FreeCinema

Follow us

ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ (2010)

(WITHOUT BORDERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Γκαϊτατζής
  • ΚΑΣΤ: Γιώργος Βογιατζής, Γιώργος Χωραφάς, Βερόνικα Βασιλακοπούλου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ρωσίδα με νέο σύζυγο από ΗΠΑ «κλέβει» τη μπέμπα της από τον εξηντάρη Πλακατζή πλανόδιο που τη μεγάλωσε. Εκείνος, για να δει το αγγελούδι του ξανά, θα βρεθεί στη… Χουάρεζ με γκρίνγκο αετονύχη ξάδερφό του για να περάσει (τα μύρια όσα και) το φράχτη για τα States.

Κι αυτός έχει αγάπη «Χωρίς Σύνορα», και η εταιρεία διανομής του φιλμ (που το σπρώχνει με στοργή στις αίθουσες για δεύτερη φορά, μετά την ακαριαία διακοπή της προβολής του λόγω αίτησης ασφαλιστικών μέτρων για μια… μουσική σύνθεση 21 μήνες πριν), κι ο ομογενής Νίκος Γκαϊτατζής. Γι’ αυτό και φαντάζει ακόμη πιο τράτζικ το ότι είναι χρόνια ληγμένο το ούτως ή άλλως φύλλο και φτερό σεναριακό family διαβατήριό τους, σου κάνει κλικ τσίπικα κι ο φακός τουρίστα, κι ως συνέπεια απελαύνεται αυτόματα σαν σταλόνειο-«Over the Top»-dead on arrival-με-σομπρέρο-μέσα-κι-έξω-απ’-το-«Αμέρικα Αμέρικα»-του-Καζάν η ελληνική και γιάνκικη λαθρομεταναστευτική πατρο-Οδύσσεια όλων τους με αστυνομικού λουκιού κλου.

Μια γραφικά αδέξια ζεϊμπεκιά (όπως αυτή στην «εξόδιο» σκηνή στάκαμαν στα χιόνια του πρώην Προέδρου του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) για το τσαγανό του ακατάβλητου Ρωμιού, το γονεϊκό βασικό ένστικτο και το λοξά χαρμολυπηρό σούρτα φέρτα της ζήσης από ένα μελό σασπένς road movie, που κάνει οχτάρια πότε σαν Κώστας Στράντζαλης (στο «άχουτο» συγκινησιακό θέμα της ξανθούλας παιδούλας), πότε σαν Κάρι Φουκουνάγκα (στο νατουράλ δραματικό εμιγκρέ tex mex νταβαντούρι) και πότε σαν πρώιμος Νίκος Ζαπατίνας (στα φιλίας και πονηρίας, «Ένας κι Ένας» ιλαρά συσφικτικά σκετς); Είναι μοιραίο να κρατηθεί στο τελωνείο και για το art design φτωχολογιάς με τους κομπάρσους σκορποχώρι, να φωνάξουν «τηλεορασάκηδες τρεχάτε» τα guest Δωροθέας Μερκούρη, Γιώργου Καραμίχου, Απόστολου Γκλέτσου, Γιάννη Μποσταντζόγλου και Σπύρου Παπαδόπουλου, να χαντακωθεί και όχι μόνο οπτικά η Ζόγια Κάπλαν. Δώσε βίζα σε στιγμές του Βογιατζή και κάνε την γι’ αλλού. Εδώ είναι Ψωροκώσταινα. Του τύπου «διασπορά» – αυτό είναι το χειρότερο του πράγματος…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φεύγα μακριά. Εκτός αν είσαι (ακόμα;) fan σειρών στιλ «Λένη». Τότε θα τη βρεις, κακομοιράκο.


MORE REVIEWS

ΥΠΟΨΙΕΣ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει.

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ

Η Κάρολ, μια υπερευαίσθητη νεαρή κοπέλα που δουλεύει σε ινστιτούτο αισθητικής και συγκατοικεί με την αδελφή της σ’ ένα λονδρέζικο διαμέρισμα, απομονώνεται σταδιακά από τον κοινωνικό περίγυρο, εξαιτίας της αποστροφής της προς τους άνδρες και το σεξ. Ο διαρκώς αυξανόμενος εγκλεισμός της, όμως, θα την βυθίζει όλο και περισσότερο στην παράνοια.

ΠΟΥ ΠΑΩ ΠΑΛΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Κατά το δελτίο Τύπου, «ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμιά του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του».

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΠΕΛΑΣ

Πληρωμένος δολοφόνος πιάνει δωμάτιο ξενοδοχείου έναντι δικαστικού μεγάρου, προκειμένου να καθαρίσει μάρτυρα που ετοιμάζεται να κελαηδήσει. Ο αυτοκτονικός γείτονάς του, όμως, τού κάνει τη ζωή κόλαση.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ

Άπαξ της αποφυλάκισής του, πρώην κατάδικος επιχειρεί να μπει στον ίσιο δρόμο. Παντρεύεται την πιστή του αγαπημένη, πιάνει δουλειά, νοικοκυρεύεται, σύντομα όμως ανακαλύπτει πως ο κόσμος είναι άδικος για τους πρώην κατάδικους που επιχειρούν να μπουν στον ίσιο δρόμο...