FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ (1955)

(TO CATCH A THIEF)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άλφρεντ Χίτσκοκ
  • ΚΑΣΤ: Κάρι Γκραντ, Γκρέις Κέλι, Τζον Γουίλιαμς, Μπριζίτ Ομπέρ, Τζέσι Ρόις Λάντις, Σαρλ Βανέλ, Ζαν Μαρτινέλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Διαρρήκτης φάντασμα ρημάζει τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία των Καννών. Οι Αρχές παρακολουθούν στενά τον συνήθη ύποπτο Τζον Ρόμπι, ο οποίος έχει αποσυρθεί από το «άθλημα», προτιμώντας να φλερτάρει με βαθύπλουτες Αμερικανίδες παραθερίστριες.

Ένα από τα πιο λαμπερά και ευχάριστα φιλμ μυστηρίου του maître, αποθέωση του κοσμοπολίτικου glam της εποχής, με vintage ατμόσφαιρα που καθηλώνει από ομορφιά, σε τοποθεσίες της γαλλικής Ριβιέρας (διόλου τυχαίο το Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας για έγχρωμη ταινία). Κάπου εκεί χάσαμε (στο γνωστό τροχαίο του 1982) και την Γκρέις Κέλι, που προτίμησε τον Ρενιέ και το Μονακό από το Χόλιγουντ, αν και πρόλαβε να γυρίσει ακόμη δύο φιλμ, με το αμέσως επόμενό της, «Ο Κύκνος» (1956), να τη θέλει να υποδύεται μία… πριγκίπισσα (πώς τα φέρνει η ζωή, ε;)!

Σε αντίθεση με το σύνηθες ψυχαναλυτικό παιχνίδι σεναριακών ανατροπών, εδώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ σε κάνει να αισθάνεσαι πως… τα πάντα πρέπει να είναι πιο χαλαρά κι ευχάριστα, σαν να έχει πάει, κι εσύ μαζί με καστ και συνεργείο, για διακοπές στις Κάννες. Η ψυχαγωγία παίρνει το πάνω χέρι, ακόμη και μία αρχική σεκάνς καταδίωξης με αμάξια θα ταίριαζε περισσότερο σε τουριστικό promo της περιοχής, ενώ ο φακός / Χίτσκοκ φλερτάρει αδιάκοπα με την πρωταγωνίστριά του λες και βρίσκεται σε σεξουαλική διέγερση! Ήταν, άλλωστε, γνωστή η αγάπη τού σκηνοθέτη απέναντι στην πρωταγωνίστρια που τον στενοχώρησε βαθύτατα εγκαταλείποντας το σινεμά. Ποιος θνητός μπορούσε να τον αδικήσει; Η Γκρέις Κέλι, ειδικά σε τούτο το φιλμ, σε κάνει ν’ αναρωτιέσαι αν έχεις ξαναδεί ποτέ πιο κομψό πλάσμα στη μεγάλη οθόνη (και στη ζωή ακόμη).

Όσο και να θέλεις να «ξύσεις» πιο βαθιά, ο Χίτσκοκ σε συμβουλεύει απλά να βάλεις το αντηλιακό σου στην plage του Carlton, αφήνοντας μονάχα τον κυνισμό του να υπογραμμίζει με διακριτικότητα συγκεκριμένες στιγμές (η νύχτα με τα βεγγαλικά κάνει άγριους υπαινιγμούς, όμως η ψυχρότητα της μη διαθέσιμης Κέλι ακυρώνει τις προθέσεις του Κάρι Γκραντ… όσο και του κοινού) ή ατάκες (το «στήθος ή μπούτι;» στη σκηνή του picnic). Το μυστήριο της ταυτότητας του διαρρήκτη λήγει ελαφρώς άδοξα, σε ένα φινάλε που δεν απογειώνει το έργο, αφήνοντας μία αίσθηση… τελευταίας μέρας διακοπών! Όσο κράτησαν, όμως, όλα ήταν υπέροχα. Και τόσο κινηματογραφικά ονειρεμένα, που δεν συγκρίνονται με τη ζωή την ίδια. Πιστέψτε με. Έχω επισκεφτεί τις Κάννες πολλάκις και έχω πέσει έως και θύμα κλοπής. Αλλά όχι σε δωμάτιο του Carlton. Η πραγματικότητα δεν έχει στυλ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα απίστευτα διασκεδαστικό και λαμπερό φιλμ που αγαπά το καλοκαίρι, τις διακοπές και… το θερινό σινεμά, με stars που δεν πρόκειται να υπάρξουν ξανά σε καμία ζωή! Όχι ότι έχει αδυναμίες απέναντι σε άλλες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Απλά, εδώ υπάρχει κάτι πιο ανάλαφρο και ουχί «νοσηρά» ή ύπουλα μεταφορικό. Δεν χρειάζεται καν κριτική. Τσάντα παραλίας ανά χείρας και βουρ!


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Γίνονται κάτι κλοπές κοσμημάτων σε χλίδα ξενοδοχεία και δείχνει μία μαύρη γάτα να βολτάρει σε στέγες. Τύπου… το γατί; Τα εκπαιδεύουν να κάνουν τέτοια; Θα πάρω γάτα!