FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΣΙΩΠΗ (2011)

(THE WHISTLEBLOWER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λαρίσα Κοντράκι
  • ΚΑΣΤ: Ρέιτσελ Βάις, Βανέσα Ρέντγκρεϊβ, Ντέιβιντ Στράδερν, Μόνικα Μπελούτσι, Ροξάνα Κοντουράτσε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Αστυνομικός από τη Νεμπράσκα κατατάσσεται στο διεθνές ειρηνευτικό σώμα της Βοσνίας, ώστε να βγάλει χρήματα και να βρεθεί κοντά στην κόρη της. Η ανέλιξή της είναι γρήγορη, όμως, θ’ ανακαλύψει ένα κύκλωμα trafficking, στο οποίο εμπλέκονται συνάδελφοί της και κανείς δεν είναι πρόθυμος να διαλύσει.

Η συνεπής και δυνατή ερμηνεία της Ρέιτσελ Βάις, στην οποία εξάλλου στηρίζεται και όλη η ταινία, αλλά και το χωρίς κάθαρση φινάλε, γλιτώνουν την «Επικίνδυνη Σιωπή» από το να μοιάζει με μια ταινία φτιαγμένη «υπό την αιγίδα» των Ηνωμένων Εθνών. Η άπειρη σκηνοθεσία της πρωτοεμφανιζόμενης Λαρίσα Κοντράκι, όμως, την κάνει να μοιάζει με τηλεταινία καλών προθέσεων. Η αλήθεια είναι ότι η «Επικίνδυνη Σιωπή», που βασίζεται σε… αληθινά περιστατικά, βάζει θέματα όπως την ασυδοσία των ιδιωτικών εταιρειών που αναλαμβάνουν την «ειρηνευτική» επίβλεψη σε χώρες που έχουν περάσει από τη διαδικασία του πολέμου, όπως η Βοσνία, το Ιράκ, το Αφγανιστάν, αλλά και τη διαφθορά ανθρώπων που λειτουργούν στον επίσημο μηχανισμό των διεθνών οργανισμών.

Το trafficking, η διακίνηση, πώληση, ανταλλαγή, κακοποίηση γυναικών, είναι ένα μέρος του προβλήματος στην ταινία. Το βασικό ζήτημα είναι η διαφθορά και η ανοχή του συστήματος, που υποτίθεται ότι βρίσκεται εκεί για να κάνει τα πράγματα να λειτουργήσουν σωστά. Οι ιδιωτικές εταιρείες που αναλαμβάνουν την ειρηνευτική διαδικασία παίζουν με πάρα πολλά χρήματα και, όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, δεν τις αγγίζει κανείς εύκολα. Η ταινία της Κοντράκι το κάνει, αλλά μόνο επιδερμικά. Υποψιάζομαι ότι θα ήθελε να γυρίσει κάτι που να μοιάζει με δυνατό docudrama, όμως, μένει επίπεδη και στο κομμάτι της ντοκιμαντερίστικης έρευνας και στη σύνθεση μιας δραματοποιημένης ιστορίας που να εντάσσει γεγονότα εμπνευσμένα από την πραγματικότητα. Η Κοντράκι ξύνει, αλλά δε σκάβει εκεί που υπάρχει βάθος, ενώ και τα κομμάτια του θρίλερ χάνουν σε αποτελεσματικότητα, επειδή η σκηνοθέτρια είναι υπερβολικά προσεκτική.

Παίζοντας ένα χαρακτήρα της κατηγορίας «μόνη εναντίον όλων», η Ρέιτσελ Βάις έχει το κουράγιο, αλλά και τη δύναμη, να πάρει μόνη στην πλάτη της ολόκληρη την ταινία. Ελάχιστα είναι τα πλάνα χωρίς αυτήν και από αυτά, ελάχιστα είναι εκείνα που αντέχουν χωρίς αυτήν. Έχει την ορμή μιας αφοσιωμένης πρωταγωνίστριας, αλλά όχι το υλικό που να τη στηρίζει. Οι παρουσίες των Ρέντγκρεϊβ, Μπελούτσι και Στράδερν, μπορεί να λειτουργούν υποστηρικτικά, αλλά είναι δευτερεύουσες και ουσιαστικά διακοσμητικές για τον εμπλουτισμό του καστ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σαν μεγάλο σε διάρκεια επεισόδιο του «Νόμος και Τάξη: Trafficking στη Βοσνία», η «Επικίνδυνη Σιωπή» έχει ηθικό κώδικα και μια καλή πρωταγωνίστρια. Είναι αρκετά για να εκτιμήσεις ακόμη μια φορά τη Βάις, όχι, όμως, για ταινία «καταγγελίας».


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Σα να’ βλεπα το «Σέρπικο» με σωματεμπορία στα Βαλκάνια, ρε φίλε. Και σκηνοθετημένο απ’ τον τυπά του «Ο Επίμονος Κηπουρός». Για κάτσε, η Βάις δεν έπαιζε κι εκεί; Πώς την έχει δει η γκόμενα, ο θηλυκός Ασάνζ φιξιόν;