FreeCinema

Follow us

ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ (2013)

(SOLE A CATINELLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζενάρο Νουντσιάντε
  • ΚΑΣΤ: Κέκο Τζαλόνε, Αουρόρε Εργκούι, Μίριαμ Νταλμάτζιο, Ρόμπερτ Ντανκς, Ρούμπεν Απρέα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Πλασιέ που θησαύρισε από τις πωλήσεις ηλεκτρικής σκούπας δέχεται το χτύπημα της οικονομικής κρίσης σε μορφή επερχόμενης απόλυσης, ταυτόχρονα με ένα δύσκολο στοίχημα που, ανέλπιστα, χάνει και τώρα πρέπει να πάει τον αριστεύσαντα υιό του για διακοπές, αν και άφραγκος.

«Χρυσή αγελάδα» του περσινού καλοκαιριού με το «Πού Πάω, Θεέ μου;», ο Ιταλός (και παντελώς άγνωστος στη χώρα μας μέχρι πρότινος) κωμικός Κέκο Τζαλόνε επέστρεψε σε τούτο το μαρτυρικό (για τους θεατές) θέρος με δύο προγενέστερες επιτυχίες του στη γείτονα (και μόνο…), το «Τι Όμορφη Μέρα, Θεέ μου!» (παραγωγή του 2011…) και τούτο εδώ που μας έρχεται από το 2013 για να αναφωνήσουμε όλοι μαζί εν χορώ: «Γιατί, Θεέ μου;»!

Προφανέστατα, οι θεατές δεν «τσίμπησαν» κι εφέτος στα ταμεία, αλλά αυτό δεν μας έσωσε από τη διανομή του «εύλογα» (#sarcasm) τιτλοφορούμενου στα ελληνικά… «Και ο Θεός να Βάλει το Χέρι του», το οποίο έρχεται να ενισχύσει τις πεποιθήσεις μου περί αγνωστικισμού. Αυτή τη φορά, ο (πραγματικά ατάλαντος, όμως!) Τζαλόνε υποδύεται έναν οικογενειάρχη που τα βρίσκει σκούρα όταν ένα ανταγωνιστικό προϊόν αφανίζει τις θριαμβευτικές πωλήσεις του ιδίου ως καλύτερου πλασιέ συγκεκριμένου τύπου… ηλεκτρικής σκούπας στην Ιταλία. Καθώς το σπιτικό του αδειάζει από το πλήθος καταναλωτικών αγαθών στα οποία σκόρπιζε τα λεφτά του ο Κέκο (έτσι αποκαλείται και ο ήρωας, φυσικά) και η σύζυγός του απολύεται από το εργοστάσιο στο οποίο δούλευε, η μεγαλύτερη πρόκληση για τούτη την οικογένεια προστίθεται όταν ο υιός τους αριστεύει με κύριο σκοπό να κερδίσει το στοίχημα που του έβαλε ο πατέρας του, με έπαθλο την πραγματοποίηση των πιο ονειρεμένων διακοπών της ζωής του.

Το παιδάκι θα απαιτήσει το «δώρο» του και ο απένταρος αλλά αγαπησιάρης πατέρας θα προσπαθήσει να εκπληρώσει… μερικώς την επιθυμία του ανήλικου, πηγαίνοντάς το στο σπίτι μιας τσιγκούνας θείας του στην επαρχία, ευελπιστώντας ο ίδιος να πετύχει και καμία επιπλέον πώληση σκούπας εντός του σογιού του! Αφού βρίσκεται και σε διάσταση με τη σύζυγό του, θα προκύψει κι ένα νέο ρομάντζο με όμορφη και… παμπλούτου νεαρά που έχει παιδί με ψυχολογικά προβλήματα, τα οποία ξεπερνά η παρέα του με τον γιόκα του Κέκο.

Η εξέλιξη της πλοκής πατάει πάνω σε κάθε στερεότυπο που μπορεί να φανταστεί ένας κοινός νους, σε μια λαϊκή κωμωδία κοινωνικού χαρακτήρα που μιλά περισσότερο σε γονείς και κουβαλάει τα αναμενόμενα μηνύματα καλοσύνης και θετικότητας στη ζωή. Λιγότερο μπαλαφαροειδές το χιούμορ, λοιπόν, άρα ακόμη πιο… εκνευριστικό το αποτέλεσμα, καθώς στα προηγούμενα έργα του Τζαλόνε, έστω, μπορούσες να γελάσεις (ή να μειδιάσεις, μάλλον) για τους… εντελώς λάθος λόγους. Εδώ, όμως, σου κόβεται ακόμη κι αυτό! Για όνομα του Θεού, φτάνει!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο ηθοποιός που θα έκανε ακόμη και τον δικό μας Σεφερλή να αισθάνεται υπερήφανος για το υποκριτικό του ταλέντο επιστρέφει… ξανά από το παρελθόν, σε μια απόπειρα για μια κάπως πιο οικογενειακή κωμωδία που συναντά μέρος της φιλμογραφίας του Άνταμ Σάντλερ. Αντικειμενικά, πρόκειται περί δοκιμασίας νεύρων για οποιονδήποτε νορμάλ θνητό. Ας ελπίσουμε να αργήσει να γυρίσει το επόμενο φιλμ του ο Τζαλόνε, διότι τρίτο καλοκαίρι με δαύτον θα είναι η δική μας Πομπηία!


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.