FreeCinema

Follow us

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ (2014)

(QUI VIVE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαριάν Ταρντιέ
  • ΚΑΣΤ: Ρεντά Κατέμπ, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Ρασίντ Ντεμπούζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Σεκιουριτάς σε κατάστημα ηλεκτρονικών παρενοχλείται διαρκώς από παρέα νεαρών, μέσα του καταπιέζεται, το φλερτάκι του με όμορφη δασκάλα δεν φουντώνει και, για πολλοστή φορά, προσπαθεί να περάσει από εξετάσεις για να γίνει νοσηλευτής.

Πάνω-κάτω αυτά συμβαίνουν, μαζί με μια εγκληματική ανατροπή «της κακιάς της ώρας», στο multiethnic vérité ντεμπούτο της Γαλλίδας οπερατρίς Μαριάν Ταρντιέ που ατυχεί όχι στις προθέσεις αλλά στις σεναριακές του επιλογές, τη διόλου ώριμη σκιαγράφηση του κεντρικού χαρακτήρα και τη σχηματική απόπειρά του να μεταδώσει ένα κάποιο μήνυμα.

Ο Ρεντά Κατέμπ υποστηρίζει όσο μπορεί τον ρόλο του, ενός τριανταφεύγα προλετάριου που μένει στο σπίτι των γονιών εξαιτίας της γνωστής υφεσικής κατάστασης στην Ευρώπη, όμως η εξέλιξη της ιστορίας τον μετατρέπει σταδιακά στα μάτια τού θεατή σε έναν παθητικό ήρωα ο οποίος και καταπιέζεται σε κάθε κομμάτι της καθημερινότητάς του και δεν ξέρει τι ακριβώς ζητά από τη ζωή του. Στην τελική, ένας χαρακτήρας που δεν «τραβάει» για να δικαιολογήσει την ύπαρξη αυτού του φιλμ ή να προκαλέσει την ταύτιση και το ενδιαφέρον. Η ένθεση του μικροκόσμου παρανομίας μέσω κάποιων παλιών κολλητών του αποτελεί μια δικαιολογία για να φτάσουμε στη δραματική κορύφωση, σεκάνς που μαρτυρά και τη σκηνοθετική αδυναμία της Ταρντιέ να στήσει ατμόσφαιρες πέραν της απλής καταγραφής.

Ακριβώς όπως και το «Σε Επιφυλακή» δεν δίνει το έναυσμα να ειπωθούν πολλά, καταλήγουμε σε ένα σύντομο και αμήχανο συμπέρασμα. Όχι, δεν είναι κακό ή ακριβώς αδιάφορο τούτο το έργο. Απλά, στέκει ως ένας παρατηρητής των καταστάσεων, ένας αυτόπτης μάρτυρας μιας διόλου συναρπαστικής και αβέβαιου μέλλοντος ζωής. Σε μια εποχή στην οποία ο θεατής αναζητά προτάσεις ή πιθανές απαντήσεις, γιατί ν’ απευθυνθεί σε ένα κοινωνικό φιλμ που δεν έχει να του δώσει κάτι από αυτά;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι ακόμη μια γαλλική… φλυαρία, αλλά ούτε και κάτι πραγματικά ξεχωριστό ή ανανεωτικό για το εκεί σινεμά. Πολύ μικρό για να εκτιμηθεί ως κάτι για το οποίο αξίζει τον κόπο να χάσεις χρόνο ή χρήμα. Οι fans της Αντέλ Εξαρχόπουλος ας γνωρίζουν ότι η εμφάνισή της είναι περιορισμένη χρονικά και δίχως μεγάλη σημασία για την εξέλιξη της ιστορίας.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας σεκιουριτάς σε πόρτα μαγαζιού, αλλά δεν του αρέσει η δουλειά και θέλει να γίνει νοσοκόμος. Στο καλό.