FreeCinema

Follow us

ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΕΙΔΑ ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟ (1980)

(THE MIRROR CRACK'D)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάι Χάμιλτον
  • ΚΑΣΤ: Άντζελα Λάνσμπερι, Τόνι Κέρτις, Ροκ Χάντσον, Τζέραλντιν Τσάπλιν, Έντουαρντ Φοξ, Κιμ Νόβακ, Ελίζαμπεθ Τέιλορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SUMMER CLASSICS

Θαυμάστρια παλιάς diva του σινεμά δηλητηριάζεται από άγνωστο που μάλλον είχε σκοπό να «καθαρίσει» την πρώτη. Η Μις Μαρπλ αναλαμβάνει δράση, ενώ τα πτώματα συρρέουν…

Τα έλεγα και στα τέλη Ιουνίου, με την (εντελώς αχρείαστη, επίσης) επανέκδοση του «Εγκλήματος Κάτω από τον Ήλιο» (1982), το οποίο χαρακτήρισα ως «ταφόπλακα γι’ αυτές τις ‘αστραφτερές’ παραγωγές κινηματογραφικών μεταφορών έργων μυστηρίου της Άγκαθα Κρίστι». Δύο χρόνια πριν, είχε προηγηθεί ένα… ακόμη πιο τραγικό φιλμ μυστηρίου που έφερε το όνομα της περίφημης συγγραφέως, με μεγάλο επιτελείο ξεθωριασμένων χολιγουντιανών stars, οι οποίοι πεταχτήκανε μέχρι το Κεντ της Μεγάλης Βρετανίας για μερικές μέρες… διακοπών μετά πληρωμής, έχοντας την υποχρέωση να εμφανίζονται και μπροστά από κάτι κάμερες για ολίγες ώρες.

Το αποτέλεσμα είναι ένα απερίγραπτο camp, που περισσότερο λειτουργεί σαν κωμωδία, αν καταφέρεις να παραμείνεις ξύπνιος μέχρι τέλους. Το εντελώς τηλεοπτικό ύφος σκηνοθεσίας, η ατονία σε αφήγηση και ρυθμό, η βαριεστημάρα του επιτελείου των πρωταγωνιστών συνθλίβουν το μυστήριο (που εδώ δεν είναι καν ιδιαίτερα εμπνευσμένο ή δυνατό) και τα πετυχημένα (κυρίως… κακιασμένα) one-liners δεν αρκούν για να διασώσουν το σύνολο του έργου. Η Άντζελα Λάνσμπερι είναι αρκετά αποστειρωμένη για να υποδυθεί την καπάτσα Μις Μαρπλ και δεν συγκρίνεται με τον τρόπο που την ενσάρκωσε στο παρελθόν η Μάργκαρετ Ράδερφορντ. Η τηλεόραση διαφώνησε μαζί μου, χαρίζοντας στην πρώτη μία επιτυχημένη σειρά με το «Murder, She Wrote» (που ξεκίνησε το 1984), όμως εκεί ο ρόλος ήταν σαφώς πιο φρέσκος και ανανέωσε την εικόνα της Λάνσμπερι.

Το… gay κοινό, από την άλλη, μπορεί να λατρέψει τις λιγοστές σκηνές που έχουν μαζί στην οθόνη οι Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Κιμ Νόβακ, σχεδόν ουρλιάζοντας από τα γέλια, καθώς είναι οι μόνες από το καστ που δείχνουν ικανές να ξεστομίσουν τις ατάκες τους και να κλέψουν την παράσταση ακόμη και από το φονικό (#diplhs) μυστήριο της πλοκής! Αν υπάρχει μία και μόνο στιγμή για την οποία αξίζει να θυμόμαστε τούτο το φιλμ, είναι το εξωφρενικό close-up στο πρόσωπο της σοκαρισμένης Τέιλορ, με την κάμερα να τονίζει χαρακτηριστικά κι εντελώς «αδιάκριτα» το… μουστάκι της! Έπος!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Διαβάστε κανένα βιβλίο της Άγκαθα Κρίστι, καλύτερα. Κάποτε θα ξεμείνει η διανομή από παρελθούσες κινηματογραφικές μεταφορές των έργων της και θα περάσει κι αυτή η μάστιγα…


MORE REVIEWS

Η ΦΩΛΙΑ

Υπερφιλόδοξος entrepreneur ζητά από την οικογένειά του να μετακομίσουν στην πατρίδα του, την Αγγλία, για να κυνηγήσει μεγάλη επαγγελματική ευκαιρία. Στα ξαφνικά, θα βρεθούν να κατοικούν σε εξοχική έπαυλη και υπεράνω των δυνατοτήτων τους, με την κρίση να τους πλησιάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα…

ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΦΩΤΙΑ

Έχοντας εκτίσει μεγάλο μέρος της ποινής του, ο Άμαντορ αιφνιδιάζει τους κατοίκους του χωριού του, βγαίνοντας από τη φυλακή πριν από την ώρα του. Επιστρέφοντας στο σπίτι της γηραιάς μητέρας του, θα αντιμετωπίσει μονάχα την ψυχρότητα αυτής της μικρής κοινωνίας που δεν θέλει να σχετίζεται με έναν εμπρηστή.

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ

Χάνοντας τους γονείς της από επιδημία χολέρας, η δεκάχρονη Μέρι αφήνει την Ινδία της δεκαετίας του ’50, ώστε να ζήσει στην έπαυλη του θείου της, στο Γιόρκσαϊρ της Αγγλίας. Εκεί θ’ ανακαλύψει τα πολλά κρυμμένα μυστικά του σπιτιού και θα δώσει νέα πνοή στο «μαραμένο» περίγυρο της.

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΜΑΣ

Δεκαπέντε χρόνια μετά τις σοβαρότατες απώλειες του Δευτέρου Παγκοσμίου, μια γυναίκα θα έρθει και πάλι αντιμέτωπη με το εφιαλτικό παρελθόν, όταν πιστέψει πως ο γείτονάς της είναι ο αξιωματικός των SS που την είχε κακοποιήσει βάναυσα λίγο πριν το τέλος του μεγάλου πολέμου.

ANTEBELLUM: Η ΕΚΛΕΚΤΗ

Οι ζωές μιας μαύρης σκλάβας σε βαμβακοφυτεία του Νότου στον 19ο αιώνα και μιας μαύρης κοινωνιολόγου και διακεκριμένης συγγραφέως στο παρόν πρόκειται να συναντηθούν με έναν (ελαφρώς) αναπάντεχο τρόπο.