FreeCinema

Follow us

RESIDENT EVIL: DEATH ISLAND (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εϊκίρο Χασούμι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Οι πρωταγωνιστές των πρώτων έξι παιχνιδιών της σειράς «Resident Evil» οδηγούνται στο Αλκατράζ, ερευνώντας μια νέα μετάλλαξη του ιού Τ που μετατρέπει τους ανθρώπους σε ζόμπι. Εκεί θα συγκρουστούν με τα απέθαντα πλάσματα, αλλά και με τον αυτουργό της νέας απειλής που κρέμεται πάνω από ολόκληρο τον πλανήτη.

Γνωρίζω αρκετά για το franchise του «Resident Evil», αλλά ομολογώ πως δεν θυμάμαι καλά τις live-action ταινίες που είχα δει μικρός κι ούτε έχω τερματίσει κανένα παιχνίδι. Ξέρω, βέβαια, τι κάνει (πάνω κάτω) ξεχωριστό το κάθε παιχνίδι, ποια είναι η ουσία της σειράς σε κάθε έκδοσή της. Από εκείνη των ταινιών animation, όπου το «Death Island» αποτελεί το τρίτο μέρος, ομολογώ πως δηλώνω πρωτάρης. Συνεπώς, η ερώτηση ήταν απλή για μένα: μπορεί τούτο το φιλμ να το παρακολουθήσει ένας fan της δράσης και του τρόμου αυτόνομα; Μπορεί να σταθεί σαν μια ταινία είδους, με την οποία θα νιώσει ότι δεν πέταξε τα λεφτά του; Οφείλω να πω… μάλλον όχι.

Το φιλμ ξεκινά μ’ ένα flashback, όταν ο αρχικός ιός έχει αρχίσει να εξαπλώνεται από την Raccoon City (η βασική πόλη των παιχνιδιών), όπου βλέπουμε μια ομάδα στρατιωτών της Umbrella Co. (που δημιούργησε τον ιό) να προσπαθεί να εκκενώσει επιστήμονες της εταιρείας και κυβερνητικά στελέχη. Αυτό δεν πάει πολύ καλά και καταλήγουμε με τους δύο βασικούς μας στρατιώτες, αφού έχει εξερευνηθεί το τυπικό κλισέ των ταινιών με ζόμπι «πως να σκοτώσεις κάποιον που πριν λίγο ήταν φίλος σου;», να πρέπει να αλληλοσκοτωθούν επειδή ο ένας δαγκώθηκε. Στη συνέχεια, συστήνονται οι βασικοί πρωταγωνιστές μας, πράκτορες που μάχονται κατά των ζόμπι, μέσω κάποιων ομολογουμένως καλών σεκάνς δράσης και αγωνίας.

Υπάρχει μία σκηνή αγωνίας που δείχνει τις survival horror καταβολές του παιχνιδιού. Η Τζιλ Βάλενταϊν εξερευνά μόνη της ένα σπίτι που μπορεί να έχει επιζώντες κι εδώ έχουμε έχουμε το πρώτο και μοναδικό jump scare του έργου. Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε τον συμπολεμιστή της Κρις Ρέντφιλντ και λαμβάνουμε τις απαραίτητες πληροφορίες για το σύνολο των χαρακτήρων και τα γεγονότα από τις δύο προηγούμενες ταινίες. Σε χαρακτηριστική σκηνή δράσης, έχουμε την εισαγωγή σ’ ένα άλλο κομμάτι της πλοκής, με τον ανεξάρτητο πράκτορα Λίον Κένεντι, το οποίου ο στόχος του είναι να καταδιώξει ένα van, αλλά καταλήγει σε μάχη μοτοσυκλετών με μια μυστηριώδη γυναίκα. Η κατάρριψη των νόμων της βαρύτητας σ’ αυτή τη μάχη, καθώς και κάποια ευφάνταστα σημεία της που σκηνοθετούνται δυναμικά και με κάλυψη που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του animation, μου θύμισαν «The Matrix Reloaded» (2003) και αυτή ήταν μια ελπιδοφόρα στιγμή για ότι επρόκειτο ν’ ακολουθήσει.

Πολύ σύντομα, όλα αυτά τελειώνουν και η ταινία (τρόπον τινά) μπαίνει σε… ράγες. Τα πάντα είναι άκρως προβλέψιμα. Από τα κίνητρα και την ελάχιστη ανάπτυξη χαρακτήρων ώς τα κομμάτια της δράσης και της αγωνίας στο κυρίως μέρος της πλοκής, στο Αλκατράζ. Ο βασικός κακός είναι μια έκπληξη που… δεν είναι και τόσο, ενώ τα κίνητρά του (τα οποία δίνονται σ’ ένα exposition dump που κράτησε κάτι σαν είκοσι από τα ογδόντα επτά λεπτά της συνολικής διάρκειας του φιλμ!) μπορούν να συνοψιστούν στο στερεότυπο «η έννομη δικαιοσύνη είναι αδικία, δεν υπάρχει καλό και κακό, οπότε ο κόσμος πρέπει να καεί». Προσπαθούν ν’ αναπτυχθούν ακόμη και οι μικρότεροι χαρακτήρες, αλλά με τρόπο που έχουμε δει χίλιες φορές σε ταινίες δράσης και, κυρίως, έχουν να κάνουν με κάτι που συνέβη σε προηγούμενο έργο ή στα πιο συνηθισμένα αρχέτυπα.

Αντίστοιχα, και το animation είναι μεν ποιοτικό, όμως, αυτό το φωτορεαλιστικό στυλ το είδαμε (καλύτερα) και στο «Love, Death & Robots», ενώ το λες και κατώτερο από εκείνο των τελευταίων παιχνιδιών της σειράς. Τρόμος δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου, πέραν από το σχεδιασμό των πιο εξελιγμένων ζόμπι / τεράτων, ο οποίος όμως δε συστήνει και κάτι το καινούργιο για οποιονδήποτε έχει παίξει πέντε-δέκα παιχνίδια τρόμου ή φαντασίας. Οι σκηνές δράσης λύνονται σαν νομοτέλεια και δεν υπάρχει πραγματικός κίνδυνος (εκτός από μια πιθανότητα μόλυνσης των πρωταγωνιστών, αλλά έχουμε ήδη ενημερωθεί πως φτιάχνεται εμβόλιο, άρα ξέρουμε ήδη τι θα γίνει). Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αμάρτημα για ταινία δράσης και τρόμου από το να μη σε κάνει να αγωνιάς. Αν σε αυτό προσθέσουμε το ότι οι ήρως του φιλμ δεν έχουν κάποιον ηθικό διχασμό ή εσωτερική διαμάχη πέραν από τη δύναμη της φιλίας και την προστασία της ζωής, το «Death Island» ενδείκνυται κυρίως για να κοιμηθείτε στην αίθουσα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αυστηρά και μόνο αν έχεις δει τις δύο προηγούμενες ταινίες της σειράς και θες να δεις τι θα γίνει. Για τους υπόλοιπους, θεωρώ πως αν θέλουν να παρακολουθήσουν δράση μαζί με τρόμο, αυτή την εβδομάδα καλύτερα να… ξεθάψουν κάτι παλιό κι αγαπημένο στο home entertainment. Κλισέ στο κλισέ στο κλισέ στο κλισέ. Γιατί να πληρώσει κανείς για μια ταινία χωρίς καμία έκπληξη;


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.