FreeCinema

Follow us
06.0113:00

Χρυσές Σφαίρες 2020: «Γλεντήσανε» τα φαβορί!


Είθισται να στερούνται σοβαρότητας οι Χρυσές Σφαίρες, αλλά εφέτος τα βραβεία τους είχαν μία κάποια δόση… πλάκας, γι’ αυτό και ασχολούμαι. Βλέπεις, τα μισά (τουλάχιστον) φαβορί έμειναν με τη «γλύκα» των προγνωστικών, χάνοντας πανηγυρικά! Σημαίνει κάτι για τα επερχόμενα Όσκαρ αυτό; Καμία σχέση! Απλά, κάνει την όλη «κούρσα» ακόμη πιο ενδιαφέρουσα!

Διάβαζα προ ημερών τις τελικές προβλέψεις του Variety για τις φετινές Χρυσές Σφαίρες και… κουνούσα το κεφάλι μου. Δεν είναι αμελητέο το Variety, ξέρεις. Μιλάμε για το πλέον ιστορικό μέσο ενημέρωσης για τα θεάματα στο Χόλιγουντ (άσχετα από το γεγονός ότι ιδρύθηκε το 1905 στη Νέα Υόρκη, το Daily Variety δημιουργήθηκε το 1933 στο Λος Άντζελες με προτεραιότητα στα νέα της κινηματογραφικής βιομηχανίας). Κανείς δεν είναι τέλειος, φυσικά. Σήμερα, όμως, βλέποντας τη λίστα των προγνωστικών του εντύπου / site και την αντίστοιχη των νικητών στις Σφαίρες, τολμώ να πω ότι και το διασκέδασα και γέλασα! Από τις 14 κινηματογραφικές κατηγορίες των Σφαιρών, το Variety έπιασε τις μισές νίκες. Και σε κάποιες περιπτώσεις… ήττας, αυτό δημιουργεί ένα κάποιο μπάχαλο. Όπως όλοι γνωρίζουμε καλά, όμως, άλλο μέλη του Hollywood Foreign Press Association και άλλο μέλη της Ακαδημίας που ψηφίζει για τα Όσκαρ…

Να το πω με το όνομά του: άφαντο το Netflix! Άφαντος ο «Ιρλανδός»! Άφαντη και η «Ιστορία Γάμου» (με μόλις ένα βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου)! Ακόμη και τα «Παράσιτα», που έχουν πάρει τρελή φόρα εσχάτως, περιορίστηκαν στο προβλέψιμο βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Μεγάλοι κερδισμένοι της βραδιάς; Το «1917» του Σαμ Μέντες (καλύτερη δραματική ταινία και καλύτερη σκηνοθεσία!) και το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» (φωτό) του Κουέντιν Ταραντίνο (καλύτερη ταινία στην κατηγορία μιούζικαλ ή κωμωδία, καλύτερο σενάριο και καλύτερος δεύτερος ανδρικός ρόλος). Η υπερίσχυση του «1917» εμπεριέχει ένα στοιχείο… shock value, γιατί το λες ότι… «ήρθε από το πουθενά»! Στα βραβεία των Αμερικανών κριτικών δεν ακούστηκε, μονάχα η ένταξή του στη λίστα των 10 καλύτερων ταινιών της χρονιάς για το American Film Institute ήταν η μεγαλύτερη τιμή που είχε αξιώσει μέχρι στιγμής! Λογικά, θα περάσει στις υποψηφιότητες για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σίγουρα θα έχει και μερικές ακόμη σε τεχνικές κατηγορίες. Όλα τα υπόλοιπα είναι αρκετά θολά ακόμη. Αν το Σωματείο των σκηνοθετών προτείνει τον Μέντες στην καλύτερη πεντάδα του για το 2019, τότε το κουβεντιάζουμε και για υποψηφιότητα για το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας.

