FreeCinema

Follow us

ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ (2013)

(VIVE LA FRANCE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μικαέλ Γιούν
  • ΚΑΣΤ: Ζοζέ Γκαρσιά, Μικαέλ Γιούν, Ιζαμπέλ Φουναρό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ο Μουζαφάρ και ο Φερούζ ξεκινούν το ηρωικό τους ταξίδι, από τη μακρινή χώρα του Ταμπουλιστάν μέχρι το Παρίσι, με σκοπό να… ανατινάξουν τον Πύργο του Άιφελ, προσελκύοντας έτσι τα φώτα της δημοσιότητας προς την πατρίδα τους, που έδωσε στον πολιτισμό (αλλά ουδείς το αναγνωρίζει) το… ταμπουλέ!

Είναι λίγο δύσκολο να κατανοήσει κανείς τους λόγους για τους οποίους αυτό το φιλμ τολμά και διανέμεται εκτός γαλλικών συνόρων. Αν και προδίδει από νωρίς τη ροπή του προς την καθαρά λαϊκή (και όχι ακριβώς… γουστόζικη) κωμωδία, το «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γάλλοι» μετατρέπεται σταδιακά σε ένα εξάμβλωμα τοπικιστικής ηθογραφίας, που νομίζει πως μπορεί να κοπιάρει το «Borat», ρίχνοντας και μια δόση τρομοκρατικής υποπλοκής από «Δικτάτορα», αμφότερες επιτυχίες του Σάσα Μπάρον Κοέν, τον οποίο δεν αγγίζουν ούτε στο μικρό του δαχτυλάκι μαζί οι δύο πρωταγωνιστές τούτης της μπαλαφάρας.

Παραδόξως, όλα τα non politically correct «καρφιά» της ανατρεπτικής σάτιρας του Βρετανού κωμικού που σε ξεκαρδίζουν στο πιο πρόστυχο volume χιούμορ που ανέχτηκε ποτέ ο μέσος θεατής, εδώ χάνουν την τολμηρότητά τους και γίνονται στερεότυπα προσβολής, τα οποία στοχεύουν στις «συνήθεις ύποπτες» κατηγορίες ανθρώπων – κοινωνικές ομάδες. Έτσι, η ξενοφοβία, η ομοφοβία και ο μισογυνισμός σού κλείνουν το μάτι και σε φορτώνουν ενοχές ακόμη κι αν αντιδράσεις με ένα χλιαρό μειδίαμα. Όσο για το στοιχείο του σεξισμού, στη δεκαετία του ’70, αν μη τι άλλο, έβλεπες και μια ρώγα!

Εντύπωση, πάντως, μου έκανε η υπερβολική εμμονή σε τουριστικά πλάνα της Γαλλίας και κυρίως της Πόλης του Φωτός. Λες και αυτή η ταινία γυρίστηκε πρωτίστως για τους ντόπιους επαρχιώτες που, όπως σε περασμένες δεκαετίες όπου η μετακίνηση ακόμη και στο εσωτερικό μιας χώρας θεωρούνταν πολυτέλεια των λίγων, έτσι και σήμερα δε διανοούνται να κάνουν έστω και ένα τέτοιο ταξίδι πραγματικότητα. Ακόμη και αυτή η σκέψη σε κάνει να αντιληφθείς το πόσο οπισθοδρομικό είναι τούτο το φιλμ. Αν όχι και ολόκληρη η εποχή της «ενωμένης» Ευρώπης την οποία βιώνουμε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Νοσταλγείς τα «ωραία» χρόνια του Δελφινάριου; Ούτε καν! Εδώ μιλάμε για αναψυκτήριο και κάτω, με υποκριτική Λαζόπουλου στο πιο «κυρία μου» αποβλάκωσης και λαϊκουριάς! Μέχρι το κομμάτι της Κορσικής, υπάρχουν μερικά μετρημένα δευτερόλεπτα πετυχημένου σοβινιστικού αστεϊσμού, για όποιους πιστεύουν πως θα περάσουν ευχάριστα στο θερινό «σινεμαδάκι». Στο σύνολο, όμως, μιλάμε για άμεση απέλαση!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μετά από αυτό, δίνεις και την Επίδαυρο στο Μάρκο Σεφερλή. Για σόλο παράσταση. Άσε που θα έπρεπε να τους κάνει μήνυση και ο Μπόρατ…