FreeCinema

Follow us

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (1950)

(LA RONDE)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαξ Οφίλς
  • ΚΑΣΤ: Άντον Γουόλμπρουκ, Σιμόν Σινιορέ, Ντανιέλ Νταριέ, Σερζ Ρετζιανί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Βιέννη 1900: κομπέρ κοζάρει, εξιστορεί και βάζει χέρι, ενώ εταίρα δελεάζει έναν στρατιώτη, εκείνος παρασύρει μία υπηρέτρια, που πλευρίζει ο κύριός της, που ξηγιέται μπουλκουμέ σε παντρεμένη, που ο αντρούλης της διαθέτει ερωμένη, η οποία το έχει δίπορτο μ’ έναν ποιητή, που από δίπλα ζμπρώχνει μία ηθοποιό, η οποία τυλίγει έναν κόμη, που ψωνίζει την εταίρα!

Σε σημείο διαστροφής comme il faut ευπρεπισμός (ενός προ αιώνος σκανδαλώδους θεατρικού του Άρτουρ Σνίτσλερ για τα… αφροδίσια!) ή απολαυστικός αισθητικός εκμαυλισμός; Ούτως ή άλλως, (επαν)εκδίδεται για την ηδονή του θεατή η υποδορίως ηθική, σκυταλοδρομικά αλυσιδωτή εμβληματική κομεντί του πρώτου αριστοκράτη, ντιλετάντη και εραστή του φακού της Μεσευρώπης, μία ωδή στο ανέμελο ζετέμ και φίκι φίκι με θεματικούς ευσεβείς πόθους: την απιστία ως γλυκιά παρασπονδία, το καπρίτσιο του μυαλού που κατ’ ουσίαν είναι η λάγνα επιθυμία του κορμιού, τη mash-up ταξική εισπήδηση της «Είσαι το Ταίρι μου» συνθήκης ή του φλερτ, και το οιονεί μοιρολατρικό του αξιώματος «τα πάντα ρει» μίας σχέσης αγάπης.

Παλαιού τύπου καμάκι είπες; Διάβασε μια χαρά μεταμοντέρνα ως αλληγορία τον αφηγητή, πότε εξωτερικό πότε εσωτερικό, σε ρόλο alter ego στο εκράν του δημιουργού – προαγωγού στο εν λόγω βουλεβάρτο (πεζοδρόμιο ελληνιστί) μυθοπλασίας, ενώ σε κουτουπώνουν διανοητικά κάποια γκαγκ όπως το σπεύδον ψαλίδι της λογοκρισίας στα ακατάλληλα καθέκαστα και το ναδίρ ερεθισμού του αφεντικού στη θραύση του – συμβόλου της δραματουργίας – καρουζέλ. Κι αυτά πλάι στα γνωστά, ντούρα προσόντα του auter: τις θωπείες μακράς διαρκείας απ’ τη δαντέλα απομίμησης fin de siecle σαλονιού ή rues ντεκόρ, τα εν χορώ (αλλά σα βαριάντα σε βαλς του Στράους) αλάνθαστα τράβελινγκ, και απαστράπτον το ensemble (στο κρεβάτι και οι Ζεράρ Φιλίπ, Σιμόν Σιμόν, Ζαν Λουί Μπαρό, Ίζα Μιράντα). Φρου φρου κι αρώματα διαλόγων ή πλοκής σε επεισόδια χαμουρεύουν ανιαρά ή με μη σοβαρό σκοπό, αλλά το γαϊτανάκι αυτό γυρνάει αιώνια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το ξέρεις, κοτσονάτε arthouse εραστή. Και συ νεώτερε, που δεν το’ χεις μπανίσει, καν’ το τώρα! Θιασώτη της ξεπέτας; Ναι, εσύ που βλέπεις κάθε τι μη αμερικανικό και ασπρόμαυρο ως χλαμύδιο. Σ’ άλλη πιάτσα…


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Ήταν ασπρόμαυρο, ήταν παλιό και φλυαρούσαν στα γαλλικά. Hello? Το κανάλι της Βουλής τι κάνει; Γιατί τα χάνει αυτά;