FreeCinema

Follow us

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (1950)

(LA RONDE)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαξ Οφίλς
  • ΚΑΣΤ: Άντον Γουόλμπρουκ, Σιμόν Σινιορέ, Ντανιέλ Νταριέ, Σερζ Ρετζιανί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Βιέννη 1900: κομπέρ κοζάρει, εξιστορεί και βάζει χέρι, ενώ εταίρα δελεάζει έναν στρατιώτη, εκείνος παρασύρει μία υπηρέτρια, που πλευρίζει ο κύριός της, που ξηγιέται μπουλκουμέ σε παντρεμένη, που ο αντρούλης της διαθέτει ερωμένη, η οποία το έχει δίπορτο μ’ έναν ποιητή, που από δίπλα ζμπρώχνει μία ηθοποιό, η οποία τυλίγει έναν κόμη, που ψωνίζει την εταίρα!

Σε σημείο διαστροφής comme il faut ευπρεπισμός (ενός προ αιώνος σκανδαλώδους θεατρικού του Άρτουρ Σνίτσλερ για τα… αφροδίσια!) ή απολαυστικός αισθητικός εκμαυλισμός; Ούτως ή άλλως, (επαν)εκδίδεται για την ηδονή του θεατή η υποδορίως ηθική, σκυταλοδρομικά αλυσιδωτή εμβληματική κομεντί του πρώτου αριστοκράτη, ντιλετάντη και εραστή του φακού της Μεσευρώπης, μία ωδή στο ανέμελο ζετέμ και φίκι φίκι με θεματικούς ευσεβείς πόθους: την απιστία ως γλυκιά παρασπονδία, το καπρίτσιο του μυαλού που κατ’ ουσίαν είναι η λάγνα επιθυμία του κορμιού, τη mash-up ταξική εισπήδηση της «Είσαι το Ταίρι μου» συνθήκης ή του φλερτ, και το οιονεί μοιρολατρικό του αξιώματος «τα πάντα ρει» μίας σχέσης αγάπης.

Παλαιού τύπου καμάκι είπες; Διάβασε μια χαρά μεταμοντέρνα ως αλληγορία τον αφηγητή, πότε εξωτερικό πότε εσωτερικό, σε ρόλο alter ego στο εκράν του δημιουργού – προαγωγού στο εν λόγω βουλεβάρτο (πεζοδρόμιο ελληνιστί) μυθοπλασίας, ενώ σε κουτουπώνουν διανοητικά κάποια γκαγκ όπως το σπεύδον ψαλίδι της λογοκρισίας στα ακατάλληλα καθέκαστα και το ναδίρ ερεθισμού του αφεντικού στη θραύση του – συμβόλου της δραματουργίας – καρουζέλ. Κι αυτά πλάι στα γνωστά, ντούρα προσόντα του auter: τις θωπείες μακράς διαρκείας απ’ τη δαντέλα απομίμησης fin de siecle σαλονιού ή rues ντεκόρ, τα εν χορώ (αλλά σα βαριάντα σε βαλς του Στράους) αλάνθαστα τράβελινγκ, και απαστράπτον το ensemble (στο κρεβάτι και οι Ζεράρ Φιλίπ, Σιμόν Σιμόν, Ζαν Λουί Μπαρό, Ίζα Μιράντα). Φρου φρου κι αρώματα διαλόγων ή πλοκής σε επεισόδια χαμουρεύουν ανιαρά ή με μη σοβαρό σκοπό, αλλά το γαϊτανάκι αυτό γυρνάει αιώνια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το ξέρεις, κοτσονάτε arthouse εραστή. Και συ νεώτερε, που δεν το’ χεις μπανίσει, καν’ το τώρα! Θιασώτη της ξεπέτας; Ναι, εσύ που βλέπεις κάθε τι μη αμερικανικό και ασπρόμαυρο ως χλαμύδιο. Σ’ άλλη πιάτσα…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΣΕ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ

Σ’ ένα δάσος που λες και βγήκε από παραμύθι των αδελφών Γκριμ, μια μάνα προσπαθεί να κρατήσει τους δύο ανήλικους γιους της μακριά από μια άγνωστη και δαιμονική δύναμη, την ύπαρξη της οποίας τα παιδιά αρχίζουν να αμφισβητούν, με το σκεπτικό ότι η προστάτιδά τους έχει σαλέψει επικίνδυνα. Τι από τα δύο συμβαίνει στην πραγματικότητα;

Η ΠΛΕΞΟΥΔΑ

Στη Ινδία, στον Καναδά και στην Ιταλία, τρεις γυναίκες βιώνουν την εξαθλίωση, την ανίατη ασθένεια και την οικογενειακή τραγωδία αντίστοιχα, δείχνοντας αποφασισμένες να πάνε κόντρα στις συμβάσεις.

ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Ζεύγος entrepreneur καταφθάνει σε τεχνολογικό συνέδριο έχοντας πρωτοποριακό app στο σακί του, με σκοπό να το παρουσιάσει και να το μοσχοπουλήσει. Προς έκπληξη του Αντρέ, κατά την παραμονή τους εκεί, το έτερόν του ήμισυ, Βέρα, αρχίζει να επιδεικνύει μία ιδιαιτέρως αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά.

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

Έπειτα από αρκετά χρόνια εγκλεισμού, ο Τρόγιαν επιστρέφει στον βερολινέζικο κόσμο του εγκλήματος, για ν’ ανακαλύψει πως η μεταξύ κλεφτών εντιμότητα είναι κάτι το ανύπαρκτο.

ΚΡΑΥΓΗ ΣΙΩΠΗΣ

Προσκεκλημένοι για ένα τριήμερο στο επαρχιακό αγρόκτημα μιας οικογένειας που γνώρισαν στις πρόσφατες διακοπές τους στην Ιταλία, οι Ντάλτον βιώνουν απροσδόκητες καταστάσεις που ξεκινούν από την απόλυτη αμηχανία και καταλήγουν στον… αγώνα για την επιβίωσή τους!

MR KLEIN

MR KLEIN

Ήταν ασπρόμαυρο, ήταν παλιό και φλυαρούσαν στα γαλλικά. Hello? Το κανάλι της Βουλής τι κάνει; Γιατί τα χάνει αυτά;