FreeCinema

Follow us

Ο ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΡΙΑΣ (1990)

(LE MARI DE LA COIFFEUSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πατρίς Λεκόντ
  • ΚΑΣΤ: Ζαν Ροσφόρ, Άννα Γκαλιένα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 82'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στα 12 του ο Αντουάν ερωτεύεται παράφορα μια χυμώδη, κι όμως αιθέρια, αλλά και αυτοκαταστροφική κομμώτρια. Χρόνια μετά, αντιμέτωπος με τη δύση της ζωής του, παντρεύεται μια επίσης χυμώδη, κι όμως αιθέρια κομμώτρια. Και μαζί, παράλογα ερωτευμένοι, δοκιμάζουν να κλείσουν την πόρτα στην ασχήμια και στη δυστυχία του κόσμου τούτου.

Το σινεμά είναι η Τέχνη των εικόνων, συνηθίζουν να λένε οι περισσότεροι. «Το σινεμά είναι η Τέχνη του μοντάζ», επέμενε ο Άλφρεντ Χίτσκοκ. Του συνδυασμού των εικόνων, δηλαδή, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τους ήχους που – κατ’ επιλογή – τις συνοδεύουν (διαλόγους, θορύβους, μουσική…). Εναλλακτικά, φαντάσου κάθε διαφορετική εικόνα / κάδρο / πλάνο και κάθε ήχο / λέξη / χτύπο σαν το διαφορετικό όργανο μιας ορχήστρας από την οποία ο σκηνοθέτης / μαέστρος καλείται να εκμαιεύσει μια όσο το δυνατόν πιο τέλεια μελωδία – γητευτή των αισθήσεων.

Ε, αυτό ακριβώς είναι τούτο, το αναπάντεχο σαν τον κεραυνοβόλο έρωτα, φιλμ από τη Γαλλία, που προβάλλεται σε (απρόσμενα επίκαιρη) επανέκδοση: μια υποβλητική, ακαταμάχητη συμφωνία εικόνων και ήχων. Που προσπερνά τα λόγια, απλώνεται ηλεκτροφόρα στις αισθήσεις, διαπερνά βλέμμα και δέρμα και φωλιάζει για πάντα στο θυμικό – ως συλλογή αναμνήσεων κι εμπειριών που θα μπορούσαν να είναι και δικές σου. Ο Λεκόντ φέρνει κάμερα και μικρόφωνο σε απόσταση αναπνοής από την πραγματικότητα του έρωτα των ηρώων του, και το κινηματογραφικό πανί γεμίζει με μια στάλα ιδρώτα, ένα δάκρυ, την υγρασία στα χείλη, μια αδάμαστη τούφα μαλλιών ή τον κόκκο σκόνης που χορεύει αλήτικα σε μια ηλιαχτίδα.

Ο έξω, δύσκολος κόσμος υποχωρεί. Ο κυνισμός αφοπλίζεται. Και για μερικές, οργασμικές στιγμές, ο χρόνος και ο (όποιος) πόνος σταματά, για να δεις με καλύτερα, καθαρά μάτια πως, ναι, αυτή η ζωή, ανεκτίμητη, αφτιασίδωτη και δωρεάν, είναι ωραία. Και αξίζει να τη ρουφήξεις μέχρι το μεδούλι. Όσο κι αν διαρκεί. Φευγαλέα συγκινημένος, αλλά εκπληρωμένος εραστής, και όχι απλά επίμονος, αλλά ανεκπλήρωτος επιζήσας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στις κινηματογραφικά φτωχές εβδομάδες του καλοκαιριού της κρίσης που διανύουμε, ένας μεγάλος, πέρα για πέρα γήινος έρωτας ζωής είναι ότι πρέπει για να ξυπνήσουν οι αισθήσεις και να αναπνεύσει η ελπίδα.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας (Γάλλος, γκούχου γκούχου…) που χορεύει με κάτι κουλά αραβικά και του τη βαράνε οι κομμώτριες και παντρεύεται μια από δαύτες και… ο Θεός είναι μεγάλος, αν δεις και τη διάρκεια…