FreeCinema

Follow us

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΝΤΑΜΣ (2019)

(THE ADDAMS FAMILY)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκρεγκ Τίρναν, Κόνραντ Βέρνον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Η οικογένεια Άνταμς έρχεται αντιμέτωπη με τον… κανονικό κόσμο μιας μικρής προαστιακής κοινότητας έξω από το Νιου Τζέρζι, την οποία ελέγχει μία τηλεπερσόνα του home improvement.

Αν το «Πάρτι με… Λουκάνικα» (2016) δεν ήταν μία αρκετά ασυνήθιστη εμπειρία για το είδος του animation, τι μπορεί να πει κανείς για τούτη την επιστροφή του σκηνοθετικού διδύμου των Γκρεγκ Τίρναν και Κόνραντ Βέρνον, οι οποίοι παίρνουν τις cartoonish βινιέτες του Τσαρλς Άνταμς και τις ζωντανεύουν ψηφιακά για να μας προσφέρουν μία… παιδική εκδοχή της «Οικογένειας Άνταμς»! Η παραδοξότητα του εγχειρήματος δεν είναι τόσο εξωφρενική, ειδικά για μία εποχή στην οποία θριαμβεύει ταμειακά το franchise του «Ξενοδοχείου για Τέρατα» (με ήδη δύο sequel, από το 2012 μέχρι πέρσι). Αλλά το αποτέλεσμα εδώ κάπου μπερδεύεται για το ηλικιακό κοινό στο οποίο απευθύνεται…

Με έναν τρόπο, το φιλμ λειτουργεί και λίγο σαν origin story, με την εισαγωγή του γάμου του Γκόμεζ και της Μορτίσια, ο οποίος διακόπτεται από όχλο λαουτζίκου (μία κάποια γεύση από τον κλασικό «Frankenstein» του Τζέιμς Γουέιλ) που τους καταδιώκει ως «μάγους». Σε κατάσταση φυγής, το ζεύγος μαζεύει από τον δρόμο και τον Λερτς, που θα γίνει ο butler τους, καταλήγοντας σε εγκαταλελειμμένο άσυλο για τρελούς, στο οποίο βρίσκουν μόνιμη στέγη. Την περίφημη έπαυλη της οικογένειας Άνταμς, δηλαδή. Μερικά χρόνια αργότερα, έχουν προστεθεί τα τέκνα των Γουένσντεϊ και Πάγκσλι και η ζωή συνεχίζεται με παιχνιδίστικη μακαβριότητα, μέχρι τη στιγμή που θα ανακαλύψουν ότι «κάτω από τα πόδια τους» υπάρχει μία ολόκληρη πόλη… κανονικών ανθρώπων, που έχει για πρότυπο τη Μάργκο, μία λαϊκιά ξανθιά Αμερικάνα που ασχολείται με το interior design (σε reality TV show) σαν πρόφαση, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τα κτηματομεσιτικά της πλάνα για την περιοχή.

Συνδετικός κρίκος μεταξύ της οικογένειας Άνταμς και της Μάργκο θα γίνουν οι κόρες τους, με τη Γουένσντεϊ να ξεχωρίζει αμέσως ως το φρικιό του σχολείου (η σκηνή στο εργαστήριο με τα νεκρά βατραχάκια όχι μόνο παραπέμπει στο σινεμά του Γουέιλ, αλλά κάνει και μία – προφανέστατη – λατρευτική σύνδεση με το «Frankenweenie» του Τιμ Μπέρτον) που τραβά το ενδιαφέρον τής οριακά outcast κορούλας τής Μάργκο (εύκολα μαντεύει κανείς την… γκοθοεξέλιξή της). Ακολουθούν κόντρες, ίντριγκες και πάθη με την αρμόζουσα αίσθηση ενός μαύρου χιούμορ που επικοινωνεί καλύτερα με το adult κοινό, αλλά εδώ έχει μετριαστεί ώστε να μην κάνει τα ανήλικα να θέλουν να τρέξουν έξω από την αίθουσα ουρλιάζοντας (το φιλμ θα προβληθεί και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά). Αυτή η διάθεση «αυτο-λογοκρισίας» της παραγωγής κάνει την «Οικογένεια Άνταμς» να χάνει σημαντικό ποσοστό από εκείνο το «snap» τής παραξενιάς της, όσο κι αν οι δημιουργοί προσπαθούν να πείσουν ότι μπορούν να ικανοποιήσουν τους πάντες. Παρά τα αντικρουόμενα στοιχεία, πάντως, η διασκέδαση είναι εξασφαλισμένη, αρκεί να είναι κανείς έστω και ελάχιστα γνώστης του παρελθόντος των ηρώων του Τσαρλς Άνταμς, που έχουν μία τεράστια παράδοση στην pop κουλτούρα, από τη δεκαετία του ’30 έως και σήμερα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάποιοι από τους θεατές θα βγουν από το σινεμά σιγοτραγουδώντας το κλασικό θέμα της live-action τηλεοπτικής σειράς από το 1964 με ίχνη συγκίνησης, άλλοι θα βγουν σαστισμένοι από το πόσο «weird» είναι τούτο εδώ σαν οικογενειακό θέαμα. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Εάν τα παιδιά σας έχουν αγαπήσει ήδη το «Ξενοδοχείο για Τέρατα», είναι υγιές και ωφέλιμο να μάθουν και την «Οικογένεια Άνταμς». Το ψηφιακό σχέδιο θα ξενίσει λίγο στην αρχή, με τη σχεδόν primitive αισθητική του, αλλά είναι κάτι που ξεπερνιέται γρήγορα, καθώς ο σκοπός ήταν να προσεγγίσουν οι δημιουργοί του φιλμ τις πρωτότυπες cartoonish μορφές της δεκαετίας του ’30. Το βασικό στόρι δεν είναι και κάτι το τρομερό, όμως υπάρχουν διάφορες υποπλοκές και σεκάνς creepy γέλιου που ανεβάζουν το κέφι. Γονείς, δεν θα «παρκάρετε» τα παιδιά σας στο σινεμά αναθεματίζοντας μέσα σας!


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;