FreeCinema

Follow us

CHILD 44 (2015)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνιελ Εσπινόζα
  • ΚΑΣΤ: Τομ Χάρντι, Νούμι Ραπάς, Γκάρι Όλντμαν, Πάντι Κόνσινταϊν, Τζόελ Κίναμαν, Φάρες Φάρες, Βενσάν Κασέλ, Νίκολαϊ Λι-Κους, Ανιέσκα Γκροχόφσκα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 137'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Παραδομένη στις σταλινικές διώξεις Μόσχα, 1953: ορφανός αξιωματούχος της τότε KGB υπακούει σε άνωθεν εντολή να κατασιγάσει την οργή συναδέλφου ο χειρουργικά ειδεχθής φόνος του γιόκα τού οποίου «κλείνει» ως ατύχημα, αλλά όχι στο να συλλάβει (παρά τις υποψίες του) την ίδια τη δασκάλα γυναίκα του ως συνωμότρια. Το αντρόγυνο στέλνεται με δυσμενή σε γκατζολία. Ο Δράκος χτυπάει κι εκεί. Με τη βοήθεια γαλονά «συντρόφου» θα υπερβούν εσκαμμένα για να τον ξετρυπώσουν. Στο καθεστώς τού φόβου πόσοι και πώς θα ενδώσουν προτού το(ν) τελειώσουν;

Πήγε να κάνει κόμμα μεταξύ «Citizen X» (μια απ’ τις διασημότερες τηλεταινίες των 90’s, εμπνευσμένη επίσης από την πραγματική υπόθεση του «τέρατος» Αντρέι Τσικατίλο) και «Η Νύχτα των Στρατηγών» ο Ντάνιελ «Το Κρησφύγετο» Εσπινόζα. Και καρφώθηκε ως βαλτός από το ανεπίσημο Χόλιγουντ, σε μια υπό αντιξοότητες σιριαλκιλερικά εξιχνιαστική, γαμοκοινωνικοπολιτικών «ο θάνατός σου, η ζωή μου» συντεταγμένων εποχής, ντουβρουτζά και αδρεναλίνης σπουδή στην απείθεια και την υπακοή (και την… τομή τους) στον νόμο της συνείδησης υπό το κράτος του τρόμου.

Γιατί ρουφιανεύονται ποικίλες ανωμαλίες εδώ. Υφάκια (από το γωνιώδες στραβοκοίταγμα του Μπράντο μέχρι μια άνευ λόγου ροχάλα σε crime scene) του αξιοπρόσεκτου στη Μέθοδό του πάντως Χάρντι, η Ραπάς χαλάστρα ως συνήθως από το «Προμηθέας» και μετά, κι άπαντες με σλαβικό αξάν – αλλά ο ένας να λέει «Ντεμιντόβα», η άλλη «Ντεμίντοβα» και σκηνοθέτης με script να μην παίρνουν χαμπάρι. Η τσάμπα και βερεσέ παραπλανητική πρώιμη απόκρυψη του προσώπου του δράστη, που σαν να μην τρέχει τίποτα μοστράρεται εξανθρωπιστικά φάτσα κάρτα απ’ τη μέση κι έπειτα. Το (υπερ)βολικό δόσιμο και του pogrom εναντίον των ομοφυλοφίλων δια του χωσίματος στο CSI της θυματοποίησης ενός gay πωλητή σιδηροδρομικών εισιτηρίων, μάρτυρα του follow-up της παιδοκτονίας.

Παρομοίως, αλλά και αντι-ορό της αλήθειας, το μαζοχιστικό αυτοβασανιστήριο του εικονικού πνιγμού (NSA, πες αλεύρι: το, εξ αριστερών, Γκουαντάναμο σε γυρεύει) του τρελάκια δήμιου κομπλέ με τα παιδοτραύματά του σε παραμιλητό. Που χαφιεδίζει όπως και το εν τιμωρία λογύδριό του (που έχει προφτάσει τάλε κουάλε ευφραδώς καθώς… στραγγαλίζεται και ο πιο μυστικός ασφαλίτης των εν προκειμένω ιντρίγκων: «Βρομιάρηδες! Προδότες! Έπρεπε να σας έχουμε σκοτώσει!»), ενώ ακριβώς εκεί «σκάει», κουτί στην κορύφωση, και ο σπιούνος tovarishch που επειδή γουσταρίζει τη μανδάμ έχει κοστίσει ύπουλα τον ξεριζωμό στο ζευγάρι μας. Το οποίο, παρά τη ρητή ρήξη του (ο συστημικός φόβος, λέει, ήταν που είχε φέρει κι εκείνη κοντά σε εκείνον), προσφέρει μια μεγαλόκαρδη αγκαλιά στη σοβιετική νέα γενιά, συγκεκριμένα στα απροστάτευτα κοράσια τού κτηνωδώς βγαλμένου νωρίς απ’ τη μέση Τζέισον Κλαρκ (παραβολή: έτσι κι οι φυγόκεντρες δυνάμεις της ΕΣΣΔ άντεξαν μαζί, όσο άντεξαν – τη διαφθορά, τις διώξεις, τις αλληλοκαταδόσεις, επίσης).

Да, ανθίστανται πλήρως το σφυροδρέπανο εικαστικών (ειδικά το μικροεπικά «τριμμένο» production design), έχει ανά σημεία ενδιαφέρον η Komsomol «Δόκτωρ Ζιβάγκο» και «Ευλογημένα Οστά» έστω στη δοσίλογη σινεανάγνωση του best seller τού Τομ Ρομπ Σμιθ από τη γραφίδα τού – επίσης μυθιστοριογράφου – Ρίτσαρντ Πράις («Το Χρώμα του Χρήματος», «Η Απαγωγή» κτλ.), και στιγμές υπόκωφης έντασης στα πιο επί προσωπικού ή Politburo tête-à-tête του mix’n‘match ερμηνευτικού επιτελείου ευτυχώς δεν είναι για τα gulag. Αλλά ψιλοασέλγησαν στο «Child 44». Αλεξέι, σόρι, Αλέξη, μην ελπίζεις σε βοήθεια κι απ’ αυτούς τους εξ Ανατολής διπρόσωπους…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ό,τι λερώνει α λα Χάνιμπαλ το κυνηγάς με μανία; Εδώ είσαι, αλλά στο πιο vintage και light – και θα φας και πολλή άσχετη μανούρα στα ενδιάμεσα. Οι fan των μουρών διανομής θα χωριστούν μοιραία στα δύο (μυριζόμαστε ότι οι προφορές θα «κάψουν» τους περισσότερους). Οι μουλτιπλεξάκηδες θα το βρουν να τραβάει και μάλλον λίγο βαρύ, οι κουλτουριάρηδες θεμιτή αλλά ημιπετυχημένη… απόπειρα. Παλαιοκομμουνιστή, ξέρουμε για σένα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.