FreeCinema

Follow us

Από τον περσινό Νοέμβριο, οι χειμερινές κινηματογραφικές αίθουσες και τα multiplex σε ολόκληρη την Ελλάδα παραμένουν κλειστά. Ήταν η δεύτερη φορά που κατεβάσανε ρολά λόγω του COVID-19, όμως τούτη εδώ ήταν ολέθρια πολύμηνη. Χάθηκε όλη η σεζόν! Και το χειρότερο όλων είναι… η κρατική σιωπή. Ποτέ κανείς δεν ακούει ή μαθαίνει ότι υπάρχει ένας κάποιος σχεδιασμός επαναλειτουργίας αυτών των σινεμά. Κι όσο περνά ο καιρός, ο κλοιός σφίγγει για πολλούς επαγγελματίες και επιχειρηματίες. Αρκετές αίθουσες δεν είδαμε στις τελευταίες δεκαετίες να μετατρέπονται σε supermarkets; Πρέπει ν’ αυξηθούν κι άλλο αυτά τα τελευταία;

Πρώτη αφορμή για να τονίσω την αγωνία της αγοράς γύρω από αυτό το θέμα στάθηκε ένα mail της περασμένης Δευτέρας, το οποίο έλαβα από εταιρεία multiplex της Κύπρου που επαναλειτουργεί τα σινεμά της από 27 Μαΐου. Και εκεί αντιμετώπισαν παρόμοια προβλήματα οι άνθρωποι, αλλά φαίνεται να τα ξεπερνούν σιγά-σιγά. Από τούτη την Παρασκευή, λοιπόν, στο «ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΩ ΣΙΝΕΜΑ!» του FREE CINEMA θα εμφανιστεί ξανά το location της Κύπρου. Στην Ελλάδα, όμως, απολύτως καμία σχετική ανακοίνωση, κυρίως από πλευράς του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο παραμένει αδρανές και πρακτικά δείχνει πως δεν έχει ιδέα ή πρόθεση σκεπτικού για το πότε θα λειτουργήσουν ξανά οι κινηματογραφικές αίθουσες. Οι αποκαλούμενες χειμερινές δεν έχουν να ελπίζουν σε κάτι για τους μήνες του καλοκαιριού, προφανώς. Υπάρχουν, όμως, διπλές ή τριπλές οθόνες, όσο και τα μεγάλα multiplex (σε ολόκληρη τη χώρα, το επαναλαμβάνω) που μπορούν κάλλιστα να λειτουργήσουν σε αυτό το διάστημα, έχουν κατάλληλες προδιαγραφές και μπορούν να τηρήσουν παρόμοιο έλεγχο με εκείνον που επέτρεψε στα θερινά ν’ ανοίξουν την περασμένη Παρασκευή. Ακούει κανείς, όμως;

Ένας επιπλέον κίνδυνος απειλεί τη διανομή και σχετίζεται με την επαναλειτουργία των πολυκινηματογράφων: αφορά στην έξοδο των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών, των blockbusters που παραδοσιακά καταναλώνονται περισσότερο σε αυτά τα σινεμά και από εκεί περιμένουν τα περισσότερα εισιτήριά τους. Τούτο το θέμα είναι ικανό να επηρεάσει αρκετές πρεμιέρες νέων τίτλων ή και να… εξαφανίσει μερικούς απ’ αυτούς, κοινώς κάποια έργα να μην προβληθούν ποτέ στα σινεμά της χώρας! Ήδη έχει αλλάξει η ημερομηνία του sequel «Ένα Ήσυχο Μέρος 2», ενώ με κλειστά multiplex η εισπρακτική χασούρα του επερχόμενου «F θα είναι ανυπολόγιστη. Εδώ και κάμποσα χρόνια, το συγκεκριμένο «είδος» των ψυχαγωγικών φιλμ έχει εκτοπιστεί από τα θερινά, για να εξυπηρετεί κάποια συμφέροντα ντόπιων γραφείων που κάνουν πρόγραμμα σε ισχυρά «μαγαζιά» και «ξεφορτώνουν» τα υπόλοιπα των αποθηκών τους μέχρι ν’ ανοίξουν οι χειμερινές αίθουσες. Ξέρετε πολύ καλά τι εννοώ. Γαλλικές κωμωδιούλες, ισπανικά θριλεράκια και… μεγαλύτερο κέρδος από τα εισιτήρια, καθώς δεν απαιτείται απόδοση ποσοστού προς τα χολιγουντιανά studios. Γι’ αυτό το ελληνικό καλοκαίρι έγινε τόσο χάλια κινηματογραφικά!

Έτσι, παραγωγές της Warner, της Universal, της Paramount, της Disney ή της SONY, πρέπει να… εκλιπαρήσουν ή να εκβιάσουν για να πιάσουν εβδομάδα σε θερινά σινεμά, με αριθμό καθισμάτων που αν μεταφερθεί στα studios του εξωτερικού, η πιο λογική απάντηση θα έπρεπε να είναι ένα ξερό… «Και γιατί να βγάλουμε την ταινία;»!

Και, εντάξει, υπάρχει κι ο παράγοντας… «από αυτή τη δουλειά ζω», που κάποτε πρέπει να γίνει σεβαστός από τούτη την Κυβέρνηση, σε σχέση με αρκετούς κλάδους, μα κυρίως σε ότι αφορά τα θεάματα και την ψυχαγωγία εδώ και… μια σεζόν! Το να κουνάει κανείς το δάχτυλο για το τι είναι «επικίνδυνο» ή όχι σε σχέση με τον κορονοϊό έχει ξεχειλώσει προ πολλού, έχει χάσει κάθε νόημα, προκαλεί αντικρουόμενες απόψεις και, εύλογα, αμφισβητείται. Σε βαθμό ακύρωσης. Το αστείο που έχω ακούσει από ανθρώπους της αγοράς, να πάνε να βάλουν μια οθόνη και να παίζουν ταινίες σε εκκλησίες, δεν είναι σουρεαλιστικό. Είναι τίμιο.

Η ελληνική κινηματογραφική αγορά, λοιπόν, αναμένει κάποιες αποφάσεις. Κάποιο σοβαρό σχέδιο. Πότε θ’ ανοίξουν και αυτά τα σινεμά; Πότε θα πάρουν και αυτοί οι άνθρωποι… τις ζωές τους πίσω (#sarcasm); Να ξέρουν, πόσα θα είναι τα «λουκέτα» που θα ρίξουν…

TAGS: