FreeCinema

Follow us

ΠΟΙΟΣ ΣΩΖΕΙ ΠΟΙΟΝ; (2015)

(WHO IS SAVING WHOM?)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λέσλι Φράνκε, Χερντολόρ Λόρεντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Τα PIIGS αλλά και τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα ανεπτυγμένων χωρών τα τελευταία χρόνια χειμάζονται, με το κοινωνικό κράτος να υποχωρεί ραγδαία, επειδή το εξωτερικό χρέος χωρών επιβάλλει (μέσω κυβερνήσεων και «τοποτηρητών») χαράτσια, μισθούς πείνας, αρπαγές πρώτης κατοικίας. Πίσω απ’ όλα βρίσκονται οι μεγατράπεζες, τα επενδυτικά κεφάλαια και οι αγορές, που τζόγαραν επί χρόνια (με τα παράγωγα, τα ενυπόθηκα δάνεια και δε συμμαζεύεται), και η ισχύς τους ως κολοσσών αλλά και οι πολιτικοί τα προστατεύουν απ’ το να φαλιρίσουν. Υπάρχουν λύσεις, και με την κρίση ως επιχειρηματικό μοντέλο εις βάρος της δημοκρατίας και των φορολογουμένων… ποιος σώζει ποιον;

Εννοείται ότι ξέρουν, και στην κάνουν γενικά επαρκώς πειστικά λιανά, την απάντηση οι Λέσλι Φράνκε και Χερντολόρ Λόρεντς. Αλλά πρώτον… δώσαμε, δώσαμε σε άλλους πιο ψηλά στο ταμπλώ τού doc συναγωνιστές τους, δεύτερον πτωχεύει (ως συνήθως σε ανάλογες πολεμικές) ο αντίλογος στον χρηματοδοτημένο από το κοινό (βλέπε crowdfunding) και κοσμογυρισμένο (σε ΗΠΑ, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Ισλανδία, Γερμανία κτλ.) φιλμικό μπούσουλά τους για την κατανόηση του modus operandi της ολιγοπωλιακής χρηματοπιστωτικής εκμετάλλευσης με θύμα τους πιο ανυπεράσπιστους, πολίτες και χώρες.

Εάν αυτό το ακτιβιστικό «Κατηγορώ» βγαίνει λίγο μείον είναι επειδή «παίζει» αφερέγγυα ο δείκτης τόσο τού φωτισμού όσο και κάποιων ποικίλων πηγών λήψεων εκνευριστικά αρχικά, επί ώρα η αντι-σπέκουλα τύπου «συνεντευξούλα, πλανάκια πόλης, οργανική μουσικούλα» ειδικά στο ρωμέικο κομμάτι αποδίδει ημιπενιχρά (όπως παραδείγματος χάριν με την κουβέντα περί ομολόγων και τον τσολιά στο Σύνταγμα), σε μεγέθη όπως της «ουράς» της ανάλυσης του Ινδού γκουρού των swaps θα τραβήξει ζόρια και απόφοιτος ΑΣΟΕΕ ακόμα (παρά τα infographics), ενώ το καστιγιάνικο μελό τής υπό απειλή απώλειας της κατοικίας της φαμίλιας στο κόκκινο είναι σχεδόν τοξικό χαρτί για τη δημοσιογραφική νηφαλιότητα.

Όχι ότι δεν υπάρχουν limit up: εμπνέει και μάλιστα με διαύγεια πάγου το κομμάτι για το πώς σώθηκε μετά το κραχ της η χώρα της Μπιόρκ (επιμελημένο μάλιστα από τη συνάδελφο Ευρυδίκη Μπερσή), στοιχειοθετημένο το πούλημα του πρώην αρχιgolden boy και «Πρωθυπουργού» της Ψωροκώσταινας, Λουκά Παπαδήμου, ως «αυτό ξέρεις, αυτό εμπιστεύεσαι» των τροϊκανών, παραστατικά τα couleur locale αποκαλυπτήρια όπως του «Όλε!» σφυριού κατοικιών (κι ενός Προαστιακού) – φαντασμάτων στην Goldman Sachs, γλαφυρό μάθημα η ξήγα περί «δανειοκρατίας» από έναν των συνεντευξιαζόμενων Yankee προφεσόρων. Αλλά πάλι ΕΡΤ, πάλι λουκέτο Lehman Brothers, πάλι οι κακοί Άνγκελα – ΔΝΤ – ΚΤ; Λίγο εγκλωβισμένο και σποραδικά μόνο blue chip το «Ποιος Σώζει Ποιον;». Μην πιεστείς για οψιόν…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είσαι του οικονομικού κλάδου ή του καναπέ αλλά ο Βαρουφάκης είναι όλα τα λεφτά για σένα; Όλοι στην «πυραμίδα» των θεατών – απλώς τα αδελφά «Master of the Universe», «Η Νονά» και, εσχάτως, «Agora» είναι λίγο πιο βαριά «χαρτιά». Καπιτάλα, είναι νέτα-σκέτα ο εχθρός. Αγανακτισμένε, συνεισέφερες ή όχι με τον οβολό σου, εισιτηριάκι και Occupy το σινεμαδάκι (προσοχή: σκάνε και παλιοί τίτλοι και θεωρία, μετά της απομακρύνσεως απ‘ το ταμείον ουδέν λάθος αναγνωρίζεται).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.