FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΜΑΓΟΙ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ (2012)

(LES SEIGNEURS)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολιβιέ Νταάν
  • ΚΑΣΤ: Ζοζέ Γκαρσιά, Ζαν-Πιερ Μαριέλ, Γκαντ Ελμαλέ, Ζοϊστάρ, Ομάρ Σι, Φρανκ Ντιμπόσκ, Ραμζί Μπεντιά
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ξοφλημένος σε σημείο μπέκρας πρώην άσος του ποδοσφαίρου υποχρεώνεται, προκειμένου να κρατήσει επιμέλεια κορούλας κατόπιν διαζυγίου, να μανατζάρει σύλλογο μικρού νησιού αλιέων που αγωνίζεται στο Κύπελλο. Ο πρόεδρος, κονσερβοποιός σαρδελών που πάει για φαλιμέντο, θέλει τα χρήματα του τίτλου για να μη στερηθεί το ψωμί του το χωριό ενώ ο κόουτς καταφεύγει σε άλλα, για διάφορους λόγους εκτός γηπέδων τέως αστέρια του γρασιδιού. Όλοι μαζί θα δουν δίχτυα ή θα βάλουν αυτογκόλ;

Μέχρι εκ νέου να σκοράρει ή να σουτάρει στο Θεό με το προσεχές «Γκρέις του Μονακό», κάντε κερκίδα. Και, δυστυχώς, ετοιμαστείτε να γιουχάρετε εν πολλοίς το σχεδόν παλτό τελευταίο τού επιδόσεων Ζιζού realisateur τού «Ζωή Σαν Τριαντάφυλλο», κάτι σαν το «Άντρες με τα Όλα Τους» σε μπακότερμα με το προ 15ετίας «Les Collègues», διαιτητή το «Local Hero» και επόπτες τα «Οι Αντικαταστάτες» και «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Βόρειοι» στη Βρετάνη. Ναι, εδώ χτυπάνε ατελέσφορα ξανά και ξανά κόρνερ οι κίτρινες και κόκκινες κάρτες σε επεισόδια συνύπαρξης, οι τρίπλες πολιτισμικού σοκ και ο με γκάου πάσες εμψύχωσης ευγενής κοινός στόχος – ενώ προωθούνται (ή, τελοσπάντων, αυτή ήταν η προπονητική τακτική) ως χαφ περαιτέρω ποικίλοι Μήτρογλου του μικρού και μεγάλου τρικολόρ εκράν: ο πρωταγωνιστής του «Κεφαλαίου» του Γαβρά μαλλιάς με ψυχολογικά και μανία με το Playstation, το τσικό τού «Άθικτοι» καρδιοπαθής κάτσε-σήκω από γυναίκα και με γυαλιά μυωπίας, ο ξανθός τού «Disco» επίδοξος ηθοποιό με απωθημένο «ψαρεμένο» πέναλτι και δε συμμαζεύεται.

Το αυτό και το τόπι απ’ την εστία, όπου δέχονται συνεχή τέρματα: Η αδρεναλίνη αγωνιστικού χώρου (ξέρεις, μια κρίσιμη φάση σε αγωνιώδες slo-mo πολλαπλών οπτικών γωνιών) που, προτού εγκαταλείψει το κατενάτσιο, τρώει τάκλιν για καμιά ώρα και βγάζει οφσάιντ τις αστειότητες (του τύπου «δύο συμπαίκτες για την ίδια κεφαλιά»). Η «δεν πετάει η ομάδα» ενδεκάδα «καθένας με την τρέλα του» περσόνων (το παρωδικό τείχος από καούκες δε δέχεται το σουτ στα αρ#ίδια αλλά τα καλαμπούρια τους συνήθως στέλνουν στη σέντρα την equipe). Οι καταστάσεις παράγκας (μια παράσταση του «Συρανό ντε Μπερζεράκ» ως μεταγραφικό δόλωμα για τον επιθετικό-Θέσπη). Τα θηλυκά στα αποδυτήρια της μυθοπλασίας (η νέα κι ευειδής σπιτονοικοκυρά του Αλέφαντου μιλάει για τον χαμένο στη θάλασσα άνδρα της κοιτώντας χαρωπή τ’ άστρα, bon Dieu!).

Είναι αλήθεια ότι κάποιες τρίπλες που επιχειρούν τα σκετς αμύνονται (τα – χάρη στα FX – ακροβατικά κόλπα τού Ελμαλέ με ή χωρίς τη στρογγυλή θεά). Το βιζέρ φοράει σορτσάκι – φανελάκι ιλουστρασιόν και ζωηρά χρωματικό μα στη μικρή περιοχή μα στη λιμανίσια province (τα υποτιθέμενα γυρίσματα στο Μάντσεστερ όπου οι κομπάρσοι μιλάνε σπαστά… αγγλικά ζητάνε αποβολή, πάντως). Δύο απ’ τους ξένους της ΠΑΕ κάνουν μάλλον τη φιλμική εμφάνιση της ζωής τους contre figure (ο Μπεντιά ως ηρωικός λατίνος πορτιέρο κι ο rapper Ζοϊστάρ ως μπαλαδόρος – gangsta). Το ντέρμπι με τη Μαρσέιγ στο τέλος του β΄ ημιχρόνου προσφέρει simulé σπορ και θέαμα (και συγκίνηση, έστω σικέ). Και, απ’ το πρώτο λεπτό της αναμέτρησης ως το 97΄ με τις καθυστερήσεις, τα μεγάφωνα του εδώ σταδίου μεταδίδουν ένα μίνιμουμ παλμού με κάποια άσματα – ύμνους (απ’ το «Lady Marmalade» και το «Daddy Cool» ως το «Ya Ya» και το «Guaglione»).  Αλλά όσο θέατρο κι αν παίξουν, «Οι Μάγοι της Μπάλας» τη μαζεύουν απ’ την εστία. Βήτα κατηγορία ακόμα και για Γαλλία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στόπερ του arthouse, το ματς έγινε κεκλεισμένων των θυρών για τους Έλληνες δημοσιογράφους, σου λέει κάτι; Γάβρος / Βάζελος / Χανούμι κτλ. με κάρτα διαρκείας στο multiplex; Θα αντέξεις τα απανωτά φάουλ (κόλλα και τα χαρτάκια σου στο άλμπουμ των ζενερίκ τέλους). Γυναίκα, είσαι εκτός έδρας.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.