FreeCinema

Follow us

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ (2017)

(WHAT HAPPENED TO MONDAY)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Επιστημονικής Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόμι Βίρκολα
  • ΚΑΣΤ: Νούμι Ραπάς, Γκλεν Κλόουζ, Γουίλεμ Νταφόου, Μαργουάν Κενζάρι, Κρίστιαν Ρούμπεκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στο κοντινό μέλλον, όπου οι οικογένειες είναι περιορισμένες δια νόμου στο ένα παιδί λόγω υπερπληθυσμού, οι επτάδυμες αδελφές Σέτμαν έχουν καταφέρει να ξεγελάσουν το σύστημα αναλαμβάνοντας εναλλάξ την ταυτότητα μιας γυναίκας, της Κάρεν. Το σύστημα και οι ζωές τους, όμως, μπαίνουν σε κίνδυνο όταν μία από αυτές εξαφανίζεται.

Οι οιωνοί γι’ αυτή την ταινία, που πρωτοεμφανίστηκε στον κατάλογο του βρετανικού Netflix στις αρχές του φθινοπώρου, εξαρχής δεν ήταν καλοί. Προορισμένη αποκλειστικά για κατ’ οίκον κατανάλωση στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, Βρετανίας και Κίνας, έδειχνε προβληματική ήδη από το trailer. Και γιατί φάνταζε εξαιρετικά αποπροσανατολισμένη και επειδή έδινε έντονα την εντύπωση κακέκτυπου του «Orphan Black», καθώς η Νούμι Ραπάς ενσαρκώνει και τις επτά αδερφές.

Τελικά, ελάχιστη σχέση έχει με την εν λόγω cult καναδέζικη σειρά, καθώς εξελίσσεται αλλιώς και καταπιάνεται με διαφορετικά θέματα. Οι συγκρίσεις, όμως, παραμένουν αναπόφευκτες και λειτουργούν αρνητικά γι’ αυτή την τηλεταινία. Όχι μόνο γιατί η Ραπάς τρώει σαφώς τη σκόνη τής Τατιάνα Μασλάνι στην ερμηνεία πολλαπλών – ίδιων μόνο εμφανισιακά – χαρακτήρων. Παρά τις ατέλειές του, το «Orphan Black» είχε όραμα και ήξερε ακριβώς, τόσο τι ήθελε να πει (όσον αφορά το τι σημαίνει οικογένεια, γονιός και παιδί, αγάπη, θύτης και θύμα ή άνθρωπος, άνευ κάθε ετικέτας φύλου, καθωσπρεπισμού ή του αυθαίρετα ορισμένου «φυσιολογικού»), όσο και πώς να σε συνεπάρει ανεπιστρεπτί στο σύμπαν του. Το «Τι Συνέβη στη Δευτέρα», αντίθετα, δεν ξέρει την τύφλα του.

Λίγο από δυστοπικό θρίλερ, που όμως κανένα αφυπνιστικό άγχος δεν προκαλεί για το μέλλον της ανθρωπότητας. Αφενός γιατί η επικεφαλής της προσπάθειας ελέγχου του υπερπληθυσμού, Δρ Κέιμαν (της αποκαρδιωτικά τυποποιημένης σε ρόλο κακιάς Κλόουζ), είναι απροκάλυπτα, αδικαιολόγητα μονοδιάστατη. Και αφετέρου επειδή καμία απολύτως ηθική ή μη λύση δεν δίνεται για το πρόβλημα του κατασπαραγμένου από το ανθρώπινο είδος πλανήτη. Κάθε άλλο, το άστοχο, ειρωνικό και καλά (;) φινάλε μόνο μοιραία να το επιδεινώσει μπορεί.

Λίγο από οικογενειακό δράμα που, όμως, καταργεί κάθε επιχείρηση ταύτισης με τους ήρωές του. Γιατί από τη μια, ούτε νύξη δεν γίνεται για τα κίνητρα, την προέλευση των τύπου «MacGyver» γνώσεων ή έστω τη δουλειά του παππού και μέντορα των κοριτσιών τού τραγικά ανεκμετάλλευτου Νταφόου. Και από την άλλη, μόνο μια μικρή ιδέα (με ελάχιστα ψίχουλα «πώς» και «γιατί») παίρνουμε για τον χαρακτήρα των επτά αδελφών, πριν η μια τους εξαφανιστεί κι αρχίσει ο αγώνας της λύσης του μυστηρίου και της επιβίωσης. Έτσι, ίχνος οικείου γκρίζου ανθρωπιάς δεν κατοικεί στους άχρωμους (κυριολεκτικούς ή μεταφορικούς) τοίχους αυτού του φιλμ. Και δη, τα πάθη και τα λάθη των επτά Σέτμαν ποσώς σε ενδιαφέρουν.

Και λίγο από whodunnit, το οποίο όμως απαιτεί τη minimum προσοχή στα επί της οθόνης δρώμενα (στη σκηνή με τις τρεις αδερφές στο μπάνιο, συγκεκριμένα), για να λυθεί εύκολα και γρήγορα στο πρώτο μισό της ασυγχώρητα μεγάλης διάρκειάς του. Πολύ κακό για το τίποτα, τελικά, σε ένα άτολμο, άγευστο και χωρίς έμπνευση φιλμ, που έχει μια καλή κεντρική ιδέα, την οποία όμως ούτε πουθενά την πάει, ούτε πρωτότυπα την εκτελεί.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε καμία περίπτωση αν είσαι φανατικό μέλος του #CloneClub ή αλλιώς του #Sestrahood. Θα νιώσεις σαν κάποιος να κόλλησε στην ιδέα της μιας ηθοποιού σε πολλούς ρόλους, αλλά αντί για κλώνους σκαρφίστηκε επτάδυμες αδελφές και κατόπιν καθώς έμεινε από έμπνευση… το χάος. Όχι, επίσης, αν αγαπάς Ραπάς, ή Νταφόου ή Κλόουζ ή σου κάνουν κάτι οι (πολύ τιθασευμένες εδώ) trash / camp τάσεις του Βίρκολα («Dead Snow», «Χάνσελ & Γκρέτελ: Κυνηγοί Μαγισσών»). Κάνε λίγη υπομονή να το… αντέξεις από την άνεση του καναπέ σου, όποτε κυκλοφορήσει στο home cinema. Ή ψάξε το (ήδη) στο Netflix.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.