FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΤΕΣΤ (2022)

(EL TEST)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνι ντε λα Όρδεν
  • ΚΑΣΤ: Μίρεν Ιμπαργκίρεν, Κάρλος Σάντος, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Μπλάνκα Σουάρεθ, Αντόνιο Ρεσίνες
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Πάουλα και ο Έκτορ είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι που αντιμετωπίζει αρκετά οικονομικά προβλήματα, δεδομένης και της παντελούς αποτυχίας του bar που διατηρεί εκείνος. Ένα βράδυ θα επισκεφθούν την οικία εφηβικού τους φίλου (και πάμπλουτου πλέον), ο οποίος θα τους κάνει μία αδιανόητη πρόταση: να τους δώσει εκατό χιλιάδες ευρώ εκείνη τη στιγμή ή… ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια!

Το προαναφερθέν δίλημμα είναι αρκετά προβεβλημένο τα τελευταία χρόνια, σε διάφορες μεριές του διαδικτύου, όπως αντίστοιχα και η παραλλαγή του με τα λεφτά στο χέρι άμεσα ή τις μηνιαίες πληρωμές πολύ μικρότερων ποσών, αλλά μεγαλύτερο σύνολο. Ομολογουμένως, είναι μία αρκετά ενδιαφέρουσα προβληματική για μία κινηματογραφική παραγωγή, προφανώς με περίσσια θεατρικότητα, όπως ακριβώς συμβαίνει κι εδώ, καθώς μιλάμε για φιλμική μεταφορά η οποία βασίζεται στο θεατρικό έργο του Χόρδι Βαγιέχο. «Το Τεστ» του πεπειραμένου στη σκηνοθεσία κωμωδίας Ντάνι ντε λα Όρδεν, αν και κάπως περιορισμένου… ταβανιού, δίνει στη μεγάλη οθόνη ζωή σε τούτο το θεατρικό, κάνοντας δυναμική έναρξη, μα χάνοντας το ρυθμό του στη συνέχεια, καταφέρνοντας μάλιστα να μας παρουσιάσει τέσσερις ολωσδιόλου αντιπαθητικούς (!) χαρακτήρες. Όχι και ό,τι καλύτερο για ένα κλασικό «four-hander» φιλμ.

Η Πάουλα είναι μια γυναίκα με πολύ ισχυρό κώδικα αξιών, αλλά υπέρμετρα (σε ενοχλητικό βαθμό!) δογματική. Δουλεύει σε μία ΜΚΟ, είναι vegan, δεν αφήνει την κόρη της να φάει γλυκά (εκείνη, όμως, αγοράζει από τους συμμαθητές της στο σχολείο), έχει fair trade κινητό, πάροχο ενέργειας και σύνδεση στο Internet. Είναι παντρεμένη εδώ και χρόνια με τον Έκτορ, έναν παλιό μουσικό του δρόμου και ροκά, παντελώς αναξιόπιστο, ο οποίος διατηρεί ένα bar που «βαράει μύγες» καθημερινά. Το δείπνο που αποτελεί το εφαλτήριο για τη θεματική της ταινίας, λαμβάνει χώρα στη βίλα του Τόνι, μέλους της παρέας πάμπολλα χρόνια πριν και καλύτερου φίλου του Έκτορ στο παρελθόν. Ο Τόνι τυγχάνει ζάμπλουτος πλέον, χάρη σε μια κληρονομιά και κάποιες επακόλουθες επενδύσεις. Το άκρατο καπιταλιστικό του πνεύμα, τα κρασιά των 1.600 ευρώ το κιβώτιο, η Alexa και τα αυτοματοποιημένα φώτα του σπιτιού που αναβοσβήνουν με παλαμάκια, είναι μερικοί από τους λόγους που θ’ αρχίσουν να τσακώνονται με την Πάουλα και τα πνεύματα θ’ αρχίσουν να οξύνονται σταδιακά.

Τουλάχιστον, έτσι νομίζαμε. Με αφορμή το βιβλίο της συντρόφου του Τόνι, Μπέρτα, που χρησιμοποιεί ως ψυχολογικό test την ερώτηση για τα 100.000 ή το 1.000.000 ευρώ, ο πρώτος θα θέσει το ερώτημα κυριολεκτικά και θα προσφέρει ακριβώς αυτή την επιλογή στην Πάουλα. Τότε είναι που η ταινία θα μετατραπεί απλά σε διαγωνισμό για το ποιος έχει τα περισσότερα και χειρότερα μυστικά μεταξύ των ηρώων, χωρίς καμία συνοχή, θυμίζοντας κάτι σαν άνισους «Τέλειους Ξένους». Όσον αφορά στην Μπέρτα, χαλαρά μιλάμε για τον πλέον αντιπαθή χαρακτήρα του φιλμ, μία ψυχολόγο η οποία θέλει να αναλύει ψυχολογικά τον κάθε άνθρωπο που έχει απέναντι της, σε πλαίσιο 24/7, με τουπέ και επίπλαστη, ειρωνική ευγένεια, δίχως να σταματά να μιλά για τις ανατυπώσεις του bestseller της.

Το κρίμα έγκειται κυρίως στην αρχική ιδέα, αλλά και το καστ που αποτελείται από εγνωσμένης αξίας ηθοποιούς του ισπανικού σινεμά, με αποκορύφωμα την ξεπέτα του εξαιρετικού Αντόνιο Ρεσίνες (στον ρόλο του παππού). Ατυχώς, αυτό το «Τεστ» κινηματογραφικά δεν πιάνει τη βάση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι θιασώτες του… ό,τι να ‘ναι κι ας είναι ισπανοφερμένο (αρκετοί, πλέον, στη χώρα μας) θα περάσουν ευχάριστα. Οι υπόλοιποι, έχουμε δει απείρως (και) καλύτερες ταινίες «δωματίου».


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Βρε τους άτιμους τους Ισπανούς, τι σκαρφίστηκαν! Ούτε με ελληνικές προεκλογικές υποσχέσεις δεν πέφτεις σε τέτοια διλλήματα!