FreeCinema

Follow us

DEMONIC (2015)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουίλ Κάνον
  • ΚΑΣΤ: Μαρία Μπέλο, Φρανκ Γκρίλο, Ντάστιν Μίλιγκαν, Σκοτ Μέκλογουιτς, Κόντι Χορν, Μέγκαν Παρκ, Άαρον Γιου, Άλεξ Γκουντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Επιθεωρητής και ψυχολόγα της αστυνομίας σε σκηνή μακελειού ανακρίνουν μοναδικό (;) διασωθέντα ενώ «τρέχουν» ευρεθέν footage για να εξιχνιάσουν τι έγινε. Φοιτητές (λέει) μπριζωμένοι για φαντάσματα σε – άλλοτε crime τόπο μαρτυρίου – σφαλιστή μονοκατοικία στο ύπαιθρο είχαν όλοι φτάσει, μεταφυσική δραστηριότητα τους είχε αλαλιάσει, ότι ένας τους είχε αμαρτωλό μητρώο και αύρα ξάφνου είχε «σκάσει», το τσεκούρι άλλος είχε σαλεμένος πιάσει. Το «Demonic» ποιος θα το τζάσει;

Είδα evidence κι αισθάνθηκα «παρουσίες». Κηλίδες φαιάς ουσίας απ’ τα «Ταυτότητα» (δόκτωρ προσπαθεί αρμοδίως να ανασύρει την ακολουθία νουμεράδας μοβόρικων φόνων απ’ τον κλονισμένο νου τυπά υπό κράτηση απ’ τις Αρχές και η απόδραση του τελευταίου «ψηφίου» – κομματιού τού puzzle) και «Οι Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης» (μπάτσος «παίζεται» από εντεταλμένον του Κακού επιζώντα ειδεχθούς ολέθρου). Γενετικό υλικό του «Blair Witch Project» (30- παρεάκι με οπτικοακουστικό εξοπλισμό πάει γυρεύοντας για επαφή με το επέκεινα σ’ ερημιά με αποτρόπαιο παρελθόν). Θροΐσματα του «Παγιδευμένη Ψυχή» (ειδικοί και μη τα βάζουν με κληροδοτημένον οικογενειακά Σατανά που ματοβάφει σπίτι μέσω θνητού αθύρματος). Ακόμη και τον εγκληματικά παραγωγικό genre νου τού… τελευταίου, Τζέιμς hot-μετά-το-«Μαχητές των Δρόμων 7» Γουάν, ως παραγωγό.

Όλοι προσπάθησαν να διώξουν τα μοχθηρά spirits. Αλλά ο Γουίλ Κάνον έχει εξαρχής φτιάξει αυτοβούλως θηλειά και την έχει περάσει στον λαιμό του (όπως ένας καημένος εδώ) στο δεύτερο μεγαλομηκάδικο σκιαχτικό «σκηνικό» του. Τι την πέφτει σε μας σ’ αυτό το τα ‘θελες-και-τα ‘παθες Ghostbusters φιλοδοξιών νεολαίας, πρώτα σε χάχα χούχα κι ύστερα σε survivor κατάσταση πανικού λόγω αποκρυφιστικού κλου (και στη σκιά παλαιότερου) χαμού, το όλο ψαγμένο ως on the scene ιατρικοαστυνομικής αναψηλάφησης whodunit horror μυστήριο, που πλέον… πληρώνει η Dimension Films των αφών Γουάινστιν;

Το αραχνιασμένο αλλότριο εκτόπλασμα φιλμομύθων που όλο σέρνεται και δεν αγνοείται. H séance ερμηνειών που κάνει κρα (ανά σημεία κυριολεκτικά, κορακοζώητα – έστω και CGI) ότι δεν πετυχαίνει, με πιο «να σε θάψω» τον ζεν πρεμιέ Μίλιγκαν στις κλαψιάρικες εξάρσεις του, την Μπέλο σε κάτι αλαφιάσματα και τον Γκρίλο στο σύνολο μπιμουβάδικό του. Το μη αφύσικων δυνάμεων métiers. Κυρίως: η ίντριγκα που στοιχειώνεται από το «Ouija: Πίνακας Πνευμάτων» στο issue τής αποκάλυψης ότι πρόσωπο – επαφή παραπλανά τους ενδιαφερόμενους ερευνώντες έχοντας απώτερες βλέψεις, προτού τα κάνει αόρατα αξιοθρήνητα πνευματιστικά η «και νεκρούς ανασταίνει» ανατροπή τού πανταχού παρόντος μεταμορφούμενου διάτανου – άνευ λόγου, αιτίας και σεναριακής πειθούς (εκτός αν ομνύεις στον Αζαζέλ τού «To Άγγιγμα του Κακού»), παρά μόνο για να βάλει πλάτη στις μαϊμουδιές που έχει κυοφορήσει (γκουχ) τόσην ώρα και να βγάλει γλώσσα (γκουχ γκουχ) στους διώκτες του ο δρων τρίβολος.

Παρά το ότι θα πεταχτεί ξαφνικά μπροστά σου & ξανακρυφτεί ακόμη και το «[REC]» (αυτό στη σοκ αισθητική του μόνο, στα – σχεδόν teaser εντύπωσης – απογοητευτικά φευγαλέα στιγμιότυπα αναδρομικής φανέρωσης του βίαιου modus operandi της… τύχης ενός εκάστου του team), διακρίνεις τα τεκμήρια αθωότητας: (το παραλίγο σωτήριο είναι ότι) ο ρυθμός συνεχώς κυνηγάει με αντοχή την πλοκή, ενώ το πρώτο μισό φτιάχνει λειτουργικά ατμόσφαιρες με τα ασπρόμαυρα μουλωχτά πλάνα CCTV mini καμεράτας δωματίων και σ’ έχει στην τσίτα με τακτά scares (αυτόβουλο ανοιγοκλείσιμο πόρτας, χορός μπαλαρίνας μουσικού κουτιού, φτεροκόπημα πουλιού εντός εστίας, φωτιά σε πίνακα, σύρσιμο και σπρώξιμο γκόμενας), προτού αρχίσουν να πέφτουν τα κορμιά. Αλλά η πιτσιρικαρία με χαβαλεδιάρικη μανία κι οι ορεξάτοι για σφάγια, βασικά, είναι που μπορεί να ενώσουν χέρια για το «Demonic». Ακόμη κι έτσι, πολύ μακριά απ’ το να σου πάρει τα μυαλά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εννοείται απευκταίο αν δεν μπορείς τα ανατριχιάρικα, αν και για R rated μάλλον απογοητεύει. Ειδολογικά διεστραμμένοι (και οι της CSI συνομοταξίας μαζί), θα μείνετε γενικά στην τσίτα, αν δεν πολυβασανίζετε το θέμα «σενάριο». Οι πιο εγκεφαλικών απαιτήσεων δύσκολα θα αντέξουν το «τραπεζάκι». Μουλτιπλεξόπαιδα, έχετε κάνει πεντάλφα για πολύ πιο φρίκη φιλμ, ουρλιάξτε άφοβα.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.