FreeCinema

Follow us

Η ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΘΑΡΣΗ (2021)

(THE FOREVER PURGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εβεράρντο Βαλέριο Γκουτ
  • ΚΑΣΤ: Τζος Λούκας, Άνα ντε λα Ρεγκέρα, Τένοκ Χουέρτα, Κάσιντι Φρίμαν, Αλεχάντρο Έντα, Λέβεν Ράμπιν, Γουίλ Πάτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Το 2048, οι New Founding Fathers of America κυβερνούν στις ΗΠΑ κι έχουν επαναφέρει τον ετήσιο «εορτασμό» της Κάθαρσης. Ένα παντρεμένο ζευγάρι Μεξικανών που είχε περάσει παράνομα τα σύνορα και πλέον προσπαθεί να ζήσει νόμιμα στο Τέξας, θα βρεθεί αντιμέτωπο με μια οργάνωση «εξαγνιστών» του αμερικανικού τρόπου ζωής, η οποία θεωρεί πως μια μέρα δεν είναι αρκετή για την Κάθαρση.

Ξεκίνησε από μία θαυμάσια ιδέα το 2013, κατέληξε να γίνει ακόμη ένα ξεχειλωμένο franchise που πήγε μπρος-πίσω στο χρόνο, ξεζουμίζοντας το αρχικό σενάριο δίχως ίχνος έμπνευσης ή την παραμικρή εξέλιξη της original ιστορίας. Πέμπτο μέρος για την κινηματογραφική σειρά της «Κάθαρσης», πια, και σε ένα δυστοπικό μα διόλου φουτουριστικό μέλλον της Αμερικής, η «Αιώνια Κάθαρση» αγωνίζεται να περάσει πολιτικές σπόντες αντι-τραμπισμού, που λόγω της πανδημίας του COVID-19 άργησαν να φτάσουν στα σινεμά έναν ολόκληρο χρόνο, άρα παρουσιάζοντας και κάτι σχετικά «μπαγιάτικο» μαζί, καθώς οι Αμερικανοί ψηφοφόροι έκαναν ήδη το καθήκον τους, να ξεφορτωθούν τον «παλαβό» τύπο με τα «πορτοκαλί» μαλλιά…

Δεν εκπλήσσει κανέναν, λοιπόν, το γεγονός ότι η δράση τούτου του sequel του «Κάθαρση: Έτος Εκλογών» (2016) ρίχνει στο mix και ολίγη από μεξικανικά σύνορα, παράνομους μα ευγενείς βιοπαλαιστές «ξένους» που μπαίνουν στις τιμημένες ΗΠΑ και «μολύνουν» τον πολιτισμό τους, μέχρι ν’ αποδείξουν το νοιάξιμό τους προς το λευκό «αφεντικό» τους, άρα και… να έχουν δικαίωμα στη ζωή! Το φιλμ μας συστήνει κάποιους χαρακτήρες «καλών» και από τα δύο μέτωπα, οι οποίοι τη βγάζουν καθαρή κατά τη διάρκεια της βραδιάς της Κάθαρσης, για να συνειδητοποιήσουν την επόμενη μέρα πως μία εξτρεμιστική οργάνωση «εξαγνιστών» αρνείται να παραδώσει τα όπλα και ορέγεται την «εξυγίανση» της πατρίδας, εκκαθαρίζοντας (κυριολεκτικά) τον πληθυσμό της χώρας.

Η αρχή της «Αιώνιας Κάθαρσης» σε παγιδεύει στην ιδέα ότι το σχόλιο εδώ είναι πρωτίστως ταξικό (βολεμένοι Τεξανοί vs. φτωχαδάκια Μεξικανών), όμως, η (ακόμη και αισθητικά) ασταθής συνέχεια του φιλμ εστιάζει κυρίως στην «αποκαθήλωση» των λαϊκιστών – πατριωτών, οι οποίοι ταυτίζονται με τις ιδέες του τραμπισμού (φυσικά) και μπαίνουν στο trip μιας ασταμάτητης και ανεξέλεγκτης διεξαγωγή της Κάθαρσης. Οι σκηνές δράσης και οι σκοτωμοί μπορούν να ικανοποιήσουν τους οπαδούς των αντίστοιχων θεαμάτων, όμως, το έργο στην πορεία «βαλτώνει» σεναριακά, με τον Εβεράρντο Βαλέριο Γκουτ να μην είναι συνεπής σε τίποτα δημιουργικά.

Η απόφαση της φυγής προς τα μεξικανικά σύνορα μοιάζει λυτρωτική και ελαφρώς ειρωνική μαζί, καθώς οι Αμερικανοί πολίτες πάνε να μετατραπούν σε… μετανάστες που με κάθε τρόπο πρέπει να εγκαταλείψουν το αμερικανικό (και κάργα φονικό) έδαφος! Από τη μεγάλη σεκάνς του Ελ Πάσο, όμως, το σενάριο βουλιάζει ανεπιστρεπτί στην ασυναρτησία, με τους σκοτωμούς και τις καταδιώξεις να μην προσθέτουν, πια, κάτι καίριο σε σχέση με τον προσανατολισμό του περιεχομένου της ταινίας. Το τελευταίο τέταρτο σε κάνει να σαστίζεις κάπου, συνδυάζοντας (βασικά στο ύφος) «Mad Max» (χωρίς το μελλοντολογικά δυστοπικό) και «Αίμα στους Λόφους» (χωρίς τις μεταλλάξεις), για να καταλήξουμε σε ένα βεβιασμένο φινάλε που, πλέον, έχει απωλέσει κάθε χάρη του σασπένς του πρώτου μέρους. Μέχρι το επόμενο sequel…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για… αιωνίως, δεν είναι με τίποτα! Μια υποψία καλύτερο από το προηγούμενο (prequel) σίγουρα μπορεί να «κοκορεύεται» πως είναι, αλλά εδώ βρισκόμαστε μάρτυρες ενός απόλυτου κορεσμού που δεν ήταν καν ανάγκη να μετατραπεί σε κινηματογραφικό franchise (άντε, το πολύ ν’ αποκτούσε μια δικαιολογημένη συνέχεια). Κάποιες συμπαθητικές σκηνές θριλερικού ξαφνιάσματος, καταδιώξεων ή σασπένς, σε κρατάνε για λίγη ώρα, αλλά το δεύτερο μισό του έργου μονάχα εξαντλεί τη διάθεση και κάθε νόημα.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ

Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, η Μάγια συναντά ξανά τον πατέρα της, με τον οποίο είχε κόψει κάθε δεσμό και επαφή για πολλά χρόνια. Σε ένδειξη αλληλεγγύης θα της προσφέρει δουλειά, όμως, σταδιακά η Μάγια θ’ ανακαλύψει πως το επάγγελμα του Σαμ δεν είχε να κάνει ποτέ με μεσιτικές αγοραπωλησίες αλλά… με διεθνή κατασκοπία!

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.