FreeCinema

Follow us

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΑΓΝΩΣΤΟ ΓΙΑ ΠΟΣΟ (2020)

(FELKÉSZÜLÉS MEGHATÁROZATLAN IDEIG TARTÓ EGYÜTTLÉTRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λίλι Χόρβατ
  • ΚΑΣΤ: Νατάσα Στορκ, Βίκτορ Μποντό, Μπένετ Βιλμάνι, Ζολτ Νάγκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΤΡΙΑΝΟΝ

Η Μάρτα, κορυφαία νευροχειρουργός, εγκαταλείπει την Αμερική για να επιστρέψει στη γενέτειρά της, την Ουγγαρία, με την υπόσχεση του έρωτα ενός συναδέλφου της. Όταν το ραντεβού τους δεν γίνει ποτέ κι εκείνος… δεν θα την αναγνωρίσει όταν τον προσεγγίσει, εκείνη αποφασίζει να πάρει μια θέση στο τοπικό νοσοκομείο και να μείνει στη χώρα.

Το «Προετοιμασίες για να Είμαστε Μαζί Άγνωστο για Πόσο» είναι ένα δράμα που μασκαρεύεται ως ψυχολογικό θρίλερ. Αυτό είναι και το πιο δυνατό του σημείο! Τα βήματα που παίρνει η ηρωίδα, προσπαθώντας να καταλάβει τον εαυτό της και τι συμβαίνει με τον αγαπημένο της, συνοδεύονται από μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και απειλής. Νοικιάζει ένα σπίτι απέναντι από το ερωτικό της ενδιαφέρον, παρόλο που είναι σε άθλια κατάσταση. Συγκεντρώνεται στη δουλειά της (για την οποία μένουν αιχμές πως οι συνάδελφοι θα την ζηλεύουν) και δεν «χτίζει» καθόλου τη ζωή της πέρα από την προσκόλληση της σ’ αυτόν. Πάει να κάνει κάτι ερωτικό με κάποιον αρκετά νεότερό της, μονάχα για να ζηλέψει εκείνος. Γενικώς, αναλαμβάνει τον ρόλο μιας stalker, η οποία ταυτόχρονα κάνει ψυχιατρικές συνεδρίες για να καταλάβει αν έχει κάποια διαταραχή προσωπικότητας. Αν φαντάστηκε (;) την υπόσχεση του έρωτα.

Αυτό συνοδεύεται από μια έξυπνη σκηνοθεσία. Πλάνα off-centre που αναζητούν την πρωταγωνίστρια μέσα στο κάδρο. Η μελαγχολία της Ουγγαρίας, που δείχνει πάντα σκοτεινή. Η χρήση της μουσικής που παραμένει στις επόμενες σκηνές, σε μια επιμήκυνση της αναμονής. Η μουσική, γενικότερα, ως στοιχείο το οποίο ενώνει τους πρωταγωνιστές και μεταφέρει έντονο πόνο και υποτονική χαρά. Υποκειμενικά πλάνα που επικεντρώνουν σε λεπτομέρειες τις οποίες προσέχει εκείνη και μας κάνουν ν’ αναρωτιόμαστε τι σκέφτεται. Μια υπόκωφη ένταση (σε σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια). Το καστ αγκαλιάζει αυτή την κατεύθυνση. Πρόσωπα που φαίνονται καθημερινά, αλλά θα ξεχώριζαν (και) στο πλήθος. Οι ερμηνείες είναι συγκρατημένες, όπως όλα τα συναισθήματα της ταινίας. Υπάρχει μια διάχυτη μελαγχολική αίσθηση, μια αστάθεια, κι αυτό μεταφέρεται από το mise en scène και κάθε επιλογή της σκηνοθέτιδος σε όλη τη Βουδαπέστη που «κατασκευάζει».

