FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ (2018)

(MIA ET LE LION BLANC)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζιλ ντε Μεστρ
  • ΚΑΣΤ: Ντάνια Ντε Βίλιερς, Μελανί Λοράν, Λάνγκλεϊ Κέρκγουντ, Ράιαν Μακ Λέναν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Τα πάντα αλλάζουν στη ζωή της δεκάχρονης Μία, όταν η οικογένειά της αφήνει το Λονδίνο για να αναλάβει μία φάρμα εκτροφής λιονταριών στη Νότια Αφρική. Η γέννηση ενός λευκού λιονταριού, που θα μεγαλώσει σχεδόν μέσα στο σπιτικό τους, θα ανατρέψει τις σχέσεις όλων τους.

Τα πρώτα πράγματα που θα διαβάσει κανείς στα opening credits αυτής της ταινίας είναι οι… ευχαριστίες προς τις φίρμες Rolex, Moët, Hennessy, Louis Vuitton και το πριγκιπάτο του Μονακό! Θα περίμενε κανείς να ακολουθήσει κάποιο ντοκιμαντέρ ή ένα έργο μυθοπλασίας με θέμα το Grand Prix του Μονακό, όμως εδώ πρόκειται να παρακολουθήσουμε ένα οικογενειακό φιλοζωικό δράμα με τίτλο «Το Κορίτσι και το Λιοντάρι»! Σαστίζεις λίγο. Πριν αρχίσεις να υποφέρεις…

Αν και τίμιο σε σχέση με συνεργάτες (ο γνωστός και ως «γητευτής των λιονταριών» Κέβιν Ρίτσαρντσον είχε την επίβλεψη των τετράποδων πρωταγωνιστών του φιλμ) και πλαίσιο γυρισμάτων (περί τα τρία χρόνια, ώστε να μεγαλώσουν εξίσου η μικρή πρωταγωνίστρια και ο λευκός και σπάνιος star της ιστορίας), τούτο εδώ το με-το-ζόρι-ντοκιμαντερίστικης-δομής έργο μαστίζεται από στερεότυπα «πολιτικής ορθότητας» γύρω από τη μοίρα των άγριων ζώων στις σαβάνες της Νοτίου Αφρικής, με την πλοκή να ουρλιάζει από προβλεψιμότητα, το καστ να έχει μάλλον ξεχάσει τι εστί υποκριτική μπροστά από φακό κάμερας και τη σκηνοθεσία να δίνει νέο νόημα στον όρο «αυτόματος πιλότος». Μέσα σε όλα αυτά, ακόμη και το πανέμορφο λευκό λιοντάρι δείχνει να είναι έτοιμο να πεθάνει από πλήξη (μαζί σου).

Με λίγα λόγια, η Μία έχει ζοχάδες που την πήρανε από το πολιτισμένο Λονδίνο και τους φίλους της για να βρεθεί στη μέση του πουθενά με κάτι λιοντάρια. Ο πατέρας της τα εκτρέφει με το παραμύθι της προστασίας των άγριων ζώων, όμως στην πραγματικότητα πουλάει τα περισσότερα από αυτά σε ντόπιο που δουλεύει με πλούσιους τουρίστες – κυνηγούς, οι οποίοι τα σκοτώνουν στην ψύχρα για να βγάλουν την καλή την αναμνηστική τη selfie. Η Μία θα αρχίσει να συμπαθεί το λευκό λιονταράκι που μπαίνει δειλά-δειλά στο σπιτικό τους, θα το «υιοθετήσει» και η στοργή της προς αυτό θα αλλάξει προς το καλύτερο τον χαρακτήρα της, όμως ο «Τσάρλι» (το τετράποδο) δεν είναι κατοικίδιο και κάποια στιγμή θα αρχίσει να συμπεριφέρεται απειλητικά προς τους ανθρώπους. Η σπανιότητα του ζώου ανεβάζει κατά πολύ την αξία του… σε χρήματα και όταν η Μία γίνεται μάρτυρας δοσοληψίας (του πατέρα της) μετά εκτέλεσης λιονταριού (από λεφτάδες χαζοτουρίστες), θα επαναστατήσει.

