FreeCinema

Follow us

THE GRAY MAN (2022)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντονι και Τζο Ρούσο
  • ΚΑΣΤ: Ράιαν Γκόσλινγκ, Κρις Έβανς, Άνα ντε Άρμας, Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Ρεγκέ-Ζαν Πέιτζ, Τζέσικα Χένγουικ, Ντανούς, Άλφρι Γούνταρντ, Τζούλια Μπάτερς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Κατάδικος δέχεται να γίνει πράκτορας της CIA ώστε να βγει από τη φυλακή. Αρκετά χρόνια αργότερα, η επόμενη αποστολή του είναι να εκτελέσει έναν άγνωστο άνδρα ο οποίος του αποκαλύπτει πως ανήκει στην ίδια ομάδα μ’ εκείνον και κάποιος από την υπηρεσία έχει βαλθεί να τους εξοντώσει. Είναι μόλις η αρχή ενός μεγάλου ανθρωποκυνηγητού ανά τον κόσμο.

Πως γίνεται αυτό το πράγμα να είναι σκηνοθετημένο από τους αδελφούς Ρούσο (του καταπληκτικού «Captain America 2: Ο Στρατιώτης του Χειμώνα» και άλλων mega blockbusters της Marvel); Μάλλον γίνεται, όταν από πίσω βρίσκεται μια φτωχομπινεδιάρικη παραγωγή και… το Netflix. Το «The Gray Man» αποτελεί ένα από τα χειρότερα παραδείγματα περιπέτειας δράσης γυρισμένης στο… post-production! Οτιδήποτε εντυπωσιακό σε σκηνή καταδίωξης ή πάλης για επιβίωση εντός εκρηκτικού περιβάλλοντος, τοποθετείται μέσα σε πλαίσιο άκομψων ψηφιακών εφέ που «κουνήματος» της εικόνας (μπας και καλύψει τα ασυμμάζευτα του υλικού των γυρισμάτων), με το μοντάζ να κάνει τον δικό του αγώνα για να σου ρίξει «στάχτη στα μάτια».

Με μία εντελώς επιπόλαιη πλοκή και τις προφανείς απιθανότητες στο καταστασιακό, κατάδικος (που έχει σκοτώσει μια φορά και κάποτε θα μάθουμε το γιατί) από το 1995, με εξέταση για αναστολή το 2031, προτιμά να δεχτεί πρόταση της CIA και να εκπαιδευτεί (κάτι που δεν βλέπουμε ποτέ) για να μετατραπεί σε πρακτορική φονική μηχανή… εφ’ όρου ζωής! Δεκαοκτώ χρόνια αργότερα (αν είναι δυνατόν!), τον συναντάμε στη Μπανγκόκ, όπου πρέπει να δολοφονήσει στόχο, ο οποίος του αποκαλύπτει πως πρόκειται για συνάδελφό του και ότι στελέχη της υπηρεσίας τους έχουν σκοπό να τους εξολοθρεύσουν. Θα του δώσει ένα μενταγιόν που φέρει στικάκι με ενοχοποιητικά στοιχεία και… η καταδίωξη θα ξεκινήσει.

Το Netflix μπορεί να δηλώνει υπερήφανα ότι εδώ βλέπουμε την «ακριβότερη παραγωγή του» (μιλάμε για 200.000.000 δολάρια!), όμως, το μόνο πράγμα που πρέπει να κόστισε μάλλον είναι τα δικαιώματα για τα βιβλία του Μαρκ Γκρίνεϊ (ένδεκα μέχρι τώρα, ζωή να ‘χουμε…) και οι «μετακομίσεις» στα διάφορα locations γυρισμάτων ανά τον κόσμο. Χωρίς καμία εξήγηση, ο κεντρικός χαρακτήρας του πράκτορα 6, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι η ύπαρξή του βρίσκεται εντός μιας «γκρίζας ζώνης» προστασίας από τη CIA, άρα δεν είναι δηλωμένος πουθενά και τα ίχνη του είναι απίθανο να εντοπιστούν, κινείται με… αφελή άνεση από χώρα σε χώρα, μονάχα για ν’ αλλάξει το σκηνικό της επόμενης κακογυρισμένης και πληκτικής σεκάνς δράσης, με αποκορύφωμα την εξωφρενική σύγκρουση στην Πράγα, όπου τα όρια της ανεκδιήγητης πρακτορικής περιπέτειας ή της πλέον σαχλής… παρωδίας της δεν είναι εύκολα διακριτά!

Το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του «πήγα εκεί, ελάτε να με βρείτε και να κάνουμε σαματά» εξαντλείται γρήγορα (σε μία απαράδεκτα μεγάλης διάρκειας ταινία), η υποπλοκή με την ανιψιά του μέντορα του πράκτορα 6 (και ειδικά το flashback των δύο ετών πριν) θα μπορούσε να μείνει στο πάτωμα του editing room, ένα αξιοπρεπέστατο καστ σπαταλιέται κυριολεκτικά και οι δύο αντίπαλες δυνάμεις καλού και κακού λογικά δεν είχαν ίχνος καθοδήγησης από τους Ρούσο. Ο (καλός) Ράιαν Γκόσλινγκ μετακινείται εντός φιλμικών κάδρων με το σύνηθες cool, αμίλητο και «παγερό» ύφος του (μασώντας τσίκλες…), ενώ ο (κακός) Κρις Έβανς προσεγγίζει τον ψυχοπαθή εκτελεστή (που… υποτίθεται πως υποδύεται) λες και η προηγούμενη επιλογή του casting ήταν ο Σάσα Μπάρον Κοέν (σε φάση «Πρακτοράτζα»), μόνο που δεν προκαλεί ποτέ το γέλιο.

Εάν θέλουν ν’ αρχίσουν ένα μεγαλεπήβολο franchise με τούτον εδώ, το ποδαρικό του είναι… «από μακριά κι αγαπημένοι», δίχως ίχνος αίγλης φιλμικού προϊόντος. Για home entertainment τύπου… βιντεοκασέτα των αρχών της δεκαετίας του ’90, πάντως, το λες αναβαθμισμένο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για μία εβδομάδα στους κινηματογράφους κι από τις 22 Ιουλίου στα σπίτια σας, νόμιμα κι «ωραία», μέσω Netflix. Μιλάμε για κινηματογραφική «μαγεία»…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.