FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΠΑΡΑΞΕΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (2023)

(STRANGE WAY OF LIFE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Γουέστερν
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πέδρο Αλμοδόβαρ
  • ΚΑΣΤ: Ίθαν Χοκ, Πέδρο Πασκάλ, Τζορτζ Στιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 31’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φίλοι και εραστές πριν από εικοσιπέντε χρόνια, ο Τζέικ και ο Σίλβα συναντιούνται ξανά για να λύσουν κάποιες απρόσμενες διαφορές τους… εκτός κρεβατιού.

Ο Γουές Άντερσον σκηνοθέτησε φέτος μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες για λογαριασμό του NETFLIX. Η συνολική τους διάρκεια φτάνει τα 88 λεπτά. Ουδείς σκέφτηκε ή πρότεινε πως θα μπορούσαν να προβληθούν στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε ένα ενιαίο πρόγραμμα. Το ταινιάκι του Πέδρο Αλμοδόβαρ, όμως, στα 31 λεπτά (!), με «τσόντα» ημίωρη συνέντευξη του ιδίου, βρίσκει διανομή στα σινεμά, με ένα αναιδές θράσος απαίτησης καταβολής πλήρους τιμής εισιτηρίου. Ειλικρινά, δεν ξέρω τι είναι πιο αστείο: η έξοδος του «Οι Παράξενοι Δρόμοι της Ζωής» στα σινεμά ή… το ίδιο το φιλμ;

Τούτο το αποκαλούμενο από τον Αλμοδόβαρ ως «queer γουέστερν» δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σειρά σεκάνς στοιχειώδους ακολουθίας, οι οποίες μοιάζουν να βγήκαν από κάποια ταινία που δεν θα δούμε ποτέ (διότι… δεν γυρίστηκε ποτέ, ευτυχώς), ένα καπρίτσιο… «της μοδός» (βλέπε συμ-παραγωγή του οίκου Saint Laurent) που έπαιξε ως glam event στις Κάννες και εκεί θα έπρεπε να κλείσει η «καριέρα» του. Η μοναδική καλλιτεχνική του κατάθεση είναι το… λαχανί jacket που φορά ο Πέδρο Πασκάλ, στοιχείο το οποίο μονάχα το γέλιο μπορεί να προκαλέσει σ’ ένα περιβάλλον «Άγριας Δύσης», με τον ήρωα να θέλει να «φωνάξει» το outing του, προφανώς. Θα λειτουργούσε, αν ο Αλμοδόβαρ είχε στο μυαλό του το… «Μπότες, Σπιρούνια και Καυτές Σέλλες» (1974) του Μελ Μπρουκς, όμως, ο Ισπανός δημιουργός έχει πάρει διαζύγιο από το χιούμορ εδώ και κάμποσα χρόνια.

Η μηδενική χημεία των δύο πρωταγωνιστών είναι το λιγότερο. Και ο Ίθαν Χοκ και ο Πασκάλ ξεστομίζουν αμήχανα τις ατάκες τους, ουχί διότι προσπαθούν να κρύψουν τις «ενοχές» του ερωτικού τους παρελθόντος, αλλά επειδή το άβολο του στησίματός τους μπροστά στις κάμερες δεν δύναται να κρυφτεί με καμία καλή θέληση (προς τον σκηνοθέτη). Η δε σκηνή του… μεθυσμένου χαμουρέματος των δύο ηρώων στο αποκαλυπτικό τους flashback το οποίο εξηγεί πως έγιναν εραστές, είμαι βέβαιος πως θα συγκίνησε τον Τζον Γουότερς (ή δεν θα το βρήκε camp enough, άραγε;) και… κανέναν άλλο άνθρωπο με σώας τας φρένας σε τούτο τον πλανήτη (και το σύμπαν ολόκληρο).

Και πολλά έγραψα για κάτι τόσο μικρό (από όλες τις απόψεις) και τόσο ανεκδοτολογικό. Χωρίς καν punchline.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι για γέλια (αντικειμενικά). Ή για κλάματα (αν πληρώσετε εισιτήριο για να το δείτε).


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.