Περιέργως, «Το Κορίτσι και το Λιοντάρι» δεν είναι καν όμορφο στο βλέμμα, εικόνες και χρώματα παίζουν διαρκώς στην ίδια βαρετή παλέτα και το μόνο «συναρπαστικό» πράγμα εδώ είναι το να βλέπεις το λιονταράκι να μεγαλώνει σταδιακά, γρυλίζοντας και κάνοντας τούμπες. Τα μηνύματα είναι αστεία, ο παιδαγωγικός ρόλος του έργου δεν υφίσταται καν και τουλάχιστον όσοι γνωρίζουν, θυμούνται ή έχουν δει και ξαναδεί άπειρες φορές το υπέροχο «Born Free» (1966), μπορούν να νιώσουν την πρέπουσα θλίψη, καθώς αυτό εδώ το άτυχο «Λιοντάρι» μόνο συγκινήσεις δεν προσφέρει στους θεατές του σήμερα. Αν έχετε παιδιά, να τους προσφέρετε αυτό το δώρο και να τα βάλετε να παρακολουθήσουν… την ταινία του ’60.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εφηβική γαλλικουργιά «καλών προθέσεων» για safe κατανάλωση από όλη την οικογένεια, «Το Κορίτσι και το Λιοντάρι» ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των ταινιών που δεν έχουν ηλικιακό κοινό στην Ελλάδα. Πόσο επαναστατική μπορεί να φανεί η ηρωίδα στα συνομήλικα παιδιά που σήμερα ονειρεύονται να δουν… το «Joker»; Όχι μόνο απορεί κανείς με την απόφαση να διανεμηθεί στη χώρα μας (πρόκειται και περί «φρεσκαδούρας», ξεκίνησε να παίζει σε γαλλόφωνες χώρες από τον περσινό Δεκέμβρη!), αλλά εκπλήσσει και ο «κόπος» να μεταγλωττιστεί και στα ελληνικά. Αλλά έτσι θα μπορεί να πουλιέται καλύτερα και στα κανάλια…


MORE REVIEWS

DIGGER

Ο Νικήτας έχει βγάλει διαζύγιο με την υπόλοιπη κοινωνία και ζει σαν ερημίτης σ’ ένα χαμόσπιτο, στη καρδιά ενός δάσους στη Βόρεια Ελλάδα. Ο ερχομός της «ανάπτυξης» απειλεί τη γη του, μα περισσότερο δύσκολη θα είναι η διαχείριση του ενήλικα (πλέον) γιου του, ο οποίος επιστρέφει μετά από απουσία είκοσι ετών για να ζητήσει το μερίδιό του με δικαιώματα κληρονόμου.

ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

Ο Στίβεν είναι καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ζει ευτυχισμένος με τη γυναίκα του και τα παιδιά τους, μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει την Άννα, μία μαθήτριά του από την Αυστρία, φίλη ενός αριστοκρατικής καταγωγής σπουδαστή. Ο ευκατάστατος οικονομικά, ευυπόληπτος κοινωνικά και τακτοποιημένος οικογενειακά Στίβεν, αισθάνεται έλξη για τη νεαρή κοπέλα, αλλά δεν έχει ούτε τη φυσική ούτε την ηθική δύναμη ν’ αντιμετωπίσει τις συνέπειες μιας σχέσης μαζί της.

ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕ!

Δήμαρχος άσσος της ρεμούλας τοποθετεί στη θέση του τη σύζυγό του, μέχρι τουλάχιστον να περάσει η μπόρα των αποκαλύψεων που μετά βεβαιότητος θα τον φέρουν σε δύσκολη θέση έναντι του Νόμου. Μήπως, όμως, ισχύει και για τους Δημάρχους το ουδέν μονιμότερον του προσωρινού;

ΓΙΑΛΝΤΑ: Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ

Νεαρή γυναίκα, καταδικασμένη σε θάνατο για τη δολοφονία του συζύγου της, έχει μια τελευταία ευκαιρία να σώσει το κεφάλι της. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να πείσει πως αξίζει τη συγχώρεση… των τηλεθεατών και της κόρης του θύματος σε «δικαστήριο» δημοφιλούς reality show!

ΣΤΗ ΖΑΛΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

O σαιξπηρικός μύθος του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας επιβιβάζεται σε πολύχρωμο roller coaster της Στοκχόλμης, μετατρέποντάς τον σε pop παραμύθι απαγορευμένου έρωτα. Η σκανδιναβική «απάντηση» στον… Μπαζ Λούρμαν;