FreeCinema

Follow us

Η ΚΛΕΜΜΕΝΗ ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ (2018)

(VYKRADENA PRYNTSESA: RUSLAN I LYUDMYLA)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλεχ Μαλαμούζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Ένας περιπλανώμενος ηθοποιός που ονειρεύεται να γίνει ιππότης θα πραγματοποιήσει ένα επικίνδυνο ταξίδι προκειμένου να βρει και να σώσει την όμορφη πριγκίπισσα Μίλα, που ο δόλιος μάγος Τσόρνομορ απήγαγε προκειμένου να χρησιμοποιήσει τη δύναμη της αγάπης της για να τροφοδοτήσει τη δική του σκοτεινή μαγεία.

Ουκρανικό (!) animation εμπνευσμένο από τους παραδοσιακούς μύθους των ιπποτών, των μάγων και των τρομερών δράκων, τούτο το φιλμ αποτελεί μια από τις πιο τίμιες αφίξεις (για το εν λόγω κινηματογραφικό είδος πάντα) που έχουμε δει εδώ και καιρό σε ελληνική αίθουσα και δη από μικρότερα studios / χώρες, που μπορεί ουδεμία σχέση να έχουν με τη δυναμική των χολιγουντιανών μεγαθηρίων, τη δουλειά τους όμως την κάνουν και με το παραπάνω, ακόμα και όταν κάποιες… ξώφαλτσες ομοιότητες με ταινίες κινηματογραφικών κολοσσών όπως η Pixar είναι παραπάνω από εμφανείς.

Ο Ρούσλαν είναι ένας νεαρός καλλιτέχνης που εργάζεται σε περιπλανώμενο θίασο προκειμένου να βγάζει τα προς το ζην. Το μεγάλο του όνειρο είναι να καταφέρει κάποια στιγμή να γίνει ένας σπουδαίος ιππότης, τόσο σπουδαίος όσο κι αυτός που υποδύεται καθημερινά στα σκετσάκια που σκαρώνει μαζί με τον συνεργάτη του και φιλόδοξο θεατρικό συγγραφέα Λέστερ. Ένα βράδυ ο Ρούσλαν, σαν άλλος πραγματικός ιππότης, θα σώσει από τα χέρια δύο κακοποιών μια όμορφη κοπέλα με την οποία θα ερωτευτούν κεραυνοβόλα, χωρίς όμως να γνωρίζει πως στην πραγματικότητα πρόκειται για την κόρη του Βασιλιά, την πριγκίπισσα Μίλα. Το πρωί θα τους βρει μαζί, όταν ξαφνικά ο σατανικός μάγος Τσόρνομορ εμφανιστεί από το πουθενά για να απαγάγει τη Μίλα με απώτερο σκοπό να απομυζήσει την αγάπη που τρέφει για τον Ρούσλαν, προκειμένου να ενισχύσει τις δικές του μαγικές ικανότητες. Ο Ρούσλαν θα ξεκινήσει τώρα ένα φανταστικό και γεμάτο κινδύνους ταξίδι στη χώρα της μαγείας ώστε να σώσει την αγαπημένη του, πριν ο Τσόρνομορ τη μετατρέψει μια για πάντα σε άψυχο άγαλμα.

Συνολικά, η «Κλεμμένη Πριγκίπισσα» είναι μια ταινία κινουμένων σχεδίων που έχει αρκετά καλά στοιχεία: έχει δράση, έχει χιούμορ, έχει ένα καλό (αν και γνώριμο) σενάριο και αρκετά ενδιαφέροντες χαρακτήρες, πράγμα σπάνιο δηλαδή για τα ελληνικά δεδομένα και τη συνήθη τακτική των διανομέων να φορτώνουν τις αίθουσες με όποια απερίγραπτη animation σαπίλα κυκλοφορεί εκεί έξω. Ουσιαστικά, αποτελεί ένα φιλμ ολίγον vintage κοπής, με υπόθεση που παραπέμπει σε παλιά Disney και την εποχή των ντελικάτων πριγκιπισσών και των σωτήριων πριγκιπόπουλων, αλλά και με ένα συμπεριφορικό twist της εποχής μας, που θέλει για παράδειγμα τη Μίλα να επαναστατεί διεκδικώντας την προσωπική της χειραφέτηση, εν αντιθέσει προς τον πατέρα της που επιθυμεί να την παντρολογήσει προκειμένου να εξασφαλίσει τη μελλοντική της επιβίωση.

Με ξεκάθαρες επιρροές από πιο σύγχρονους, αντισυμβατικούς γυναικείους χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων όπως η πριγκίπισσα Φιόνα του «Shrek» και η κοκκινομαλλούσα πριγκίπισσα Μέριντα του «Brave» (διόλου τυχαία ντυμένη και η Μίλα στα πράσινα), και με μια αρχική ιδέα βασισμένη σε ιστορία του… Αλεξάντρ Πούσκιν, ο Όλεχ Μαλαμούζ καταφέρνει να κατασκευάσει ένα πολύχρωμο σύμπαν γεμάτο μαγεία και ευγενείς διαθέσεις, με ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο που διαρκώς κάτι θα σου θυμίζει (υπάρχουν χαρακτήρες που σχεδόν έχουν μεταπηδήσει εδώ από το «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας») αλλά όχι και απόλυτα, διατηρώντας αυτή την εντύπωση του τίμιου, αν και παλιομοδίτικου animation μέχρι τέλους. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει και σε ορισμένα σημεία του φιλμ που λειτουργούν ως φρέσκιες σκηνοθετικές πινελιές, όπως η μάχη του Ρούσλαν με τον στρατό των ζόμπι (που στιγμιαία μετατρέπει την προοπτική σε first person, θυμίζοντας ανάλογης αισθητικής παιχνίδια), μια ευχάριστη και απρόσμενη αλλαγή η οποία υφολογικά δένει άψογα με το υπόλοιπο story (όταν και όποτε συμβαίνει).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Η Κλεμμένη Πριγκίπισσα» είναι ένα διασκεδαστικό animation που σίγουρα θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρότερων θεατών χάρη στις διαρκείς εναλλαγές παραστάσεων και τις χιουμοριστικές καταστάσεις στις οποίες βρίσκονται συνεχώς μπλεγμένοι οι πρωταγωνιστές του. Αν εξαιρέσει κανείς μερικές πιο σκοτεινές στιγμές, αλλά και τη διαρκή αίσθηση ενός μπούσουλα κοπιαρίσματος άλλων ταινιών (που θα γίνει αντιληπτό από τους ενήλικες θεατές κυρίως), τούτο το φιλμ εξασφαλίζει μια τουλάχιστον απολαυστική έξοδο για τα απανταχού πιτσιρίκια.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.