FreeCinema

Follow us

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (1950)

(LA RONDE)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαξ Οφίλς
  • ΚΑΣΤ: Άντον Γουόλμπρουκ, Σιμόν Σινιορέ, Ντανιέλ Νταριέ, Σερζ Ρετζιανί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Βιέννη 1900: κομπέρ κοζάρει, εξιστορεί και βάζει χέρι, ενώ εταίρα δελεάζει έναν στρατιώτη, εκείνος παρασύρει μία υπηρέτρια, που πλευρίζει ο κύριός της, που ξηγιέται μπουλκουμέ σε παντρεμένη, που ο αντρούλης της διαθέτει ερωμένη, η οποία το έχει δίπορτο μ’ έναν ποιητή, που από δίπλα ζμπρώχνει μία ηθοποιό, η οποία τυλίγει έναν κόμη, που ψωνίζει την εταίρα!

Σε σημείο διαστροφής comme il faut ευπρεπισμός (ενός προ αιώνος σκανδαλώδους θεατρικού του Άρτουρ Σνίτσλερ για τα… αφροδίσια!) ή απολαυστικός αισθητικός εκμαυλισμός; Ούτως ή άλλως, (επαν)εκδίδεται για την ηδονή του θεατή η υποδορίως ηθική, σκυταλοδρομικά αλυσιδωτή εμβληματική κομεντί του πρώτου αριστοκράτη, ντιλετάντη και εραστή του φακού της Μεσευρώπης, μία ωδή στο ανέμελο ζετέμ και φίκι φίκι με θεματικούς ευσεβείς πόθους: την απιστία ως γλυκιά παρασπονδία, το καπρίτσιο του μυαλού που κατ’ ουσίαν είναι η λάγνα επιθυμία του κορμιού, τη mash-up ταξική εισπήδηση της «Είσαι το Ταίρι μου» συνθήκης ή του φλερτ, και το οιονεί μοιρολατρικό του αξιώματος «τα πάντα ρει» μίας σχέσης αγάπης.

Παλαιού τύπου καμάκι είπες; Διάβασε μια χαρά μεταμοντέρνα ως αλληγορία τον αφηγητή, πότε εξωτερικό πότε εσωτερικό, σε ρόλο alter ego στο εκράν του δημιουργού – προαγωγού στο εν λόγω βουλεβάρτο (πεζοδρόμιο ελληνιστί) μυθοπλασίας, ενώ σε κουτουπώνουν διανοητικά κάποια γκαγκ όπως το σπεύδον ψαλίδι της λογοκρισίας στα ακατάλληλα καθέκαστα και το ναδίρ ερεθισμού του αφεντικού στη θραύση του – συμβόλου της δραματουργίας – καρουζέλ. Κι αυτά πλάι στα γνωστά, ντούρα προσόντα του auter: τις θωπείες μακράς διαρκείας απ’ τη δαντέλα απομίμησης fin de siecle σαλονιού ή rues ντεκόρ, τα εν χορώ (αλλά σα βαριάντα σε βαλς του Στράους) αλάνθαστα τράβελινγκ, και απαστράπτον το ensemble (στο κρεβάτι και οι Ζεράρ Φιλίπ, Σιμόν Σιμόν, Ζαν Λουί Μπαρό, Ίζα Μιράντα). Φρου φρου κι αρώματα διαλόγων ή πλοκής σε επεισόδια χαμουρεύουν ανιαρά ή με μη σοβαρό σκοπό, αλλά το γαϊτανάκι αυτό γυρνάει αιώνια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το ξέρεις, κοτσονάτε arthouse εραστή. Και συ νεώτερε, που δεν το’ χεις μπανίσει, καν’ το τώρα! Θιασώτη της ξεπέτας; Ναι, εσύ που βλέπεις κάθε τι μη αμερικανικό και ασπρόμαυρο ως χλαμύδιο. Σ’ άλλη πιάτσα…


MORE REVIEWS

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

Η Ζέφιρ, μία ανεξάρτητη και αυτάρκης νεαρή surfer, θα αιχμαλωτιστεί από έναν μανιακό δολοφόνο που σκοπεύει να την δώσει τροφή στους καρχαρίες. Για να σωθεί, πρέπει να βρει τρόπο να φύγει από το σκάφος του, πράγμα διόλου εύκολο για μια φυλακισμένη και δεμένη με χειροπέδες.

ΝΥΧΤΑ ΑΓΩΝΙΑΣ

Με τη βεβαιότητα της αθωότητάς του, μια ψυχίατρος φυγαδεύει αμνησιακό ασθενή της που κατηγορείται για φόνο και προσπαθεί μέσω της ψυχανάλυσης και της ύπνωσης να τον θεραπεύσει, αλλά και να μάθει τα πιο σοκαριστικά μυστικά τού «σκοτεινού» υποσυνείδητού του.

ΟΙ ΜΠΑΛΚΟΝΑΤΕΣ

Τα έλεγε ο Δάκης: Πάλι απόψε εγώ στο μπαλκόνι θα την βγάλω / Το κορίτσι να δω από το ρετιρέ το άλλο / Τη φλερτάρω καιρό κι όμως κάνει πως δε βλέπει / Είναι φλερτ πονηρό και το παίζει καθώς πρέπει / Τσάι με λεμόνι στο μπαλκόνι / Και η αγωνία μου φουντώνει / Ποτέ θα βρεθούμε οι δυο μας μόνοι…

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΖΝΑΒΟΥΡ

Η ζωή του Σαρλ Αζναβούρ, από τα παιδικά του χρόνια στην Αρμενία, μέχρι την καθιέρωσή του ως ένας εκ των μεγαλύτερων και πλέον δημοφιλών Γάλλων τραγουδιστών.

Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΤΖΟΓΑΔΟΡΟΥ

Νιόπαντρο ζεύγος ετοιμάζεται να ζήσει το καλιφορνέζικο όνειρο της δεκαετίας του ‘50, όμως, η άφιξη του αδελφού του γαμπρού ξυπνά μπερδεμένα πάθη, ερωτικά και… τζογαδόρικα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ήταν ασπρόμαυρο, ήταν παλιό και φλυαρούσαν στα γαλλικά. Hello? Το κανάλι της Βουλής τι κάνει; Γιατί τα χάνει αυτά;