FreeCinema

Follow us

Η ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (2011)

(LA SOURCE DES FEMMES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράντου Μιχαϊλεάνου
  • ΚΑΣΤ: Λέϊλα Μπεχτί, Χάφσια Χερζί, Μπιγιουνά, Σαμπρίνα Ουαζανί, Σαλέχ Μπακρί, Χιαμ Αμπάς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 135’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Η πολλοστή έγκυος αποβάλλει μεταφέροντας νερό σε οπισθοδρομικό χωριό και μία μορφωμένη νεοφερμένη ξεσηκώνει τα θηλυκά, μπας και αποκτήσουν σύγχρονη ύδρευση, να αρνηθούν τη συνουσία στ’ αρσενικά. Εκείνοι ψάχνονται, ο ιμάμης βάζει λόγια, η πεθερά και ο προχώ συμβίος τής στέκονται, σε άλλη φτιάχνουν συνοικέσιο και τη μέλλει, ένας ξένος κάτι θέλει. Θα αναβλύσει το δέον αύριο;

Ο αγώνας (και της ελληνικής εμπορικής διανομής) τώρα δικαιώνεται για ένα Ρουμάνο της Γαλλίας, που αρδεύει το Μαρόκο με έναν σποραδικά σαπουνοπερικό αλλά σύνολα ευπρόσδεκτο exotica παιάνα φεμινισμού/πασιφισμού/προοδευτισμού, ο οποίος βγάζει στο σουκ βόλτα με χιτζάμπ για «Chocolat» τη «Λυσιστράτη». Δεδομένο, το βρυσάκι τρέχει μήνυμα τύπου «στο αφρικανικό, και όχι μόνο, αλληλοφάγωμα φυλών/φατριών λύση η ειρήνη, στα μυστικά και ψέματα της “Allahu Akbar” παράδοσης μια αλήθεια κάτω από το φερετζέ παλλόμενη γυμνή, και ως αψήφηση της κεντρικοεξουσίας ραχατιού/φαλλοκρατίας οι κατακτήσεις “χειραφέτηση” και “ισότητα” στης επαρχίας και του Μαγκρέμπ ακόμη ένα απομεινάρι θεοκρατίας».

Κελαρυστό όπως και να’ χει εικαστικά το joie de vivre μπαζάρ του τροφαντού εσμού – χειμάρρου κόντρα σε ένα φράγμα νοοτροπίας και φύσης ανυδρίας, ενώ, παρότι όχι «Χίλιες και Μία Νύχτες» εμπειρία η μεταξύ Αμπντελατίφ Κεσίς και Ρασίντ Μπουσαρέμπ δραματουργία (όταν κάνει συνοικέσιο για ηθογραφία), ξεδιψάει εδώ μοντέρνα η Σεχραζάντ. Girl power Αραβική Άνοιξη στο πιο «Μάρα Μεϊμαρίδη». Όχι αποχή απ’ το κοκό αυτό, δεν είν’ κακό…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μη σκας κοπέλα μου, στο Φεστιβάλ του Μαρακές να πας δεν έχεις τα έξοδα σε ντίραμ, τσάκω αυτό. Σου αρέσει και ο Αριστοφάνης; Ένας λόγος παραπάνω. «Άντρακλες» κι όσοι δεν αντέχουν το φολκλόρ νότιας Μεσογείου, από μακριά…


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Βογκάνε κάτι τσεμπέρια που πρέπει να τρέχουν στο πηγάδι να φέρνουν το νερό στο χωριό και ζητάνε και το λόγο από τους άντρες τους που αναπαύονται στο καφενείο. Φεμινιστικό. Ουστ!