FreeCinema

Follow us

ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΕΙΔΑ ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟ (1980)

(THE MIRROR CRACK'D)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάι Χάμιλτον
  • ΚΑΣΤ: Άντζελα Λάνσμπερι, Τόνι Κέρτις, Ροκ Χάντσον, Τζέραλντιν Τσάπλιν, Έντουαρντ Φοξ, Κιμ Νόβακ, Ελίζαμπεθ Τέιλορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SUMMER CLASSICS

Θαυμάστρια παλιάς diva του σινεμά δηλητηριάζεται από άγνωστο που μάλλον είχε σκοπό να «καθαρίσει» την πρώτη. Η Μις Μαρπλ αναλαμβάνει δράση, ενώ τα πτώματα συρρέουν…

Τα έλεγα και στα τέλη Ιουνίου, με την (εντελώς αχρείαστη, επίσης) επανέκδοση του «Εγκλήματος Κάτω από τον Ήλιο» (1982), το οποίο χαρακτήρισα ως «ταφόπλακα γι’ αυτές τις ‘αστραφτερές’ παραγωγές κινηματογραφικών μεταφορών έργων μυστηρίου της Άγκαθα Κρίστι». Δύο χρόνια πριν, είχε προηγηθεί ένα… ακόμη πιο τραγικό φιλμ μυστηρίου που έφερε το όνομα της περίφημης συγγραφέως, με μεγάλο επιτελείο ξεθωριασμένων χολιγουντιανών stars, οι οποίοι πεταχτήκανε μέχρι το Κεντ της Μεγάλης Βρετανίας για μερικές μέρες… διακοπών μετά πληρωμής, έχοντας την υποχρέωση να εμφανίζονται και μπροστά από κάτι κάμερες για ολίγες ώρες.

Το αποτέλεσμα είναι ένα απερίγραπτο camp, που περισσότερο λειτουργεί σαν κωμωδία, αν καταφέρεις να παραμείνεις ξύπνιος μέχρι τέλους. Το εντελώς τηλεοπτικό ύφος σκηνοθεσίας, η ατονία σε αφήγηση και ρυθμό, η βαριεστημάρα του επιτελείου των πρωταγωνιστών συνθλίβουν το μυστήριο (που εδώ δεν είναι καν ιδιαίτερα εμπνευσμένο ή δυνατό) και τα πετυχημένα (κυρίως… κακιασμένα) one-liners δεν αρκούν για να διασώσουν το σύνολο του έργου. Η Άντζελα Λάνσμπερι είναι αρκετά αποστειρωμένη για να υποδυθεί την καπάτσα Μις Μαρπλ και δεν συγκρίνεται με τον τρόπο που την ενσάρκωσε στο παρελθόν η Μάργκαρετ Ράδερφορντ. Η τηλεόραση διαφώνησε μαζί μου, χαρίζοντας στην πρώτη μία επιτυχημένη σειρά με το «Murder, She Wrote» (που ξεκίνησε το 1984), όμως εκεί ο ρόλος ήταν σαφώς πιο φρέσκος και ανανέωσε την εικόνα της Λάνσμπερι.

Το… gay κοινό, από την άλλη, μπορεί να λατρέψει τις λιγοστές σκηνές που έχουν μαζί στην οθόνη οι Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Κιμ Νόβακ, σχεδόν ουρλιάζοντας από τα γέλια, καθώς είναι οι μόνες από το καστ που δείχνουν ικανές να ξεστομίσουν τις ατάκες τους και να κλέψουν την παράσταση ακόμη και από το φονικό (#diplhs) μυστήριο της πλοκής! Αν υπάρχει μία και μόνο στιγμή για την οποία αξίζει να θυμόμαστε τούτο το φιλμ, είναι το εξωφρενικό close-up στο πρόσωπο της σοκαρισμένης Τέιλορ, με την κάμερα να τονίζει χαρακτηριστικά κι εντελώς «αδιάκριτα» το… μουστάκι της! Έπος!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Διαβάστε κανένα βιβλίο της Άγκαθα Κρίστι, καλύτερα. Κάποτε θα ξεμείνει η διανομή από παρελθούσες κινηματογραφικές μεταφορές των έργων της και θα περάσει κι αυτή η μάστιγα…


MORE REVIEWS

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

GREENLAND: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ

Κομμάτια ενός κομήτη πλησιάζουν απειλητικά τη Γη. Πολιτικός μηχανικός που βρίσκεται σε διάσταση με τη σύζυγό του, λαμβάνει κυβερνητικό μήνυμα στο κινητό του, το οποίο τον καλεί να πάρει την οικογένειά του και να κατευθυνθούν προς καταφύγιο για… λίγους και εκλεκτούς. Θα φτάσουν ποτέ;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.

ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟΣ

Επικοινωνιολόγος των Δημοκρατικών, που δεν διάγει λαμπρές ημέρες εξαιτίας της ήττας του κόμματος στις προεδρικές εκλογές, ανακαλύπτει χρυσάφι σε χωριό του Γουισκόνσιν, στο πρόσωπο βετεράνου στρατιωτικού. Τον πείθει να κατέβει για Δήμαρχος στις τοπικές εκλογές προσδοκώντας σε μεγάλα κομματικά οφέλη από πιθανή του νίκη, όμως οι αντίπαλοι Ρεπουμπλικάνοι δεν πρόκειται να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια.

ΟΙ ΖΩΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΖΗΣΑ

Κατάκοιτος πατέρας, χαμένος στον μπερδεμένο κόσμο της άνοιας, αναπολεί στιγμές του παρελθόντος του. Η κόρη του είναι εκεί για να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα. Θα βρει τη ζωή που (δεν) ζει;