FreeCinema

Follow us

Η ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΘΑΡΣΗ (2021)

(THE FOREVER PURGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εβεράρντο Βαλέριο Γκουτ
  • ΚΑΣΤ: Τζος Λούκας, Άνα ντε λα Ρεγκέρα, Τένοκ Χουέρτα, Κάσιντι Φρίμαν, Αλεχάντρο Έντα, Λέβεν Ράμπιν, Γουίλ Πάτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Το 2048, οι New Founding Fathers of America κυβερνούν στις ΗΠΑ κι έχουν επαναφέρει τον ετήσιο «εορτασμό» της Κάθαρσης. Ένα παντρεμένο ζευγάρι Μεξικανών που είχε περάσει παράνομα τα σύνορα και πλέον προσπαθεί να ζήσει νόμιμα στο Τέξας, θα βρεθεί αντιμέτωπο με μια οργάνωση «εξαγνιστών» του αμερικανικού τρόπου ζωής, η οποία θεωρεί πως μια μέρα δεν είναι αρκετή για την Κάθαρση.

Ξεκίνησε από μία θαυμάσια ιδέα το 2013, κατέληξε να γίνει ακόμη ένα ξεχειλωμένο franchise που πήγε μπρος-πίσω στο χρόνο, ξεζουμίζοντας το αρχικό σενάριο δίχως ίχνος έμπνευσης ή την παραμικρή εξέλιξη της original ιστορίας. Πέμπτο μέρος για την κινηματογραφική σειρά της «Κάθαρσης», πια, και σε ένα δυστοπικό μα διόλου φουτουριστικό μέλλον της Αμερικής, η «Αιώνια Κάθαρση» αγωνίζεται να περάσει πολιτικές σπόντες αντι-τραμπισμού, που λόγω της πανδημίας του COVID-19 άργησαν να φτάσουν στα σινεμά έναν ολόκληρο χρόνο, άρα παρουσιάζοντας και κάτι σχετικά «μπαγιάτικο» μαζί, καθώς οι Αμερικανοί ψηφοφόροι έκαναν ήδη το καθήκον τους, να ξεφορτωθούν τον «παλαβό» τύπο με τα «πορτοκαλί» μαλλιά…

Δεν εκπλήσσει κανέναν, λοιπόν, το γεγονός ότι η δράση τούτου του sequel του «Κάθαρση: Έτος Εκλογών» (2016) ρίχνει στο mix και ολίγη από μεξικανικά σύνορα, παράνομους μα ευγενείς βιοπαλαιστές «ξένους» που μπαίνουν στις τιμημένες ΗΠΑ και «μολύνουν» τον πολιτισμό τους, μέχρι ν’ αποδείξουν το νοιάξιμό τους προς το λευκό «αφεντικό» τους, άρα και… να έχουν δικαίωμα στη ζωή! Το φιλμ μας συστήνει κάποιους χαρακτήρες «καλών» και από τα δύο μέτωπα, οι οποίοι τη βγάζουν καθαρή κατά τη διάρκεια της βραδιάς της Κάθαρσης, για να συνειδητοποιήσουν την επόμενη μέρα πως μία εξτρεμιστική οργάνωση «εξαγνιστών» αρνείται να παραδώσει τα όπλα και ορέγεται την «εξυγίανση» της πατρίδας, εκκαθαρίζοντας (κυριολεκτικά) τον πληθυσμό της χώρας.

Η αρχή της «Αιώνιας Κάθαρσης» σε παγιδεύει στην ιδέα ότι το σχόλιο εδώ είναι πρωτίστως ταξικό (βολεμένοι Τεξανοί vs. φτωχαδάκια Μεξικανών), όμως, η (ακόμη και αισθητικά) ασταθής συνέχεια του φιλμ εστιάζει κυρίως στην «αποκαθήλωση» των λαϊκιστών – πατριωτών, οι οποίοι ταυτίζονται με τις ιδέες του τραμπισμού (φυσικά) και μπαίνουν στο trip μιας ασταμάτητης και ανεξέλεγκτης διεξαγωγή της Κάθαρσης. Οι σκηνές δράσης και οι σκοτωμοί μπορούν να ικανοποιήσουν τους οπαδούς των αντίστοιχων θεαμάτων, όμως, το έργο στην πορεία «βαλτώνει» σεναριακά, με τον Εβεράρντο Βαλέριο Γκουτ να μην είναι συνεπής σε τίποτα δημιουργικά.

Η απόφαση της φυγής προς τα μεξικανικά σύνορα μοιάζει λυτρωτική και ελαφρώς ειρωνική μαζί, καθώς οι Αμερικανοί πολίτες πάνε να μετατραπούν σε… μετανάστες που με κάθε τρόπο πρέπει να εγκαταλείψουν το αμερικανικό (και κάργα φονικό) έδαφος! Από τη μεγάλη σεκάνς του Ελ Πάσο, όμως, το σενάριο βουλιάζει ανεπιστρεπτί στην ασυναρτησία, με τους σκοτωμούς και τις καταδιώξεις να μην προσθέτουν, πια, κάτι καίριο σε σχέση με τον προσανατολισμό του περιεχομένου της ταινίας. Το τελευταίο τέταρτο σε κάνει να σαστίζεις κάπου, συνδυάζοντας (βασικά στο ύφος) «Mad Max» (χωρίς το μελλοντολογικά δυστοπικό) και «Αίμα στους Λόφους» (χωρίς τις μεταλλάξεις), για να καταλήξουμε σε ένα βεβιασμένο φινάλε που, πλέον, έχει απωλέσει κάθε χάρη του σασπένς του πρώτου μέρους. Μέχρι το επόμενο sequel…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για… αιωνίως, δεν είναι με τίποτα! Μια υποψία καλύτερο από το προηγούμενο (prequel) σίγουρα μπορεί να «κοκορεύεται» πως είναι, αλλά εδώ βρισκόμαστε μάρτυρες ενός απόλυτου κορεσμού που δεν ήταν καν ανάγκη να μετατραπεί σε κινηματογραφικό franchise (άντε, το πολύ ν’ αποκτούσε μια δικαιολογημένη συνέχεια). Κάποιες συμπαθητικές σκηνές θριλερικού ξαφνιάσματος, καταδιώξεων ή σασπένς, σε κρατάνε για λίγη ώρα, αλλά το δεύτερο μισό του έργου μονάχα εξαντλεί τη διάθεση και κάθε νόημα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.