FreeCinema

Follow us

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΞΙΛΕΩΣΗΣ (2023)

(DESPERATION ROAD)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπετειώδες Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ναντίν Κρόκερ
  • ΚΑΣΤ: Γκάρετ Χέντλαντ, Γουίλα Φιτστζέραλντ, Μελ Γκίμπσον, Ράιαν Χερστ, Κατ Φόστερ, Πάιπερ Μπράουν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Σε μια επαρχιακή πόλη του Μισισίπι, όπου φαινομενικά κανείς δεν έχει την παραμικρή διέξοδο, μια μητέρα και η κόρη της βρίσκουν τους εαυτού τους στο λάθος σημείο, τη λάθος στιγμή. Την ώρα που οι δυο τους κάνουν autostop στη μέση του αυτοκινητοδρόμου, τα αδέλφια ενός νεαρού άνδρα που δολοφονήθηκε είναι έτοιμα να πάρουν την εκδίκησή τους απέναντι στον θύτη του εγκλήματος, ο οποίος μόλις αποφυλακίστηκε, έχοντας εκτίσει επταετή ποινή γι’ αυτό.

Η παρουσία του Μελ Γκίμπσον στο bill της αφίσας ως «κράχτη», το είδος του νεο-νουάρ, σχετικά χαμηλό budget και η έξοδος κοντά στο Δεκέμβρη από την ελληνική διανομή, μας προϊδεάζουν για άλλο ένα φιλμ που ακόμα και το straight-to-DVD θα φάνταζε πολυτέλεια, όμως, σε τελική ανάλυση, το «Ο Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα πολύ πιο τίμιο θριλεράκι. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για διεκδίκηση «δαφνών» ποιότητας, αλλά η Ναντίν Κρόκερ μας δείχνει αρκετά ικανοποιητικές ικανότητες διαχείρισης του υλικού της. Μιλώντας για υλικό, το μυθιστόρημα του Μάικλ Φάρις Σμιθ έχει ήδη ένα αρκετά καλό «όνομα» στη λογοτεχνική κοινότητα, ενώ το γεγονός πως ο ίδιος υπογράφει και το σενάριο, δίνει έναν επιπλέον πόντο στην αξιοπιστία και, εν τέλει, στη μη «βύθιση» του φιλμ καλλιτεχνικά.

Προφανώς, στον πυρήνα του, ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα έργο που εξερευνά την έννοια της εκδίκησης, έχοντας σε κεντρικό πλάνο τη δολοφονία του νεαρού μια επταετία πριν, όσο και την επακόλουθη vendetta από τ’ αδέλφια του. Μαζί με τις τύψεις του βασικού πρωταγωνιστή και υπεύθυνου για το φόνο, στην ουσία έχουμε να κάνουμε και με μία επιτυχή έννοια σοφρωνισμού, κάτι που φυσικά δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο τον θύτη, αλλά και από εξωγενείς παράγοντες. Οι πιθανές διακλαδώσεις αυτού του στόρι, ιδιαίτερα ως προς το χτίσιμο των χαρακτήρων και το υπόβαθρο των ζωών τους, προσφέρουν πρόσφορο έδαφος για το φιλμ, το οποίο δυστυχώς δεν καταφέρνει να μας παρουσιάσει κάτι διαφορετικό και βαθύτερο από ένα σχετικά ενδιαφέρον νεο-νουάρ που βλέπεται ευχάριστα.

Αξίζει ν’ αναφέρουμε και στην ερμηνεία της Γουίλα Φιτστζέραλντ ως η μητέρα Μέιμπεν (προσφάτως την είδαμε και στο NETFLIX-ικό hit, «The Fall of the House of Usher»), η οποία δείχνει να έχει μέλλον, κάτι που (αντικειμενικά) δεν θα έλεγα ότι ισχύει και για την περίπτωση του Γκάρετ Χέντλαντ. Stop trying to make Garrett Hedlund happen. He will not happen!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περίπτωση ταινίας που φαίνεται (πολύ) χειρότερη απ’ ότι πραγματικά είναι και βλέπεται αρκετά ευχάριστα. Για σινεμά, όμως; Εδώ έρχεται και η ένστασή μας, μιας και ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» μοιάζει «ταμάμ» για χαλαρή θέαση στο… home entertainment.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.