FreeCinema

Follow us

Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ (2015)

(MIA MADRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νάνι Μορέτι
  • ΚΑΣΤ: Μαργκερίτα Μπούι, Τζον Τουρτούρο, Νάνι Μορέτι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η Μαργκερίτα προσπαθεί με διάφορες δυσκολίες να γυρίσει την τελευταία της ταινία, ενώ παράλληλα η μητέρα της, βαριά άρρωστη, πλησιάζει προς το τέλος της ζωής της.

Πολλές φορές οι σκηνοθέτες εμπνέονται ή επηρεάζονται από γεγονότα της προσωπικής τους ζωής. Σε μερικές περιπτώσεις, η ταινία που γυρίζουν έχει θετικό αποτέλεσμα. Σε άλλες, όπως στο «Η Μητέρα Μου», μένεις σε απόσταση και αδιάφορος. Κι αυτό, γιατί ο Μορέτι γύρισε μια ταινία χωρίς να σκεφτεί ποιον άλλον (εκτός από τον ίδιο) αφορά. Με «Το Δωμάτιο του Γιου» είχε κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, αφηγούμενος τις συνέπειες του θανάτου ενός παιδιού. Εδώ «σκοτώνει» ένα άλλο μέλος της οικογένειας, τη μητέρα, αλλά αυτή τη φορά με μικρότερη επιτυχία.

Βάζοντας τον εαυτό του δύο φορές, με διαφορετικούς τρόπους, μέσα στην ταινία, ο Μορέτι κάνει τη «Μητέρα Μου» μια ιδιαίτερα προσωπική ταινία. Παίζει τον β’ ρόλο του γιου και αδελφού της πρωταγωνίστριας, όμως και μέσω αυτού του χαρακτήρα μπορεί να τον «βρει» κάποιος, αφού η Μαργκερίτα είναι σκηνοθέτρια. Ο Μορέτι έχασε τη μητέρα του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της προηγούμενης ταινίας του (του αφόρητου «Έχουμε Πάπα!») και η επιρροή στην ιστορία είναι προφανής. Δυστυχώς, μένει μόνο στην επιφάνεια, αφού όλες οι ανασφάλειες της ηρωίδας φαίνονται ανεπαρκείς και επιπλέον είναι μάλλον… ανεπαρκώς ερμηνευμένες από τη Μαργκερίτα Μπούι, ενώ το συναίσθημα, που θα περίμενε κανείς ότι θα έρρεε αβίαστα με μια μητέρα στα τελευταία της, είναι προβλέψιμο, επίπεδο και ρηχό.

Ο Μορέτι δείχνει σαν να μην ξέρει ποια βασική κατεύθυνση να δώσει στην ταινία. Είναι ψυχολογικό προφίλ επαγγελματικής ανασφάλειας ή οικογενειακό δράμα; Τελικά δεν γίνεται τίποτα από τα δύο, αφού τα δύο θέματα δεν συνδέονται. Η Μαργκερίτα γυρίζει ένα τετριμμένο εργατικό δράμα (εργάτες αντιδρούν στις απολύσεις που θέλει το κακό αφεντικό, το έχουμε δει και στο… «Η Κόρη μου η Σοσιαλίστρια»!) και μπλοκάρει διαρκώς, επειδή σκέφτεται τη μητέρα της που είναι στο νοσοκομείο, τις αναποδιές που τυχαίνουν, τον προβληματικό της πρωταγωνιστή, έναν γκόμενο. Αν ήταν ένας πιο συμπαθής χαρακτήρας, ίσως και να μας ένοιαζε περισσότερο. Αλλά η Μαργκερίτα είναι μονίμως απόμακρη, αδιάφορη ή υστερική. Ευτυχώς που στην ταινία υπάρχει και ο Τζον Τουρτούρο που, αν και με λίγο overacting, κάνει τουλάχιστον περισσότερο ενδιαφέρουσες (χιουμοριστικά) τις σκηνές του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ξανασκέψου το… χριστουγεννιάτικα. Θέλεις να δεις ένα δράμα απώλειας που δε σε κάνει να κλάψεις ή ένα ψυχόδραμα που δε σε αφορά; Αν είσαι φανατικός του Μορέτι, ωστόσο, οι αίθουσες σε περιμένουν – και καλά Χριστούγεννα!


MORE REVIEWS

ΛΙΛΟ & ΣΤΙΤΣ

Εξωγήινο τερατάκι φυγαδεύεται στη Γη και μια ανήλικη Χαβανέζα το μετατρέπει σε… pet και μοναδικό φίλο της, ενώ παράλληλα η Πρόνοια απειλεί να τη χωρίσει από την απερίσκεπτη αδελφή της.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

Η «Οντότητα», μια απίστευτα εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη με αυτονομία σκέψης, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αμυντικά συστήματα, όσο και δίκτυα πληροφοριών ολόκληρου του πλανήτη, φέρνοντάς τον στα όρια ενός απόλυτου πυρηνικού ολέθρου, από τον οποίο ελάχιστοι άνθρωποι θα επιζήσουν. Ο Ίθαν Χαντ πρέπει να επιλέξει «στρατόπεδο». Για τελευταία φορά (;).

OH, CANADA

Βετεράνος σκηνοθέτης, ο οποίος βρίσκεται στα τελευταία του εξαιτίας ανίατης ασθένειας, καλείται να δώσει μία ύστατη, εξομολογητικού τύπου συνέντευξη για την καριέρα του, μα κυρίως για τη ζωή του.

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.