FreeCinema

Follow us

ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ: Η ΤΑΙΝΙΑ 3D (2013)

(WALKING WITH DINOSAURS: THE MOVIE 3D)

  • ΕΙΔΟΣ: Προϊστορική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπάρι Κουκ, Νιλ Νάιτινγκεϊλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Πίτσι, παχυρινόσαυρος με τρύπα στο κεφάλι και αστεία κακομούτσουνο ιπτάμενο κολλητό, ερωτεύεται, μεταναστεύει, βιώνει οικογενειακή τραγωδία, μονομαχεί για το αρχηγιλίκι της φατρίας του και ενηλικιώνεται. Κάπου, βαθιά θαμμένα προϊστορικά κόκκαλα… τρίζουν.

Πήγα, που λες, πολύ θετικά προδιατεθειμένη, να δω αποστομωτικά φωτο-ρεαλιστικούς δεινοσαύρους, σε ένα μεγάλου μήκους εκπαιδευτικό, υποβλητικά θεαματικό για μικρούς και μεγάλους 3D ντοκιμαντέρ. Μέχρι που αφού έπεσαν οι τίτλοι αρχής και καθώς η κάμερα παρακολουθεί από ψηλά ένα αυτοκίνητο, εν κινήσει σε δασικό δρόμο, κάποιοι αρχίζουν να μιλούν ελληνικά! Και όταν η κάμερα κατεβαίνει και μπαίνει μέσα στο εν λόγω αυτοκίνητο είδα πως ένας από αυτούς που χειρίζεται φαρσί τη γλώσσα μας είναι ο – λατρεμένος μου – Καρλ Έρμπαν («Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών», «Red», «Star Trek Into Darkness», «Almost Human»). Σε ρόλο παλαιοντολόγου, που προσπαθεί να πείσει τα εθισμένα στα social media ανίψια του να ενδιαφερθούν για τους δεινοσαύρους. Και μου έφυγε όλη η μαγκιά. Έβγαλα καντήλες.

Μετά η πλοκή μετακόμισε κάτι εκατομμύρια χρόνια πίσω για να αφηγηθεί την ιστορία τού Πίτσι. Και αναθάρρησα λίγο. Όταν η μεταγλώττιση είναι τόσο υψηλών προδιαγραφών και αφορά τις φωνές CGI (και δη φτιαγμένων στο computer) ηρώων και μόνο είναι ανεκτή. Και μπορεί ακόμα και να προσπεραστεί αν το οπτικο-ακουστικό αποτέλεσμα ξεπερνά κατά πολύ τη μετριότητα. Έλα, όμως, που η ιστορία του Πίτσι είναι τόσο, μα τόσο, με μαθηματική ακρίβεια προβλέψιμη. Κοινότοπη. Ανέμπνευστη. Με ελάχιστο… βρεφικό χιούμορ. Κολλημένη στους παχυρινόσαυρους, με μικρά μόνο, ασήμαντα cameo από τους λοιπούς διασημότερους δεινόσαυρους. Που πάει, πάει, πάει και δεν… ζζζζζζζ… τελειώνει… ζζζ…

Ζζζζζζ… Ε, συγνώμη… Τα μάτια μου κλείνουν και τώρα που το σκέφτομαι. Πόσο μάλλον όταν το παρακολουθούσα. Γιατί να σου πω ότι το θέαμα τουλάχιστον άξιζε τον κόπο και με κράτησε ξύπνια, ψέματα θα πω. Μπορεί οι εδώ δεινόσαυροι να είναι επιστημονικά μελετημένοι και επομένως πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα, αλλά είναι μηδαμινά συναρπαστικοί ή επιβλητικοί σε σύγκριση με εκείνους του «Jurassic Park» ή και (τους animated) της «Εποχής των Παγετώνων 3: Η Αυγή των Δεινοσαύρων», μη σου πω. Για να μου πεις πως οι πιτσιρικάδες ποσώς ενδιαφέρονται για όλα αυτά και άσχημα δε θα περάσουν. Ίσως και να μείνουν με το στόμα ανοιχτό. Σωστά. Αν φυσικά δεν έχουν δει πριν, πρόσφατα, το «Ψυχρά κι Ανάποδα»

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι, αν είσαι 6 ετών και πάνω. Αυστηρά παιδικό φιλμ, που θα στεκόταν αντάξιο της high-tech, υψηλών απαιτήσεων επιστημονικής κατασκευής του, αποκτώντας ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, αν έπαιζε μόνο και αποκλειστικά σε κάποιο μουσείο Φυσικής Ιστορίας (όπως συνέβη στο Smithsonian της Γουόσινγκτον). Και πάλι, όμως, σε μικρότερη εκδοχή, άνευ των ανθρώπων στην αρχή και στο τέλος.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.