FreeCinema

Follow us

ΑΙΜΑ ΣΤΟΥΣ ΛΟΦΟΥΣ (2006)

(THE HILLS HAVE EYES)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλεξάντρ Αζά
  • ΚΑΣΤ: Τεντ Λεβίν, Κάθλιν Κουίνλαν, Νταν Μπερντ, Έμιλι ντε Ραβίν, Μάικλ Μπέιλι Σμιθ, Μπίλι Ντράγκο, Γκρεγκ Νικοτέρο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μακριά από τον πολιτισμό, στη μέση της ερήμου του Νέου Μεξικού, μια οικογένεια παίρνει τη… λάθος στροφή για να κόψει δρόμο προς Σαν Ντιέγκο και πέφτει πάνω σε μεταλλαγμένους κανίβαλους!

Το «The Hills Have Eyes» (1977) ήταν η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γουές Κρέιβεν, ένα απόλυτο b-movie slasher φρίκης που παρέμεινε cult κυρίως εξαιτίας της φήμης που απέκτησε ο σκηνοθέτης και της γραφικής φάτσας του πρωταγωνιστή Μάικλ Μπέριμαν, παρά για την όποια κινηματογραφική του αξία. Συμπτωματικά, τούτο το remake αποτελεί τη δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του μόλις 28χρονου Γάλλου Αλεξάντρ Αζά, ο οποίος όχι μόνο καταφέρνει να αναβιώσει άξια ένα… σκουπίδι του παρελθόντος, αλλά και να χριστεί ως ένα από τα πιο ελπιδοφόρα ταλέντα για το είδος των ταινιών τρόμου (ούτως ή άλλως, η «συστατική» του με το «Haute Τension» ήταν αρκετή για να πείσει τους fans).

Οι καλές προθέσεις του Αζά δηλώνονται εξαρχής με μια συρραφή σκηνών από την atomic era των Ηνωμένων Πολιτειών, που σαρκάζουν πάνω στο ενεργειακό όνειρο της προόδου σε αντιπαράθεση με εικόνες γεννητικά μεταλλαγμένων ανθρώπων και test εκρήξεων με πυρηνικά (331 ανάμεσα στις δεκαετίες του ’50 και του ’60!). Στο φιλμικό σήμερα, η εισαγωγή είναι αρκούντως αιματοβαμμένη και υποψιάζει τον θεατή πως απαιτούνται… γερά νεύρα. Λίγα λεπτά αργότερα, μια επταμελής οικογένεια κάνει το λάθος να ρωτήσει τον βδελυρό γεράκο ενός βενζινάδικου αν υπάρχει κάποια παράκαμψη που θα τους βγάλει πιο σύντομα σ’ έναν κεντρικό δρόμο, ώστε να συνεχίσουν την πορεία τους προς Καλιφόρνια. Και, φυσικά, υπάρχει. Εκείνη στην οποία παραμονεύει ολόκληρη κοινότητα μεταλλαγμένων ντόπιων που πεινά για… κρέας να ‘ναι κι ότι να ‘ναι!

Κάπου ανάμεσα σε στερεότυπα φρίκης, αληθινό και απλόχερο gore κι ανεγκέφαλες στιγμές τρόμου και τσιρίδας, ο Αζά τοποθετεί ένα δίχτυ προστασίας για τον εαυτό του, στήνοντας ένα υπόγειο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο βαθύτατα σαρκαστικό. Τα πάντα γυρνάνε boomerang σε αυτούς τους «Λόφους» και όλοι έχουν τη σκοτεινή τους πλευρά, που όταν βγαίνει στην επιφάνεια είναι δύσκολο να διακρίνεις ποια είναι τα αντίπαλα μέτωπα. Τα μέλη της οικογένειας με το πολυτελές τροχόσπιτο, τα κινητά τηλέφωνα και την αμερικανική σημαία… τιμή τους και καμάρι τους, δε διαφέρουν καθόλου από τη γενιά των μεταλλαγμένων κανίβαλων οι οποίοι υπέστησαν ότι πιο αποτρόπαιο από τη μητέρα πατρίδα και, πλέον, το μόνο που ζητάνε δεν είναι μονάχα η εκδίκηση στο «αμερικανικό όνειρο» ανάπτυξης αλλά… τροφή για επιβίωση. Οι μεν και οι δε, πέρα από την τερατόμορφη όψη, αποκτηνώνονται μέχρι ακρότητας στα 107 λεπτά του φιλμ, για να στείλουν ένα ιδεαλιστικά νοσηρό μάθημα στο κοινό των multiplex που, αν υπήρχε ανάγκη να σωθούν εντός αιθούσης, σίγουρα θα μπορούσαν να καταναλώσουν ανθρώπινα μυαλά αντί του popcorn! Αρκεί να βρεθούν σε απόγνωση…

Η διαφορετικότητα στη ματιά του Αζά, η μακάβρια ειρωνεία, το καθαρό βλέμμα στις σκηνές σοκ και ο καταιγιστικός ρυθμός, κάνουν το φιλμ να διαφοροποιείται ποιοτικά από πολλά αντίστοιχα του είδους. Από την άλλη, αν δεν υποφέρετε όλη αυτή τη βαναυσότητα ή το γεγονός πως η εξέλιξη της πλοκής είναι σαφώς προβλέψιμη, με μοναδικό ενδιαφέρον τα στοιχήματα για το ποιοι θα παραμείνουν ζωντανοί ως το φινάλε, τότε θα βρεθείτε αντιμέτωποι με κάτι σαφώς ενοχλητικό για τις αισθήσεις και εκβιαστικά εμπλουτισμένο με μια φιλοσοφία νιχιλιστική κι αυτονόητα παιδιάστικη, ειδικά όταν το σύμβολο της σημαίας χρησιμοποιείται για να εξουδετερώνει το καστ. Προσωπικά θα έλεγα πως ο κύριος Αζά και ταλέντο διαθέτει και στυλ και χιούμορ και ξέρει πως να δουλεύει την αξίνα! Κοινώς, βάρα τους, αγόρι μου!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Must-see για το πιο σκληροτράχηλο (και ανθεκτικό σε εικόνες σκληρού gore) κοινό του horror genre και σαφές upgrade του original από τον Γουές Κρέιβεν, τούτο το «Αίμα στους Λόφους» απέκτησε ουσιαστικές πολιτικές και κοινωνικές αιχμές που δεν αναζητήθηκαν στο παρελθόν και είχε λόγο ύπαρξης ως remake.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.