FreeCinema

Follow us

ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ (1988)

(KARHOZAT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπέλα Ταρ
  • ΚΑΣΤ: Μίκλος Ζέκελι, Βάλι Κερέκες, Γκιόργκι Τσεράλμι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ο μεσήλικας Κάρερ ζει μια μοναχική ζωή σε μια ανώνυμη βιομηχανική πόλη, ώσπου γνωρίζεται και ερωτεύεται την παντρεμένη τραγουδίστρια του τοπικού μπαρ… Τιτανικός. Προκειμένου να ξεφορτωθεί τον σύζυγό της, ο Κάρερ θα τον πείσει να αναλάβει μια επικίνδυνη, παράνομη μεταφορά φορτίου για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του μπαρ, Βιλάρσκι.

Λίγα ως ελάχιστα συμβαίνουν, όπως πάντα σε μια ταινία του Ούγγρου σκηνοθέτη, ο οποίος έχει ευθαρσώς δηλώσει ότι περισσότερο από οποιαδήποτε ιστορία τον ενδιαφέρουν… «η βροχή, η λάσπη και τα σκυλιά»! Το «Κολαστήριο», βουτηγμένο σε μια εκπληκτική ασπρόμαυρη φωτογραφία, είναι ακριβώς ότι περιγράφει ο τίτλος, μια αδιέξοδη no man’s land, κατοικημένη από απόβλητους χαρακτήρες σε μια πορεία πλήρους ανθρώπινης απαξίωσης και αταβιστικής πτώσης, κοιταγμένη σχεδόν υποκειμενικά μέσα από το βλέμμα του πρωταγωνιστή της.

Σε αντίθεση με το αποκαλυπτικό τοπίο της μετέπειτα καριέρας του («Οι Αρμονίες του Βερκμάιστερ», «Το Άλογο του Τορίνο»), εδώ βρισκόμαστε σε έναν σαφώς μικρότερο καμβά και η ίδια η ιστορία φαντάζει συγκριτικά ελάχιστου βεληνεκούς, συγγενεύοντας με τον ήσσονος σημασίας «Άνθρωπο από το Λονδίνο» αν και υπάρχουν ατόφιες δόσεις ποίησης και μελαγχολίας, στοιχεία που έκαναν διάσημο το σκηνοθέτη. Ο Ταρ παράλληλα, σχεδόν στη μέση της καριέρας του εδώ, εδραιώνει και αποκρυσταλλώνει το μοναδικό του στιλ, με τα μακρόσυρτα τράβελινγκ, τα εντυπωσιακά μονοπλάνα και την εντελώς δική του διαχείριση του χρόνου, σταθερού πρωταγωνιστή στο σινεμά του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σου άρεσαν τα ατελείωτα, επαναλαμβανόμενα τράβελινγκ στον «Ελέφαντα» του Γκας Βαν Σαντ; Εάν ναι, είναι ευκαιρία να ανακαλύψεις το δημιουργό – δάσκαλό του. Αν όλα μοιάζουν με «άγνωστες λέξεις», μην κάνεις τον κόπο.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μαλάκα, δεν υπάρχει! Μόνο η Πίτσα η Παπαδοπούλου δε βγήκε, να ρίξει ένα «Γκρέμιστα», να φύγουνε θεμέλια, φέρτε πίσω τον Αγγελόπουλο, να του ζητήσουμε όλοι συγγνώμη, ελαφρύ το χώμα κι έτσι.