FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ (2014)

(I NOSTRI RAGAZZI)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακό Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ιβάνο Ντε Ματέο
  • ΚΑΣΤ: Αλεσάντρο Γκάσμαν, Λουίτζι Λο Κάσο, Τζοβάνα Μετσοτζόρνο, Μπάρμπορα Μπομπούλοβα, Ροζαμπέλ Λαουρέντι Σέλερς, Τζάκοπο Όλμο Αντινόρι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD / ROSEBUD.21

Αγορίνας νοσηλεύεται λαβωμένος και βουβός απ’ το σοκ εξοστρακισμού σφαίρας μπάτσου εκτός υπηρεσίας ο οποίος σκότωσε τον αφιονισμένο μπαμπά του σε τροχαία διένεξη. Παιδοχειρουργός στοργικός τον τζούνιορ κουράρει, ενώ ο πουλ μουρ δικηγόρος αδελφός του αποφυλακίζει προ δίκης τον δράστη. Όταν ο λυκειόπαις γιος τού ντοτόρε κι η συνομήλικη κόρη τού συνηγόρου μετά από party «ξεφύγουν» ανοίκεια βίαια με άστεγη, viral video τους γράψει «πλάτη» και οι γονείς τούς θέσουν (και τεθούν) προ των ευθυνών τους, ποιος θα το πληρώσει;

Σκούζ(ε)ι, το «Luton» του Μιχάλη Κωνσταντάτου σας πρόλαβε και δομικοφορμαλιστικά πιο πρωτότυπα signore Ιβάνο ντε Ματέο, που θέλατε να σχολιάσετε το Φαινόμενο του Εωσφόρου (κάθε άνθρωπος μπορεί ν’ αποδειχθεί απάνθρωπος δοθείσης της ευκαιρίας) σε μεσομεγαλοαστική οικογενειακή μερίδα στη Ρώμη, με qualcosa από το επεισόδιο του παζαρέματος του κρύβε λόγια αυτοκινητικού του «Ιστορίες για Αγρίους». Σας απαρφάνισαν επίσης οι κηδεμονευτικές προς τους θεατές πινελιές με αντικορυφαία τέτοια το ακομπλεξάριστο σπρώξιμο τασακίου στην καπνίζουσα μικρή από τον κυριλέ μπαμπάκο (δίδαγμα: εμείς χαλάμε τα βλαστάρια μας γιατί τα αφήνουμε λάσκα), τα γυρίσματα μέσα με ημιπανοραμίκ στιλπνής χλίδας casa moderna και έξω σε mini περάσματα αξιοθεάτων της Αιώνιας Πόλης, ένα – ιδέα των παραγωγών; – απαράδεκτο μουσικό μοντάζ αλληλοσυναντήσεων μελών της famiglia (με υπόκρουση Editors κιόλας!) και το ακροτελεύτιο σοκ Θείας Δίκης άδικης και είρονος, που σακατεύει την κάθαρση.

Υπάρχουν ελαφρυντικά. Οι, ενήλικοι κυρίως, υποκριτές (#diplhs) του ensemble είναι ένας κι ένας. Και το σενάριο, έχοντας παραθέσει «Το Δείπνο» του Χέρμαν Κοχ πιο απλάδα (στο βιβλίο η πλοκή εν πολλοίς μαγειρεύεται στο μιλητό σε ένα κατ’ έθιμον μηνιαίο τραπέζωμα σ’ εστιατόριο), ξηγιέται κατά τι: πρώτον στο ότι οι δύο επαγγελματίες του πόνου τον νιώθουν στο πετσί τους ο καθείς μες στο σπίτι του σκαντζάροντας στην πορεία ηθικές στάσεις (μαντέψτε ποιος θέλει το έγκλημα να γίνει γαργάρα υπέρ του τέκνου του και ποιος να κινηθούν οι νόμιμες διαδικασίες εις βάρος του δικού του), και δεύτερον στη με σουρντίνα συναισθηματική νοημοσύνη τής τάχαμου bimbo δεύτερης συζύγου του «Κούγια» που… εκθέτει την υπεράνω τριπλέτα των λοιπών μορφωμένων ενηλίκων (προσθέστε τη μουσειολόγο μαμά τού αρσενικού καμαριού). Attrazioni, όπως το αιφνίδιο χάσιμο της γης κάτω από τα πόδια της Μετσοτζόρνο στην κουζίνα και η επίδειξη άτυπτου αμοραλισμού της raggazzina εν αγνοία της εις επήκοον του daddy, ψιλοαποζημιώνουν επίσης. Αλλά «Τα Δικά μας Παιδιά» πάσχουν τα καημένα. Μην κακομάθουν κι εσένα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Βλέπεις τα πάντα όλα κινηματογραφικά τρικολόρε (δηλαδή είσαι ή davvero απ’ τη γείτονα ή ο Παναγιώτης Τιμογιαννάκης); Είναι απ’ τα μάλλον più interessanti που μας ήρθαν απ’ εκεί πρόσφατα. Τηλεορασάκηδες… Παντρεμένοι Με Παιδιά, μπορεί να το νιώσετε σε κάποιον βαθμό συμπάσχοντας. Της ηλικίας των κρινόμενων εφήβων δραστών; Θα προβληματιστείτε πειστικότερα στο «Μαχητές των Δρόμων 7». Arthouseάδες, τα έχει τα κουσούρια του. Το σινεμά των μακαρονάδων δε σου μιλάει, ούτε «Η Τέλεια Ομορφιά» δε σου είπε κάτι; Μη σου βγει κάνα «vaffanculo».


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.