FreeCinema

Follow us

ΣΗΜΕΡΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (2022)

(HOY SE ARREGLA EL MUNDO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αριέλ Γουινογκράδ
  • ΚΑΣΤ: Λεονάρντο Σμπαράλια, Μπενχαμίν Οτέρο, Τσάρο Λόπεζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 113'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Εργασιομανής και ολίγον τι «στον κόσμο του» υπεύθυνος τηλεοπτικού show στην Αργεντινή, έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα και τις ευθύνες που απέφευγε, όταν μαθαίνει πως ο εννιάχρονος γιος του δεν είναι βιολογικό του παιδί. Μαζί θα ξεκινήσουν για να βρουν τον αληθινό πατέρα του μικρού, σε μια αποστολή διόλου εύκολη, τελικά.

Μετά το «Το Κόλπο του Αιώνα», που πριν από δύο χρόνια έκανε μια κάποια καριέρα στα ελληνικά θερινά σινεμά, αυτή τη φορά ο Αριέλ Γουινογκράδ επιστρέφει σε εντελώς διαφορετικό μοτίβο με το «Σήμερα Φτιάχνουμε τον Κόσμο», πιάνοντας το κοινωνικό ζήτημα ενός παντελώς αμέτοχου γονιού ο οποίος, συν τοις άλλοις, μαθαίνει πως δεν είναι ο βιολογικός πατέρας του εννιάχρονου που μεγάλωνε ως δικό του παιδί. Εάν η ταινία έριχνε τους τίτλους τέλους μετά το πρώτο… πεντάλεπτο, θα μιλούσαμε για ένα sleeper και όντως ευχάριστο ταινιάκι. Αντ’ αυτού, όμως, γινόμαστε μάρτυρες (#diplhs) ενός παντελώς κλισεδιάρικου, ενίοτε αφόρητου και συναισθηματικά εκβιαστικού φιλμ.

Στα πρώτα λεπτά της ταινίας παρακολουθούμε τον πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, Νταβίντ Σαμαράς, σ’ ένα αεροπλάνο με δυνατές αναταράξεις κι όλο το επιβατικό κοινό σε πανικό, ενόσω εκείνος, χαπακωμένος, βρίσκεται σε κατάσταση «nirvana». Λίγες στιγμές αργότερα, γνωρίζουμε το χώρο εργασίας του, την επίβλεψη ενός τηλεοπτικού show στην Αργεντινή, κάτι ανάμεσα σε «Οικογενειακές Ιστορίες» meets Άννα Δρούζα, όπου το writers’ room του ανακοινώνει κωμικά αποτυχημένες ιδέες για σκετσάκια. Είναι δύο σεκάνς που βγάζουν γέλιο και με τούτη την αφορμή, εντελώς αθώα, σκεφτόμαστε πως όλο αυτό ίσως μπορεί να κυλήσει ευχάριστα. Φευ!

Ο (κωμικά τετριμμένος) θάνατος της πρώην του και μητέρας του παιδιού τους γίνεται το εφαλτήριο ώστε ο επονομαζόμενος και ως «Έλληνας» Νταβίντ ν’ αναγκαστεί να περάσει χρόνο με το εννιάχρονο, αν και μέχρι πρότινος έχει αποτύχει ολοκληρωτικά στο να εκπληρώσει με πειστικό τρόπο τα όποια πατρικά του καθήκοντα. Όλοι βλέπουμε που πάει αυτό, έτσι; Για τα επόμενα 100 λεπτά που υπολείπονται, θα παρακολουθήσουμε ένα έργο που μοιάζει με το «Κυνήγι της Ευτυχίας» (2006), αν είχε γραφτεί από… Τεχνητή Νοημοσύνη που αντλεί υλικό αποκλειστικά από ταινίες της Hallmark. Δεν είναι, όμως, μόνο τα slow motion πλάνα σε κάθε υποψία δραματικής κορύφωσης ή η μία προβλέψιμη τροπή μετά την άλλη που… εξοργίζουν. Έχουμε και κάποια παντελώς αλλόκοτα σεναριακά ευρήματα, κατά τη διάρκεια της αναζήτησης του πραγματικού πατέρα του νεαρού Μπένιτο, με αποκορύφωμα μια σκηνή ελάχιστων λεπτών για μία συμμορία clowns (!) η οποία επιτίθεται στο πρωταγωνιστικό μας δίδυμο.

Τα πάντα, βέβαια, ωχριούν μπροστά στον πραγματικό star του «Σήμερα Φτιάχνουμε τον Κόσμο»: τη μουσική του επένδυση! Ένα αδιανόητα θλιβερό και cheesy score που παίζει ανεξαιρέτως σε κάθε υποψία συναισθηματικής κλιμάκωσης. Κυριολεκτικά, ένιωσα σαν να είχα πάνω απ’ το κεφάλι μου έναν βιολιστή, κι ένα πιστόλι στον κρόταφο, καθώς κάποιος με ρωτούσε… «Γιατί δε συγκινείσαι;». Αν κάτι (σχεδόν) διασώζεται, αυτό είναι η διανομή, με τον καλό Λεονάρντο Σμπαράλια να είναι αρκούντως cool και μετρημένος στην ερμηνεία του, ενώ και ο πρωτοεμφανιζόμενος Μπενχαμίν Οτέρο έχει τις στιγμές του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χιλιοειπωμένο, τετριμμένο «οδοιπορικό» πατέρα και γιου, με απώτερο σκοπό το bonding μεταξύ τους. Μόνο για σκληροπυρηνικούς οπαδούς του δόγματος… «ήταν συγκινητικό» (άχου, μωρέ!).


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.