεψε το ζευγάρι) με εξωτικό φόντο ένα ουτοπικό σχέδιο και τις αραβο-βρετανικές σχέσεις, μαζί με ολίγη από πόλεμο στο Αφγανιστάν (εκεί αγνοείται ο καλός της Έμιλι Μπλαντ, άσχετα αν επανεμφανίζεται φάντης μπαστούνι) και βέβαια αρκετή ιχθυοκαλλιέργεια και οικολογία στην άνυδρη Υεμένη.

Ο Λάσε Χάλστρεμ το έχει το χάρισμα του blender που αλέθει τα πάντα και μια καθόλου ευκαταφρόνητη πείρα στη μεταφορά ευπώλητων («Chocolat», «Θέα στον Ωκεανό»), εδώ, όμως, το αποτέλεσμα μοιάζει από την αρχή ναρκοθετημένο, παίρνοντας αυτό που στο βιβλίο λειτουργούσε ως τέχνασμα και μεταφορά (οι σολoμοί στην Υεμένη) στην κυριολεξία και αραδιάζοντας μαζί, σε εκνευριστικό βαθμό, κάθε δυνατό στερεότυπο του «καλού» και του «κακού» Άραβα για να αγγίξει τη γραφικότητα, αν όχι τη γελοιότητα στο επεισόδιο του τρομοκρατικού σαμποτάζ. Θα μπορούσες να το πεις και δείγμα νεοαποικιοκρατικού σινεμά, αλλά το αποτέλεσμα είναι συνολικά τόσο βαρετό που θα ακουγόταν ως ευφημισμός.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο για ψαρωμένους θεατές που θέλουν να σκοτώσουν το χρόνο τους σε ένα τουριστικό ιλουστρασιόν δίωρο. Οι υπόλοιποι… με το ψαροτούφεκο!


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μερικοί τίτλοι ταινιών είναι σα να σου μιλάνε, σα να σου φωνάζουν «Μη με δεις! Μη με δεις!». Πρέπει να τους ακούμε.