FreeCinema

Follow us

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ 2 (2013)

(THE LAST EXORCISM PART II)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εντ Γκας-Ντόνελι
  • ΚΑΣΤ: Άσλεϊ Μπελ, Σπένσερ Τριτ Κλαρκ, Τζούλια Γκάρνερ, Ντέιβιντ Τζένσεν, Τάρα Ριγκς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88ʼ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Πρώην δαιμονισμένη και γεμάτη ψυχικά τραύματα κοπέλα προσπαθεί να ξαναβάλει σε τάξη το μυαλό της, όσο τα πάντα γύρω της μαρτυρούν ότι ο δαίμονας δεν έχει τελειώσει μαζί της. Μάλλον, ο «Τελευταίος Εξορκισμός» δεν ήταν και τόσο τελευταίος, τελικά…

Ας ξεπεράσουμε, για αρχή, το παράλογο του τίτλου (ή ίσως θα ήταν καλύτερα να αναφερόμαστε στο πρώτο φιλμ ως «Ο Προ-Τελευταίος Εξορκισμός»), που αρύεται στο ίδιο επίπεδο αμφισβήτησης της λογικής με τα «Ξέρω Τι Έκανες Πέρυσι το Καλοκαίρι» και «Ακόμα Ξέρω Τι Έκανες Πέρυσι το Καλοκαίρι» (κι ας έχει παρεμβληθεί ακόμα ένα καλοκαίρι ανάμεσα στις δύο ταινίες, λεπτομέρειες). Ας ξεπεράσουμε και τα κλισέ που κάποιος έχει συνηθίσει να περιμένει σε τέτοιου είδους φιλμ, αρκεί να καταφέρνουν να δημιουργήσουν έστω και μια στοιχειώδη αίσθηση ατμόσφαιρας που θα προκαλέσει δυο-τρία τινάγματα από το κάθισμα. Ας παραβλέψουμε, τέλος, και το αχρείαστο του όλου εγχειρήματος, δεδομένου τού ότι, ανεξαρτήτως αιτίας δημιουργίας, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να προκύψει ένα ικανοποιητικό sequel… από το πουθενά.

Αν αποφασίσουμε να αγνοήσουμε τα παραπάνω, όμως, δε μένουν και πολλά στοιχεία για να υποστηρίξουν το υλικό που απομένει. Ο «Τελευταίος Εξορκισμός 2» είναι, όντως, ο ορισμός της ταινίας που δεν έχει λόγο ύπαρξης. Σε αυτή τη συνέχεια, μάλιστα, έχει εγκαταλειφθεί και το στοιχείο του «found footage» πάνω στο οποίο βασίστηκε το πρώτο φιλμ. Αντίθετα, παρακολουθούμε τη Νελ σε μια απόλυτα συμβατική αφήγηση, όσο εκείνη προσπαθεί να αφήσει πίσω τα φαντάσματα – συγγνώμη, λάθος, δαίμονες εννοούσα – του παρελθόντος και να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο της ζωής της. Φυσικά, ο θεατής που έχει δει έστω δυο-τρία φιλμ τρόμου στη ζωή του γνωρίζει πού θα καταλήξει η ιστορία και, πραγματικά, δε γίνεται καν προσπάθεια για κάτι διαφορετικό. Ένα ελάχιστα ενδιαφέρον υπόβαθρο που προσπαθεί να παίξει με το αν η Νελ φαντάζεται ή όχι κάποια πράγματα και η προσθήκη… voodoo επιρροών στην ιστορία δεν είναι αρκετά για να προσθέσουν επαρκές ενδιαφέρον σε μια αμιγώς διαδικαστική αφήγηση. Οι εξελίξεις τρέχουν σε αυτόματο πιλότο μέχρι να φτάσουμε στον τελευταίο «Τελευταίο Εξορκισμό» (αν και το χέρι μου στη φωτιά δε θα το έβαζα!).

Το χειρότερο από όλα, όμως, είναι ότι η ταινία δε σέβεται καν την προϊστορία τού είδους και παρουσιάζει μια αποστειρωμένη, σχεδόν κατάλληλη εκδοχή της ιστορίας, δίχως πραγματική ένταση, τρομακτικές σκηνές (πέρα από μερικά σποραδικά «μπου!» και μια – δε θα το πιστέψεις – σκηνή όπου η Νελ ίπταται στον αέρα) ή έστω κάποια τίμια, αιματηρά στιγμιότυπα. Ο «Τελευταίος Εξορκισμός 2» δεν είναι απλά κακός. Είναι βαρετός και ανούσιος. Και αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες από έναν εξορκισμό (από ό,τι μου έχουν πει, μακριά από μας).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο αν είναι η πρώτη ταινία τρόμου που θα δεις ποτέ στη ζωή σου και σου λείπει το κριτήριο της σύγκρισης. Σε κάθε άλλη περίπτωση, όχι. (Έχεις σκεφτεί να ξεκινήσεις το πλέξιμο;)


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

MR KLEIN

MR KLEIN

666! Ουουουουου!!! Σατανάδες! Δύο εβδομάδες πριν είχε βγει κι άλλος εξορκισμός! Είχαμε το ψέκασμα, τώρα έχουμε και τον Παζούζου…