FreeCinema

Follow us

Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ (2015)

(MIA MADRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νάνι Μορέτι
  • ΚΑΣΤ: Μαργκερίτα Μπούι, Τζον Τουρτούρο, Νάνι Μορέτι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η Μαργκερίτα προσπαθεί με διάφορες δυσκολίες να γυρίσει την τελευταία της ταινία, ενώ παράλληλα η μητέρα της, βαριά άρρωστη, πλησιάζει προς το τέλος της ζωής της.

Πολλές φορές οι σκηνοθέτες εμπνέονται ή επηρεάζονται από γεγονότα της προσωπικής τους ζωής. Σε μερικές περιπτώσεις, η ταινία που γυρίζουν έχει θετικό αποτέλεσμα. Σε άλλες, όπως στο «Η Μητέρα Μου», μένεις σε απόσταση και αδιάφορος. Κι αυτό, γιατί ο Μορέτι γύρισε μια ταινία χωρίς να σκεφτεί ποιον άλλον (εκτός από τον ίδιο) αφορά. Με «Το Δωμάτιο του Γιου» είχε κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, αφηγούμενος τις συνέπειες του θανάτου ενός παιδιού. Εδώ «σκοτώνει» ένα άλλο μέλος της οικογένειας, τη μητέρα, αλλά αυτή τη φορά με μικρότερη επιτυχία.

Βάζοντας τον εαυτό του δύο φορές, με διαφορετικούς τρόπους, μέσα στην ταινία, ο Μορέτι κάνει τη «Μητέρα Μου» μια ιδιαίτερα προσωπική ταινία. Παίζει τον β’ ρόλο του γιου και αδελφού της πρωταγωνίστριας, όμως και μέσω αυτού του χαρακτήρα μπορεί να τον «βρει» κάποιος, αφού η Μαργκερίτα είναι σκηνοθέτρια. Ο Μορέτι έχασε τη μητέρα του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της προηγούμενης ταινίας του (του αφόρητου «Έχουμε Πάπα!») και η επιρροή στην ιστορία είναι προφανής. Δυστυχώς, μένει μόνο στην επιφάνεια, αφού όλες οι ανασφάλειες της ηρωίδας φαίνονται ανεπαρκείς και επιπλέον είναι μάλλον… ανεπαρκώς ερμηνευμένες από τη Μαργκερίτα Μπούι, ενώ το συναίσθημα, που θα περίμενε κανείς ότι θα έρρεε αβίαστα με μια μητέρα στα τελευταία της, είναι προβλέψιμο, επίπεδο και ρηχό.

Ο Μορέτι δείχνει σαν να μην ξέρει ποια βασική κατεύθυνση να δώσει στην ταινία. Είναι ψυχολογικό προφίλ επαγγελματικής ανασφάλειας ή οικογενειακό δράμα; Τελικά δεν γίνεται τίποτα από τα δύο, αφού τα δύο θέματα δεν συνδέονται. Η Μαργκερίτα γυρίζει ένα τετριμμένο εργατικό δράμα (εργάτες αντιδρούν στις απολύσεις που θέλει το κακό αφεντικό, το έχουμε δει και στο… «Η Κόρη μου η Σοσιαλίστρια»!) και μπλοκάρει διαρκώς, επειδή σκέφτεται τη μητέρα της που είναι στο νοσοκομείο, τις αναποδιές που τυχαίνουν, τον προβληματικό της πρωταγωνιστή, έναν γκόμενο. Αν ήταν ένας πιο συμπαθής χαρακτήρας, ίσως και να μας ένοιαζε περισσότερο. Αλλά η Μαργκερίτα είναι μονίμως απόμακρη, αδιάφορη ή υστερική. Ευτυχώς που στην ταινία υπάρχει και ο Τζον Τουρτούρο που, αν και με λίγο overacting, κάνει τουλάχιστον περισσότερο ενδιαφέρουσες (χιουμοριστικά) τις σκηνές του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ξανασκέψου το… χριστουγεννιάτικα. Θέλεις να δεις ένα δράμα απώλειας που δε σε κάνει να κλάψεις ή ένα ψυχόδραμα που δε σε αφορά; Αν είσαι φανατικός του Μορέτι, ωστόσο, οι αίθουσες σε περιμένουν – και καλά Χριστούγεννα!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.