FreeCinema

Follow us

ΤΡΕΙΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙ (2022)

(FOLK OG RØVERE I KARDEMOMME BY)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράσμους Α. Σίβερτσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 78'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Στην ειδυλλιακή κωμόπολη του Κάρδαμου, οι κάτοικοι ζουν τη ζωή τους χωρίς μεγάλες συγκινήσεις και σκαμπανεβάσματα. Ή μάλλον στο περίπου, μιας και η τριάδα ληστών που λυμαίνονται την περιοχή, μαζί με το λιοντάρι που κουβαλούν μαζί τους, κάνουν ότι μπορούν ώστε να εκμεταλλευτούν τις περιστάσεις και να βγάλουν τα προς το ζην.

Έχουμε καταλάβει πλέον πως, εν έτει 2024, αν δεν έχουμε κάποιο σημαίνον φιλμ κινουμένων σχεδίων από Pixar, Illumination ή DreamWorks, ή ακόμα και το «μία στο τόσο» ανεξάρτητο διαμαντάκι από κάποιο ευρωπαϊκό ή ασιατικό studio, θα ζήσουμε και θα πεθάνουμε με… σκανδιναβικά και ουκρανικά animation; Αυτή τη φορά, (ακόμη) μία νορβηγική ταινία κινουμένων σχεδίων κάνει την εμφάνιση της στις ελληνικές αίθουσες, με καλές (είναι η αλήθεια) προθέσεις, αν και… πραγματικά, σε πόσους θεατές στοχεύουν αυτά τα «αδειάσματα ραφιών»;

Το «Τρεις Κλέφτες και Ένα Λιοντάρι», περί ου ο λόγος, αποτελεί ένα έργο κινουμένων σχεδίων που απευθύνεται σε αρκετά μικρά παιδιά, έχοντας ως κύριο σημείο επαφής το γεγονός πως το συγκεκριμένο παραμύθι είναι βασισμένο σε μία από τις πιο διάσημες ιστορίες της Νορβηγίας, που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές. Πώς αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε διαπραγματευτικό χαρτί ώστε να οδηγήσετε την οικογένειά σας στο σινεμά; Από τη στιγμή που αγοράστηκε, ε… κάπως θα πρέπει να «μαρκεταριστεί».

Το στυλ κινηματογράφησης του «Τρεις Κλέφτες και Ένα Λιοντάρι» δεν διεκδικεί ιδιαίτερες δάφνες πρωτοτυπίας, καινοτομίας ή… αισθητικού κάλλους, απλά ακολουθεί ένα σχετικά ρεαλιστικό, ανθρωπόμορφο μοτίβο που δεν ξενίζει και είναι οριακά ευχάριστο στο βλέμμα. Το πρόβλημα έγκειται κυρίως στο γεγονός πως το φιλμ επί της ουσία ανήκει (και) στο είδος του… μιούζικαλ (!), με κομμάτια που διαρκούν ελάχιστα δευτερόλεπτα τη φορά και, πραγματικά, αδυνατείς να καταλάβεις πως μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον του οποιουδήποτε (εκτός των… αρκετά μικρών παιδιών).

Σίγουρα, μιλώντας για τα θετικά, πρόκειται για μια «γλυκιά» ταινία κινουμένων σχεδίων, ζεστή και με καρδιά, με πινελιές Σκανδιναβίας όσον αφορά στη μεταχείριση των κακοποιών (όπως οι τρεις κλέφτες) και της επανένταξής τους στην κοινωνία, σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό, τιμωρητικό (συνήθως) μοτίβο. Αυτό είναι και το στοιχείο του φιλμ που ξεχωρίζει (στο νήμα…) από την κλασικά αδιάφορη «ξεπέτα» των animated τίτλων που φτάνουν στη χώρα μας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παρά τα αφόρητα (και πολλά!) τραγούδια της ταινίας, υπάρχει ψυχή στον πυρήνα τούτων των «Κλεφτών». Δυστυχώς, όμως, απευθύνεται μόνο σε… πολύ, πολύ, πολύ μικρά παιδιά.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.