FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ (2012)

(THE WOMAN IN BLACK)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Γουότκινς
  • ΚΑΣΤ: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Κίαραν Χάιντς, Τζάνετ ΜακΤιρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Νεαρός δικηγόρος εκ Λονδίνου καταφθάνει σε χωριό για την τακτοποίηση τίτλων ιδιοκτησίας εγκαταλελειμμένης έπαυλης και καλείται να συμπληρώσει ένα παζλ από ξενοφοβικούς ντόπιους, μυστηριώδεις θανάτους, φαντάσματα απ’ το παρελθόν κι ένα αερικό με πλερέζα που ζητά εκδίκηση.

Η αναβίωση της βρετανικής Hammer Films μας πάει ξανά πίσω σε μια περίοδο κατά την οποία το torture porn και οι πίδακες από αίμα δεν είχαν θέση στη μεγάλη οθόνη. Το γοτθικό στοιχείο, οι χρωματικοί τόνοι, το σκοτάδι από μόνο του, αρκούν για να προκαλέσουν το φόβο ενώ ψάχνεσαι από πού θα γραπωθείς, πριν δυναμώσουν τα επιφωνήματα.

Η εναρκτήρια σεκάνς, με τρία μικρά κορίτσια που παρατάνε το παιχνίδι με τις κούκλες τους και πηδάνε στο κενό, χωρίς την παραμικρή εξήγηση, σε βάζει αμέσως σε κλίμα ερέβους, δίχως ίχνη ηλικιακής λύπησης (οι πλέον «μιλημένοι» στο είδος θεατές θα θυμούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του φιλμ πως ακόμη και ο κεντρικός ήρωας είναι πατέρας ανηλίκου…), μαρτυρώντας τα θύματα της ιστορίας. Τα υπόλοιπα clues συνθέτουν σταδιακά το μυστήριο της ύπαρξης μιας γυναίκας που βαραίνει τις ζωές των κατοίκων του χωριού σαν κατάρα, μοτίβο κλασικά «χαμερικό».

Μέσα στον όλο γρίφο, η παρουσία του… Χάρι Πότερ (ο Ντάνιελ Ράντκλιφ με βλέμμα παγωμένο, στα όρια του πανικού της… ενηλικίωσης) αποσπά λίγο την προσοχή, κι ας μην είναι τόσο λάθος στο casting ο νεαρός ηθοποιός. Απλά, υπερτερούν οι στιγμές όπου αισθάνεσαι να πέφτει το βάρος αποκλειστικά και μόνο στην παρουσία του (για τους προφανείς εμπορικούς λόγους), εις βάρος της εξέλιξης της πλοκής, που ούτως ή άλλως δεν έχει δομηθεί επάνω στους απαραίτητους δευτερεύοντες χαρακτήρες (με εξαίρεση τη φιλόξενη, σχεδόν γκροτέσκα οικογένεια των, φυσικά, πενθούντων Ντέιλι).

Από τη στιγμή που τα πράγματα… σκουραίνουν και το εκτόπλασμα της «Γυναίκας με τα Μαύρα» βγαίνει στο σεργιάνι για να ρίξει επιπλέον ταφόπλακες, το φιλμ αποκτά ρυθμό και χαρακτήρα, ειδικά όσο πλησιάζει προς το αρκετά αντισυμβατικό για το είδος (και την εποχή μας) φινάλε, που θα σε κάνει να στραφείς με ενδιαφέρον προς το παρελθόν και τη φιλμογραφία της θρυλικής Hammer.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παλαιομοδίτικη ατμόσφαιρα ανατριχιάρικου μυστηρίου, όχι με το βάρος μιας μεγάλης παραγωγής, αλλά με ουκ ολίγες στιγμές που θα χαρίσουν τρομάρες στους φοβητσιάρηδες θεατές – και γέλιο στους μυημένους του genre. Μην ανησυχείς, δεν παίζουν αποκρουστικά θεάματα, όμως, αυτό μπορεί να σε φοβίσει χειρότερα!


MORE REVIEWS

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

Η Ζέφιρ, μία ανεξάρτητη και αυτάρκης νεαρή surfer, θα αιχμαλωτιστεί από έναν μανιακό δολοφόνο που σκοπεύει να την δώσει τροφή στους καρχαρίες. Για να σωθεί, πρέπει να βρει τρόπο να φύγει από το σκάφος του, πράγμα διόλου εύκολο για μια φυλακισμένη και δεμένη με χειροπέδες.

ΝΥΧΤΑ ΑΓΩΝΙΑΣ

Με τη βεβαιότητα της αθωότητάς του, μια ψυχίατρος φυγαδεύει αμνησιακό ασθενή της που κατηγορείται για φόνο και προσπαθεί μέσω της ψυχανάλυσης και της ύπνωσης να τον θεραπεύσει, αλλά και να μάθει τα πιο σοκαριστικά μυστικά τού «σκοτεινού» υποσυνείδητού του.

ΟΙ ΜΠΑΛΚΟΝΑΤΕΣ

Τα έλεγε ο Δάκης: Πάλι απόψε εγώ στο μπαλκόνι θα την βγάλω / Το κορίτσι να δω από το ρετιρέ το άλλο / Τη φλερτάρω καιρό κι όμως κάνει πως δε βλέπει / Είναι φλερτ πονηρό και το παίζει καθώς πρέπει / Τσάι με λεμόνι στο μπαλκόνι / Και η αγωνία μου φουντώνει / Ποτέ θα βρεθούμε οι δυο μας μόνοι…

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΖΝΑΒΟΥΡ

Η ζωή του Σαρλ Αζναβούρ, από τα παιδικά του χρόνια στην Αρμενία, μέχρι την καθιέρωσή του ως ένας εκ των μεγαλύτερων και πλέον δημοφιλών Γάλλων τραγουδιστών.

Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΤΖΟΓΑΔΟΡΟΥ

Νιόπαντρο ζεύγος ετοιμάζεται να ζήσει το καλιφορνέζικο όνειρο της δεκαετίας του ‘50, όμως, η άφιξη του αδελφού του γαμπρού ξυπνά μπερδεμένα πάθη, ερωτικά και… τζογαδόρικα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το βλακόμουτρο από τα Χάρι Πότερ βλέπει νεκρά παιδάκια και τη γυναίκα που «τα έστειλε». Θριλεράκι της κατηγορίας χεσμεντέν. Τρώγεται. Όχι με popcorn. Μπορεί να σε κλάψουν…