Ο ουσιαστικά ενισχυμένος από το βράδυ που πέρασε είναι ο Κουέντιν Ταραντίνο, ο οποίος δείχνει τα δόντια του προς τον Νόα Μπάουμπακ και τον Μπονγκ Τζουν-Χο για το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Είναι μία από τις οσκαρικές κατηγορίες στις οποίες θα γίνει σφαγή φέτος! Από την άλλη, ο Μπραντ Πιτ μάλλον πρέπει ν’ αρχίσει να ράβεται για την παραλαβή του Όσκαρ καλύτερου δεύτερου ανδρικού ρόλου. Αν δεχτούμε πως οι Χρυσές Σφαίρες δημιουργούν ένα κάποιο word of mouth στο Χόλιγουντ, τότε ο Χοακίν Φίνιξ (φωτό) πήρε ένα μικρό προβάδισμα για τη νίκη του «Joker» στην κατηγορία του πρώτου ανδρικού ρόλου, μαζί με εκείνη της Χίλντουρ Γκουδεναντότιρ στην κατηγορία της καλύτερης μουσικής (μεγάλη χαρά εδώ). Η Ρενέ Ζελβέγκερ ως «Τζούντι» επίσης αποκτά μία κάποια σιγουριά στον πρώτο γυναικείο ρόλο (αλλά ας περιμένουμε να δούμε και τι θα ψηφίσουν οι συνάδελφοί της).

Οι νικητές των Σφαιρών στους πρώτους ρόλους της κατηγορίας μιούζικαλ ή κωμωδία αποτελούν μεγάλα ερωτηματικά, ειδικά στην περίπτωση του γυναικείου. Η Ακουαφίνα δεν κατάφερε να μπει στην αντίστοιχη πεντάδα του Σωματείου των Ηθοποιών, αλλά αυτό το «The Farewell» ακούγεται πολύ έντονα και υπάρχει και μία ασιατική κοινότητα που τα τελευταία χρόνια δείχνει να δυναμώνει. Θα μπει και στα Όσκαρ, άραγε; Όσο για τον Τάρον Έτζερτον του «Rocketman», οι συνάδελφοί του τον υπολόγισαν, οι Σφαίρες τον τίμησαν, μένει να δούμε τι κατάληξη θα έχει στα Όσκαρ. Στο δεύτερο γυναικείο, η Λόρα Ντερν (φωτό) σήκωσε το «λάβαρο» του Netflix για την «Ιστορία Γάμου» και θα περιμένουμε μέχρι την απονομή του Σωματείου των ηθοποιών να δούμε αν είναι ικανή να εξαφανίσει τις πιθανότητες της Τζένιφερ Λόπεζ («Επικίνδυνες Κυρίες») να κερδίσει το πολυπόθητο Όσκαρ σε τούτη την κατηγορία.

Από τις φετινές Σφαίρες μάς μένει το καλύτερο τραγούδι, που πήγε στους Έλτον Τζον και Μπέρνι Τόπιν για το «I’m Gonna Love Me Again» (από το «Rocketman»), ενώ στο καλύτερο animation το «Ο Ευγενικός κύριος Λινκ» έκανε την απόλυτη έκπληξη, αφήνοντας πίσω του τεράστια franchises του είδους (τριπλή η ήττα της Disney εδώ!). Η πλήρης λίστα με τους υποψηφίους και τους νικητές των Χρυσών Σφαιρών για το 2020 βρίσκεται στο επίσημο site του Hollywood Foreign Press Association.

Στις 7 Ιανουαρίου (αύριο) ανακοινώνουν τις υποψηφιότητές τους τα Σωματεία των παραγωγών και των σκηνοθετών. Αυτές θα έχουν σοβαρότερο ενδιαφέρον από τις βραβεύσεις των Χρυσών Σφαιρών. Όσοι το επιθυμείτε, συνεχίστε να ασχολείστε με τα «κουτσομπολιά» και τα παραλειπόμενα της χθεσινής βραδιάς από άλλα Μέσα. Εγώ βαριέμαι.