Σαν ταινία που ακολουθεί μόνο την οπτική της πρωταγωνίστριας, μας αφήνει αρκετά χώρο να την αφουγκραστούμε από λιγοστές δράσεις που δηλώνουν μια στατική, φοβισμένη ψυχολογία. Το παρελθόν της ουσιαστικά αποτελεί ένα μυστήριο και για το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας μαθαίνουμε περισσότερα για τον άνδρα παρά γι’ αυτήν. Μπορούμε να υποθέσουμε, να αναρωτηθούμε, αλλά ο εμφανής πόνος (της) μας κάνει (και) να συμπάσχουμε. Πραγματικά, η δημιουργός μας παίρνει από το χέρι και μας πάει ακριβώς εκεί που θέλει. Είναι κατάκτηση, δείχνει μια καλλιτέχνιδα με ξεκάθαρη ματιά που ξέρει τι θέλει να φτιάξει. Για το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ…

Η απογοήτευση έρχεται στο φινάλε. Περιμένουμε μια αποκάλυψη, ένα τραύμα, μία αναπάντεχη αιτιολόγηση. Το γιατί εκείνος φέρεται έτσι και το γιατί εκείνη παράτησε τη ζωή της στην Αμερική. Κι αυτό, πρακτικά, δεν έρχεται ποτέ! Η εξήγηση του είναι ίδια με κάτι που άφησε πίσω εκείνη (η μόνη σημαντική αποκάλυψη για την ηρωίδα). Το πρόβλημα είναι πως μια ταινία που έχει δομηθεί σαν κάτι το συναισθηματικά μεστό, άρτια κατασκευασμένο και σταδιακά όλο και πιο ιντριγκαδόρικο, καταλήγει σε ένα βαρετό will they / won’t they. Δεν δικαιολογείται αυτό, δε συγχωρείται. Απλούστατα, λείπει το βασικότερο στοιχείο που θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί. Αφήστε, δε, που αυτή η αποκάλυψη για την Μάρτα αφήνει περιθώρια για να χαρακτηριστεί απλά ως μια εγωίστρια, μια ψεύτρα, ένας κακός άνθρωπος. Δεν μπορώ να δεχτώ το γεγονός του πως μία δημιουργός που έφτιαξε μια τόσο σωστή ταινία (με βάση κάθε standard), την καταβαραθρώνει στα τελευταία λεπτά. Οριακά, με τσατίζει περισσότερο από το να είχα παρακολουθήσει ένα πραγματικά κακό φιλμ!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι μόνο για όσους χρειάζονται μια… βαριά δόση ευρωπαϊκού κινηματογράφου αυτή την εβδομάδα. Όλο σκηνοθετικό και τονικό μέλι, αλλά η τηγανίτα αποδεικνύεται… καχεκτικό μπλιντζ! Μεγάλο κρίμα, αν και το μεγαλύτερο θα ήταν να την τιμήσετε σε μια περίοδο στην οποία στους κινηματογράφους παίζονται πολύ πιο ενδιαφέρουσες και ολοκληρωμένες ταινίες.


MORE REVIEWS

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ 2

Ανήμπορος ν’ αποδεχτεί την ήττα του, ο ντετέκτιβ Νικ Ο’Μπράιεν υποπτεύεται πως πίσω από σχέδιο ληστείας διαμαντιών στην Αμβέρσα κρύβεται ο Ντόνι Γουίλσον και φεύγει για την Ευρώπη προκειμένου να τον σταματήσει. Τα ίχνη των πολύτιμων λίθων θα τον οδηγήσουν στη Νίκαια της Γαλλίας κι αυτή τη φορά ο Μπιγκ Νικ δείχνει διατεθειμένος να παίξει διπλό παιχνίδι προκειμένου να πετύχει τον σκοπό του.

ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΠΟΝΟΣ

Μετά τον θάνατο της αγαπημένης τους γιαγιάς, δυο ξαδέλφια αποφασίζουν να τιμήσουν τη μνήμη της πραγματοποιώντας μια… Holocaust tour στην Πολωνία, με σκοπό να καταλήξουν στην πόλη στην οποία είχε γεννηθεί.

QUEER

Φυγαδευμένος για προσωπικούς (;) λόγους στο Μεξικό των ’50s, ο Αμερικανός Γουίλιαμ Λι γίνεται καθημερινά λιώμα απ’ το μεθύσι και την καύλα, παλεύοντας με τη μοναξιά και τον χρόνο που τρέχει και χάνεται.

Ο ΠΑΝΤΙΝΓΚΤΟΝ ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ

Όταν ο Πάντινγκτον λαμβάνει γράμμα από την αγαπημένη του θεία Λούσι, αναφέροντας πως της λείπει πολύ, φεύγει για Περού μαζί με την οικογένεια των Μπράουν ώστε να την επισκεφθούν. Φτάνοντας εκεί, όμως, πληροφορείται πως η καλή του θεία έχει εξαφανιστεί κάπου στη ζούγκλα του Αμαζονίου, δίχως να έχει δώσει σημεία ζωής…

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.